וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל חורף: 7 מאכלים שכדאי ליהנות מהם עכשיו

8.1.2017 / 6:39

אנחנו כבר פחות רגילים לאכול לפי עונות השנה, אבל עדיין יש נציגים עונתיים שכולנו מכירים. אז חוץ מתותים ופירות הדר, אילו עוד ירקות ופירות כדאי לנו לאכול ממש עכשיו?

פיסטוקים. ShutterStock
קטן אבל בריא. פיסטוק/ShutterStock

החורף היא עונה לא פשוטה. מצד אחד הרעב לא מפסיק לתקוף, אבל קצת קשה לשמור על הדיאטה כשסלטים וירקות טריים הם אופציה פחות מזמינה וכל מה שהגוף שלכם רוצה זה אוכל חם. ובכל זאת, מדובר על עונה מלאה בפירות וירקות מזינים וטעימים שחבל להפסיד. אספנו שבעה מהם עבורכם:

עוד בנושא:
חמין ודייסה: 5 מאכלי חורף בריאים וטעימים
סתיו עכשיו: 5 מאכלים עונתיים בריאים
8 מאכלים שאתם חייבים להכניס לתפריט בשנה החדשה

פיסטוקים

הגוונים הסגולים והירוקים היפים של הפיסטוקים מגיעים מנוגד החמצון לוטאין – שיעיל לבריאות העיניים. ככל שהפיסטוק ירוק ובוהק יותר, כך גם איכותו גבוהה יותר.

הפיסטוק הוא האגוז הטוב ביותר למניעת טרשת עורקים, הוא מכיל שומנים בריאים, אומגה 3, חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סידן, אבץ וברזל. בנוסף, מחקר עדכני מצא כי אכילה יומית של כ-30 גרם פיסטוקים תוריד את רמת הסוכר בדם, עוזרת ביצירת האינסולין בגוף ותעזור לגוף להתגונן מפני דלקות.

כל האגוזים וכל היתרונות הבריאותיים שלהם

קישואים. ShutterStock
רק נראים אנמיים/ShutterStock

קישוא

ישנם סוגים רבים של דלועים שיכולים להתווסף בקלות לארוחות חורף פשוטות וטעימות, והקישוא הוא אחד מהם. כל זני הקישואים עשירים בוויטמינים A ו-C, והם גם מכילים חומצות שומן אנטי דלקתיות. בנוסף, הם מהווים מקור טוב לסיבים תזונתיים, אשלגן, חומצה פולית, מגנזיום, אבץ ועוד. ניתן להחליף את הפסטות שאנחנו כל כך כמהים אליהם, במיוחד במהלך החורף, בספגטי שעשוי מקישואים.

ממרח קישואים ועוד 8 ממרחים בריאים

מיץ סלק. ShutterStock
טוב למצבים של אנמיה/ShutterStock

סלק

סלק עשיר במינרלים רבים: סידן, אשלגן, מגנזיום, אבץ ונחושת. אמנם אין בו הרבה ברזל, אך הברזל שנמצא בו נספג היטב, ולכן הוא טוב למצבי אנמיה. בנוסף, הסלק עשיר בנוגדי חמצון חשובים שמגנים מפני מחלות סרטן ומחלות כרוניות אחרות. בניסוי שנעשה בצרפת נמצא כי שתייה של 3/4 ליטר מיץ סלק ביום לאורך תקופה שיפרה משמעותית את מצבם של חולי סרטן.

6 סיבות בריאות לאכול סלק

קיווי. ShutterStock
מלא בוויטמין C/ShutterStock

קיווי

הקיווי נחשב לאחת מהתרופות הטבעיות היעילות ביותר נגד צינון, זאת בעיקר בשל תכולת ויטמין C גבוהה. מחקר שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition מצא שאכילת קיווי יכולה להקל על תסמיני צינון ואף לקצר את משך המחלה. קיווי הוא גם אחד הפירות העשירים ביותר בווטמין E, שהוא נוגד חמצון חשוב שמסייע במניעת מחלות לב וכלי דם.

7 מאכלים שיעשו לכם שיער יפה

חמוציות מיובשות. ShutterStock
אפשר להוסיף לכל ארוחה/ShutterStock

חמוציות

לא משנה אם אתם אוכלים אותן מיובשות (בלי סוכר), טריות או קפואות, פירות היער האלה הם תוספת חורפית מעולה שניתן לשלב בכל ארוחה. הן אומנם ידועות כטובות נגד דלקת שלפוחית השתן – מה שככל הנראה מסתמן כמיתוס - אבל הן נחשבות בעיקר כמקור חשוב של מספר נוגדי חמצון וויטמינים בעלי השפעה על בריאות המוח, תהליכי הזדקנות, המערכת החיסונית, מערכת השתן, בריאות הלב וכלי הדם. והן תורמות להרזיה. לא מאמינים? תקראו את זה בלינק מתחת.

בשורה חורפית: כך תותים יעזרו לכם לרדת במשקל

פסיפלורה. ShutterStock
כ-20 קלוריות ליחידה/ShutterStock

פסיפלורה

הנה פרי שהוא גם מיוחד וגם יכול לשמש כקינוח נהדר ב-20 קלוריות. הפרי האקזוטי מכיל נוגדי חמצון שנמצאו במחקרי עבר כמאטים את הזדקנות התאים בגוף ואף מונעים התפתחות סרטן. הפסיפלורה עשירה בויטמין A וויטמין C, השומרים על המערכת החיסונית חזקה. וחורף זה הזמן הכי חשוב לכך.

והנה זן של פסיפלורה ישראלית ששומרת על המוח

אוכל לבן. ShutterStock
מקל על מערכת העיכול/ShutterStock

שומר

השומר מחזק את מערכת החיסון הודות לתכולה גבוהה של ויטמין C (כ-20 אחוזים מהכמות היומית המומלצת) שמשמש כנוגד חמצון חזק. בנוסף, הוא מכיל חומצה פולית, ויטמין A וויטמיני B כמו גם כמויות יפות של סיבים, ברזל, אשלגן ומגנזיום. השומר מסייע למערכת העיכול, מקל על כאבי בטן, מפיג גזים, נפיחויות ועצירות.

כל הסיבות לאכול שומר

הנה עוד כמה מאכלים שממש כדאי ליהנות מהם עכשיו

כרובית. ShutterStock
כרובית/ShutterStock
תפוחים אדומים. ShutterStock
תפוחים אדומים/ShutterStock
מגוון ירקות דלועים. ShutterStock
מגוון ירקות דלועים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully