וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנה עוד סיבה ממש טובה לאכול עלים ירוקים

22.12.2016 / 10:47

מחקר שבדק את ההשפעה של מרכיב תזונתי המצוי בכמויות גדולות בתרד ובקייל, גילה כי הוא משחק תפקיד מרכזי בשמירה על המוח בגילאים מבוגרים. למקרה שחיפשתם עוד סיבה להוסיף אותם לתפריט שלכם

מערכת וואלה!

בווידיאו: רק בריאות? נמצאו חומרים מזיקים בקייל

עלים ירוקים כבר הצדיקו את המוניטין הבריאותי שלהם במספר מחקרים לא מועט. הם נמצאו כמעכבים התפתחות של מחלות כמו סרטן וסוכרת בזכות התכונות האנטי דלקתיות שלהם. כעת, מחקר חדש של אוניברסיטת אילינוי מצא כי לתרד, קייל וירוקים אחרים יש גם השפעה מיטיבה על המוח שלנו.

המחקר שהתפרסם בתחילת החודש במגזין Frontiers in Aging Neuroscience מצא כי הלוטאין – הפיגמנט שמצוי בירקות העליים – עוזר לשמור על תפקוד קוגניטיבי וחדות מחשבה בגילאים מאוחרים. עורכי המחקר טוענים כי תזונה שמבוססת על מזון לא מעובד וירקות עוזרת למנוע הדרדרות קוגניטיבית של המוח במהלך השנים.

עוד בנושא:
אנרגיה ירוקה: כך עלים ירוקים משפיעים על התפקוד שלכם
למה סלט הוא לא בריא כמו שאתם חושבים
פופאי טעה: תרד מאוד בריא, אבל לא לשרירים

הכי בריאים - קייל ותרד

לוטאין הוא פיגמנט צהוב-כתום ממקור צמחי, ממשפחת הקרוטנואידים, הידועים בתרומתם להפחתת הסיכון למחלות לב, עיוורון וסוגים מסוימים של סרטן. הם עשויים גם להאט תהליכי הזדקנות, להפחית סיבוכים הקשורים בסוכרת ולשפר את תפקוד הריאות. בקייל, ובתרד נמצא את כמויות הלוטאין הגבוהות ביותר מכל מזון אחר, אך הוא מצוי בכמויות קטנות יותר גם בחלמון ביצה, וירקות ממשפחת המצליבים כמו ברוקולי וכרובית.

עוד באותו נושא

13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים

לכתבה המלאה
מאפה בצק עלים עם תרד. נמרוד סונדרס
להוסיף אותם לכל דבר/נמרוד סונדרס

החוקרים הסבירו כי אחרי שהוא נאכל, הלוטאין מצטבר במוח, שם הוא ממלא תפקיד של הגנה. במהלך החיים שלנו, המרכיב המזין מאוחסן בכמויות גדולות במוח - דבר שמצביע על כך שהוא עשוי להיות חשוב בשמירה על המוח לכל החיים. "כנוטריינט חשוב, הלוטאין עשוי לתמוך במבנה ובתפקוד של ממברנות עצביות, ובסופו של דבר עשוי לעזור גם לתפקודים קוגניטיביים, אשר מתבססים על ממברנות עצביות אלו", אמרו מחברי המחקר להפינגטון פוסט.

תזונה לגוף ולמוח

עורכי המחקר בדקו 122 מתנדבים בגילאי 65-75 שהתבקשו לפתור מעין מבחן אינטליגנציה שבדק את היכולות שלהם. בנוסף, נלקחו מהם בדיקות דם כדי לבדוק את רמות הלוטאין בדמם, ונערכה להם סריקת MRI כדי לבדוק את מבנה המוח שלהם.

הממצאים הראו כי נשים וגברים שהיו בעלי רמות גבוהות של לוטאין, הצליחו יותר במבחן האינטליגנציה. בנוסף לכך, במוחם נמצא יותר חומר אפור בקליפת ה- parahippocampal של המוח (חלק במוח העוטף את ההיפוקמפוס והוא חלק מהקורטקס המוחי). איזור זה ממלא תפקיד חשוב בקידוד וזיכרון.

מחקר זה תורם לעדויות הרבות שמצטברות ומוכיחות כי נוטריינטים ספציפיים עשויים להיות מרכיבי מפתח בחלקים מסוימים שנוגעים להזדקנות המוח. "המחקר הזה עוזר לנו להבין כיצד מרכיבים מסוימים של תזונה בריאה יכולים לשפר תפקוד של חלקים במוח".

קייל. ShutterStock
כוכב תזונה בשנים האחרונות. קייל/ShutterStock
תרד. ShutterStock
מזון על. תרד/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully