וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הצהרת ליצמן: האם זה באמת כל כך גרוע לאכול סופגניה?

13.12.2016 / 12:45

האם אחד ממאכלי החג הכי אהובים נמצא בסכנה? ככל הנראה לא. הסופגניה הממוצעת אומנם מכילה 450 קלוריות (במינימום), אבל האם זה אומר שחייבים לוותר עליה?

עריכה: גיא גורן

בווידיאו: ביקור במפעל "מרציפן"

אחרי שפתח בחזית נגד מקדונלד'ס ונגד השוקו בקייטנות, שר הבריאות יעקב ליצמן פונה להתעסק עם הסמל של חג החנוכה – הסופגניות. בכנס עמותת "מהיום - הפורום לאורח חיים בריא", שנערך בתחילת השבוע, אמר: "אני קורא לציבור להימנע מאכילת סופגניות עתירות שומן".

ההצהרה של ליצמן מגיעה כאמור אחרי כמה התבטאויות שלו נגד מזון מעובד ומלא בסוכר, ואחרי מסקנות ועדת האסדרה לתזונה של משרד הבריאות. הוועדה קבעה כי החל משנת 2018 יסומנו מוצרים בסימון שלילי וחיובי: אדום למוצרים לא בריאים וירוק למוצרים בריאים. ליצמן הוסיף ואמר בכנס: "אפשר למצוא תחליפים לכל דבר היום ואין שום צורך שנלעיט את ילדינו בסופגניות שאינן תואמות ערכי הבריאות והתזונה הנכונה".

עוד בנושא:
5 מאכלים בריאים שמכילים יותר שומן מסופגניה
מה אפשר לאכול במקום סופגניה אחת?

הכנת סופגניות במאפיית מרציפן. נמרוד סונדרס
רק אחת/נמרוד סונדרס

אז כמה גרועות הן באמת הסופגניות? ובכן, למרבה הצער, בתוך המבנה העגול הזה, והדי קטן יש לומר, מתחבאות להן בממוצע 450 קלוריות שעשויות מקמח, סוכר, שמן, ביצים וחלב, מה שעונה להגדרה "מזון ללא ערך תזונתי". המשמעות היא שהסופגניה אינה מועילה לגוף כלל מבחינת רכיביה התזונתיים.

מחצית מהקלוריות של הסופגניה מגיעות מהשמן והיא מכילה בין 23-ל-30 אחוזי שומן, ומחציתן מגיעות מהפחמימות (קמח וסוכר לבן), שלא מכילות רכיבים תזונתיים חיוניים לגופנו כמו ויטמינים, מינרלים או סיבים.

"אין דבר כזה אסור"

אבל האם זה אומר שאסור לגעת בהן? "אין כזה דבר מאכל אסור. גם המאכל המשמין בעולם הוא מותר. השאלה למה וכמה ובאיזה תדירות אנחנו אוכלים אותו", מסבירה גל כהן לס, דיאטנית קלינית בעלת תואר שני MAN שעובדת בשיטת ה-Non diet. "בדרך כלל בחגים אני והמטופל שלי קובעים כמה סופגניות מותר לאכול במהלך החג, ובאיזה אירועים או באיזה ימים נאכל אותן. זה גורם למצב של שליטה, והם לא מרגישים שזה משהו אסור. מותר לגמרי לאכול סופגניות ולביבות, רק שיהיה בשליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully