וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למות מקור: ממה צריך להיזהר כשהטמפרטורות צונחות?

15.12.2016 / 14:14

מזג האוויר הקר שמלווה אותנו השבוע הוא חידוש מרענן, אבל עלול להיות מסוכן לאנשים מסוימים. ביקשנו מד"ר קרין הלר, מנהלת המיון הפנימי באיכילוב, להסביר לנו איך נמנעים מהיפותרמיה וכיצד מטפלים במי שסובל מפגיעות קור

צלם: יותם רונן, עורך: יותם וקס, אילוסטרציה: shutterstock

החורף שהגיע השבוע סוף סוף נושא איתו הרבה בשורות טובות, אבל גם כמה סיבות לדאגה. הקור העז והרוחות עלולים לגרום לפגיעות גופניות בעיקר אצל קשישים וילדים. לקראת סוף השבוע שצפוי להיות קר מהרגיל לעונה, ביקשנו מד"ר קרין הלר, מנהלת המיון הפנימי בבית חולים איכילוב, להסביר מי נמצא בסיכון להיפותרמיה ואיך אפשר להימנע מזה.

עוד בנושא:
מתי ידיים קרות הופכות לבעיה רפואית?
האם קור גורם בהכרח למחלות?
איך מונעים פגיעות קור אצל תינוקות?

היפותרמיה היא מצב שבו טמפרטורות הגוף יורדת לפחות מ-36 מעלות. לדברי ד"ר הלר, מצב זה נפוץ בעיקר אצל קשישים שעלולים ליפול לרצפה הקרה בלי יכולת לקום, אצל הומלסים, וכן אצל ילדים שלא לבושים מספיק טוב ונמצאים בסביבה לא מחוממת. היפותרמיה באה לידי ביטוי בגוף קר מאוד, הכרה מבולבלת ומצב כללי ירוד.

חשוב לדעת כי היפותרמיה עלולה להיות מסוכנת מאוד. לדברי ד"ר הלר, כאשר טמפרטורת הגוף יורדת לפחות מ-33 מעלות קיימת סכנה להפרעות קצב, פגיעה רב מערכתית וכן סכנת חיים ממשית.

היפותרמיה. יותם רונן
היפוצרמיה עלולה לגרום להפרעות קצב ופגיעה רק מערכתית/יותם רונן

אז מה אפשר לעשות? אם אתם נתקלים במישהו שסובל מקור קיצוני, כדאי לתת לו משקה חם, לעטוף אותו היטב ולהושיב אותו ליד תנור חם. לאחר מכן יש לפנות אותו לבית חולים, שם יחממו את גופו בעזרת נוזלים חמים ואמצעי חימום נוספים, בהם פיזור אוויר חם מתחת לשמיכה.

ד"ר הלר מסביר כי בימים קרים מאוד ילדים צריכים להיות בחדרים מחוממים ולבושים היטב, אבל בשכבות לא הדוקות מדי כדי שגופם יוכל לנשום. היא מוסיפה כי טמפרטורת החדר צריכה להיות מעל 25 מעלות, וכי הדרך הבריאה ביותר לחימום היא מזגן, שכן כל אמצעי אחר עלול להיות מסוכן. אם אתם משתמשים במזגן, כדאי לשים צנצנת עם מים בחדר, על מנת לשמור על הלחות.

צפו בראיון המלא באולפן וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully