וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש קובע מתי הזמן הבטוח ביותר להיכנס להריון לאחר הפלה

2.12.2016 / 7:47

המלצות ארגון הבריאות העולמי קובעות שכדאי להמתין כחצי שנה לאחר הפלה לפני שנכנסים להריון שוב. מחקר מקיף חדש קובע כי דווקא לנשים שנכנסו להריון מוקדם יותר לאחר הפלה היה סיכוי גבוה יותר להריון בריא

בדיקת הריון. ShutterStock
לא לחכות הרבה זמן/ShutterStock

למרות ההנחיות הרשמיות של ארגון הבריאות עולמי, מחקר חדש קובע כי דווקא לא מומלץ לחכות שישה חודשים אחרי הפלה, וכי לנשים שנכנסות להריון בחודשים אלה יש סיכויים גבוהים יותר להריון תקין. הסקירה המקיפה שנערכה על ידי אוניברסיטת אברדין בסקוטלנד מצאה כי ההריונות היו מוצלחים יותר אם קרו בתוך חצי שנה לאחר הפלה.

המטה אנליזה שהתבססה על מחקרים רבים שנערכו בנושא, נערכה לאחר שמחקר שנערך באותה אוניברסיטה מצא תוצאות דומות – ובעקבותיו נעשו מחקרים דומים. החוקרים שמחקרם פורסם בכתב העת Human Reproduction Update ביקשו לערוך בדיקה השוואתית. הם מצאו בין היתר כי לידה של פגים, לידה שקטה או תופעה של לחץ דם גבוה בהריון, לא היו מושפעים מזמן כניסת ההריון לאחר הפלה.

עוד בנושא:
האם בחילות הריון מורידות את הסיכון להפלה?
מה הקשר בין הפלות חוזרות לקרישת דם?
מה הסכנה בכניסה להריון בגיל מאוחר?

אישה בהיריון. ShutterStock
קיימת מוטיבציה גדולה יותר להרות אחרי הפלה/ShutterStock

"בניגוד להנחיות של ארגון הבריאות העולמי שהוצאו בשנת 2005, והציעו להמתין שישה חודשים לאחר ההפלה, כדי לנסות ולהיכנס להריון שוב, התוצאות שלנו מראות כי עדיף להמתין פחות מחצי שנה", כתבו החוקרים. לטענתם, על אף שהסיבה לכך אינה ברורה באופן ודאי, הם מעריכים כי נשים שעברו הפלה, נוטות להתייחס לגופן בצורה טובה יותר ואף להיות בעלות מוטיבציה גדולה יותר, לאחר הפלה.

"למרבה הצער, הפלות הן דבר נפוץ מאוד, כאשר אחת מכל חמש נשים עתידה לחוות אותן בשלושת החודשים הראשונים להריון", אמרה ג'נין אלסון, דוברת הקולג' המלכותי למיילדות וגניקולוגים באנגליה (RCOG). היא הוסיפה כי "הפלה משפיעה על כל אישה אחרת וזה יכול להיות הרסני עבור בן הזוג גם כן".

היא התייחסה למחקר ואמרה כי התוצאות שלו מוכיחות לבני זוג שמנסים להיכנס שוב להריון לאחר הפלה, שאין שום סיכון בכך. "הדבר החשוב ביותר הוא ששני בני הזוג ירגישו, פיזית ומנטלית, שהם מוכנים לנסות להיכנס להריון שוב". היא הוסיפה כי יש צורך כמובן לבדוק שאין דימומים כתוצאה מההפלה, ועל נשים להמשיך לקחת חומצה פולית לפני שהן חוזרות ומנסות להיכנס להריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully