וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FDA מזהיר: הרדמה עלולה לפגוע במוחם של ילדים קטנים

15.12.2016 / 15:08

מנהל המזון והתרופות האמריקאי יצא באזהרה להורים ולרופאים, בעקבות מחקר שנערך על השפעות ההרדמה על ילדים קטנים ועל נשים בשליש השלישי ההריון

יו טיוב

בווידיאו: האיש שקיבל חצי מיליון דולר לאחר שרופאיו לעגו לו כשהיה מורדם

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) הזהיר ביום רביעי האחרון כי שימוש חוזר או ממושך בתרופות הרדמה בילדים מתחת לגיל 3 או נשים בהריון בשליש השלישי, עשוי להשפיע על התפתחות המוח של הילד והעובר.

האזהרה שפרסם ה-FDA מבוססת על ניתוח מקיף של מחקר שנעשה לאחרונה בנושא וקרא לספקי התרופות להוסיף אזהרות לתוויות מוצריהן ולציין את הסכנה הנשקפת לילדים ונשים הרות משימוש בתרופות הרדמה באופן חוזר. ב-FDA ציינו כי הם מבינים שכאשר יש צורך ניתוחי המצב שונה, אבל עדיין מבקש מרופאים תשומת לב נוספת. "אנחנו מכירים בכך שבמקרים רבים קיים צורך רפואי בהרדמה" , אמרה ג'נט וודקוק, מנהלת מרכז המחקר ב-FDA, "בעקבות הנתונים החדשים על הנזקים האפשריים יש לשקול היטב את הסיכון בשימוש בחומר ההרדמה אפילו במחיר של אי ביצוע הליך רפואי מסוים".

הרדמה. ShutterStock
לא בכל מחיר/ShutterStock

במחקרי מעבדה שנערכו בעכברים נמצא כי שימוש בחלק מסוגי התרופות להרדמה למשך יותר משלוש שעות בכל פעם, עלול לגרום לאובדן נרחב של תאי עצב, שהם בעלי השפעות ארוכות טווח על למידה והתנהגות. מחקרים אחרים שנערכו בילדים הראו תוצאות דומות, אך בשל הגבלות במחקרים קליניים, מנהל התרופות והמזון לא יכול לקבוע האם קשיי הלמידה שנצפו נבעו משימוש בתרופות הרדמה בעקבות טיפולים, או מהמצב הרפואי עצמו שדרש טיפולים.

על פי נתוני המנהל, יותר ממיליון ילדים מתחת לגיל 4 בארה"ב עוברים הרדמה לפני ניתוח בכל שנה.

ה- FDA כבר חקר בעבר את ההשפעות הפוטנציאליות השליליות של חומרי הרדמה וטשטוש כללי על התפתחות המוח של ילדים, מאז המחקר הראשון בנושא זה שפורסם בשנת 1999. בנוסף, הארגון יצר שיתוף פעולה עם ארגון מחקר ההרדמה הבינלאומי (IARS) בשם SmartTots ונועד כדי לחקור את השפעתן של תרופות הרדמה. בהצהרה ביקש ה-FDA מאנשי מקצוע בתחום הבריאות, חולים, הורים, ומטפלים לדווח על תופעות לוואי הקשורות בהרדמה וטשטוש או תרופות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully