וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים נחשפים: כמה אנשים מתים בשנה מסרטן ברחבי העולם?

5.12.2016 / 7:04

דו"ח עולמי חדש חושף את הנתונים הקשים מאחורי המחלה, שמוגדרת כיום כגורם השני למוות בעולם. מה הסיכויים של גברים ונשים לחלות בסרטן ואילו מסוגי הסרטן הם הקטלניים ביותר?

נערה בריטית חולת סרטן הוקפאה לבקשתה בתקווה שתימצא תרופה למחלתה/צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידיאו: נערה בריטית בת 14 שמתה מסרטן ביקשה להקפיא את גופתה עד שימצאו למחלה תרופה

למרות שכל שבוע אנחנו שומעים על מחקר ניסויי חדש שאמור לתת מענה למלחמה בסרטן, דו"ח חדש טוען כי לא רק שמקרי הסרטן לא יורדים, אלא הם נמצאים בעליה מדאיגה. לטענת עורכי הדו"ח, סרטן היא כיום גורם המוות השני בעולם.

הדו"ח שפורסם בסוף השבוע האחרון בכתב העת JAMA Oncology מצא כי בשנת 2015 היו 17.5 מיליון אנשים שאובחנו עם המחלה, ו-8.7 מיליון אנשים שמתו מהמחלה ברחבי העולם. הנתונים מראים על גידול של כשליש במספר מקרי הסרטן בעולם. העלייה המתוארת התרחשה בעיקר בשל הזדקנות וגידול האוכלוסיה, יחד עם שינויים בשיעורי הסרטן שמופיעים בגלאים מבוגרים.

הדו"ח שנקרא "הנטל הגלובלי של מחלת הסרטן" (GBD), הוא המחקר האפידמיולוגי המקיף ביותר באשר לשיעורי תמותה ותחלואה ממחלות גדולות, פציעות וגורמי סיכון לבריאות ברמה הגלובלית, לאומית ואזוריות.

עוד בנושא:
נתונים חדשים: הימנעות מעישון מפחיתה דרמטית את הסיכוי למגוון סוגי סרטן
1 עד 4: מה אומרים השלבים השונים של מחלת הסרטן?
עצוב: 1 מכל 5 חולי סרטן, חולה בפעם השניה

בדיקת ממוגרפיה. ShutterStock
הסרטן הקטלני ביותר עבור נשים הוא סרטן השד/ShutterStock

עוד מצא הדו"ח כי הסיכוי לחלות במחלת הסרטן עבור גברים היא 1 ל-3 ועבור נשים 1 ל-4. סרטן הערמונית היה הסרטן הנפוץ ביותר בגברים, עם 1.6 מיליון חולים ברחבי העולם, וסרטן הריאות היה הגורם המוביל למוות מהמחלה בקרב גברים. אצל נשים, סרטן השד היה הנפוץ ביותר, הוא גרם למותן של 2.4 מיליון נשים ברחבי העולם והיה גם גורם המוות הראשון. אצל ילדים, סוגי הסרטן השכיחים ביותר בקרב ילדים היו לוקמיה, לימפומה שאינה הודג'קין, וסוגים שונים של סרטן במוח וגידולים במערכת העצבים.

בספטמבר האחרון פרסמה קרן הצדקה לילדים חולי סרטן בבריטניה דו"ח לפיו מקרי הסרטן עלו ב-40 אחוזים בקרב ילדים ובני נוער. הדו"ח הראה כי בהשוואה לשנת 1998- השנה הראשונה שבה הוא יצא - בשנת 2016, היו 1,300 מקרים יותר של צעירים חולי סרטן. העלייה ניכרת יותר בקרב בני נוער בגילאי 15 ומעלה ועד לצעירים בגילאי 24. בשכבת גיל זו עלו מספר המקרים של החולים בסרטן מ-10 על כל 100 אלף אנשים, ל-16 מקרים.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully