וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבולוציה של איבר המין הגברי: למה אין עצם בפין?

16.12.2016 / 7:59

חוקרים ביקשו לבדוק מדוע אצל קופים קיימת עצם בפין ואילו אצל גברים מדובר ברקמה ספוגית רוויה בכלי דם. הסיבה לטענתם, נעוצה בשינויים חברתיים שהתפתחו במשך עשרות מיליוני שנים

יוטיוב

בווידיאו: הגבר עם איבר המין הגדול בעולם מדבר

הנה שאלה על התפתחות אבולוציונית: אם הקופים כל כך דומים לבני האדם, איך זה שלהם ולמרבית הפרימטים יש עצם בפין, ואצל בני האדם הזכרים, לא? התשובה ככל הנראה תפתיע אתכם. לטענת מחקר חדש מאוניברסיטת קולג' בלונדון, הסיבה היא שבני אדם לא צריכים לעשות סקס כמו בעבר.

המחקר שפורסם בכתב העת Proceedings of Royal Society B ניסה לעקוב אחר ההיסטוריה והאבולוציה של עצם הפין שקרויה באקולום (baculum). החוקרים מצאו כי עצם הפין התפתחה לפני למעלה מ-95 מיליון שנים, ונמצאה לראשונה אצל פרימטים לפני 50 מיליון שנים. מאותה תקופה, גודל איבר המין אצל קופים שונים, השתנה. אורך הפין הממוצע, כך טענו החוקרים, היה ארוך יותר אצל זכרים שקיימו יחסי מין עם חדירה שארכה למעלה משלוש דקות – מה שמגדיל את הסיכוי של הזכר להפרות את הנקבה.

עוד בנושא:
איך האדם הקדמון אחראי לאלרגיות שלכם היום?
פריצת דרך: בקרוב תתאפשר השתלת פין שגודל במעבדה
מחקר: נשים מעדיפות איבר מין גדול יותר אצל גברים. אבל רק כשמדובר בסטוץ

דומים ושונים

אז מה בעצם ההבדל בינינו ובין שימפנזים ובבונים שכבר הוכח כי הם דומים לנו מבחינה פיזיולוגית? הפן התנהגות החברתי. בעוד שקופים ופרימטים אחרים הם פוליגמיים, בני האדם חיים לרוב עם בן זוג אחד לארוך תקופות ארוכות. העובדה הזו בעצם מוביל את החוקרים להערכה שבעוד אצל הקופים, יחסי מין הם דבר שחשוב לעשות אותו, והרבה, אצל בני האדם התמונה מעט שונה כיום. זו לטענתם הסיבה שאיבר המין הגברי בנוי כיום מרקמה ספוגית רווית כלי דם ולא עצם.

עוד באותו נושא

עכשיו זה רשמי: מחקר קבע מהו גודל הפין הממוצע

לכתבה המלאה
דגם של לוסי האדם הקדמון. AP
דומים ושונים. דגם של האדם הקדמון/AP

קחו למשל את השימפנזים כדוגמה: עצם הפין של הזכר אינה עולה על גודלה של ציפורן אנושית. ומשך החדירה הוא של 7 שניות. בקבוצות של קופי שימפנזה, הנקבות מזדווגות עם כמה שיותר זכרים - אסטרטגיה שמפחיתה את הסיכון של תינוקיה להיהרג על ידי אחד מזכרים האחרים המבוגרים בקבוצה. "ההזדווגות המהירה היא אינטרס משותף למעשה", אמרו החוקרים. "הזכר חי עם המחשבה שהוא יכול להיות אבי הצאצא הבא, והנקבה כאמור, על ידי הזדווגות עם כמה שיותר זכרים – מגנה על צאצאיה".

בני אדם איבדו ככל הנראה את עצמות הפין שלהם כאשר המונוגמיה התפתחה לפני כ-1.9 מיליון שנה. כך, במערכות יחסים מונוגמיות, הזכר אינו צריך להשקיע זמן רב בחדירה, שכן הנקבה אינה צפויה לקיים יחסי מין עם זכרים אחרים. כך לפחות בתיאוריה. "זה ככל הנראה היה המסמר האחרון בארון של הבאקולום, שהחלה כבר להיעלם לפני כן", סיכמו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully