וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופסי: זרע של גבר הולנדי הפרה בטעות 26 ביציות במרפאת פוריות

29.12.2016 / 8:30

מאמצע שנת 2015 ועד לחודש נובמבר האחרון נערכו במרפאת פוריות בהולנד 26 הפריות בשיטה מיוחדת שמתבצעת במקרים בהם הזרע של הגבר חלש. עד כאן הכל טוב. אבל הסיפור הלך והסתבך וכעת לא ברור מיהו אביהם של תשעה ילדים שכבר נולדו ושל עוד ארבעה שבדרך

תינוק בחדר לידה. Sean Gallup, GettyImages
טעות קריטית/GettyImages, Sean Gallup

מרפאת פוריות הולנדית דיווחה ש-26 נשים הופרו על ידי הזרע של הגבר הלא נכון, והאשם לטענתם היא "טעות פרוצדורלית". לא פחות ולא יותר. על פי אתר ה-BBC, הטעות נערכה בין החודשים אפריל 2015 לנובמבר 2016. מחצית מהזוגות שעברו את תהליך ההפריה השגוי, כבר בהריון או שילדם נולד. הם כמובן עודכנו על ידי המרפאה.

בהצהרה מהמרכז הרפואי-אוניברסיטאי באוטרכט, נכתב כי: "במהלך ההפריה, יתכן ותאי זרע מטיפול של זוג אחד הופרו עם 26 תאי ביצית של נשים שונות שעברו טיפולים במקביל. לפיכך, יש סיכוי שהביצית הופרתה על ידי זרע של גבר אחר מזה שהיה מתוכנן". לדברי המרפאה, למרות שהסיכוי לכך הוא נמוך, אין לשלול אותו.

עוד בנושא:
הפריה חוץ גופית: כל מה שצריך לדעת
האם הפריה חוץ גופית מזיקה לעובר?

עוברים תחת מיקרוסקופ במעבדה. ShutterStock
תהליך מורכב/ShutterStock

הטכניקה שעומדת במרכז הטעות כוללת זרע בודד שמוזרק ישירות לתוך הביצית של האישה עם טפטפת. תהליך זה נקרא ICSI (הזרקת זרע ציטופלזמטית) והוא שונה מהפריית מבחנה. תהליך זה מתבצע במקרים של אי פריון גברי, כל עוד ניתן להפיק זרע. כ-700 הפריות כאלה נערכות מדי שנה במדינה.

מאפריל 2015 עד נובמבר 2016, אחד הטכנאים במעבדה השתמש בצורה לא טובה בפיפטות על מנת להזריק את הזרע. למרות שהפיפטות הוחלפו בכל טיפול, הטכנאי השתמש באותו גומי עליון – שמשמש כמעין פילטר - עד שגילה בו עקבות של זרע.

בין 26 הזוגות המעורבים, נמצאים תשעה זוגות שלהם נולדו כבר ילדים וארבע נשים שנמצאות בהריון. 13 העוברים האחרים הוקפאו. כל הזוגות כאמור קיבלו הודעה והם יפגשו עם מנהל המרפאה ויעברו בדיקות DNA.

בשנת 2012, אמא מסינגפור תבעה את הקליניקה שבה עברה טיפול פוריות והאשימה אותה שבלבלה בין הזרע של בעלה לזרע אחר. החשדות שלה עלו כשהתינוק שנולד לה היה בעל גוון עור ושיער שונה משל בעלה שהיה לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully