וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה נכון, נכון תמיד: הייתם בתנועת נוער? הרווחתם

15.11.2016 / 6:32

מחקר מקיף ומתמשך בבריטניה גילה שלאנשים שהיו בצעירותם חברים בתנועות נוער, סיכוי נמוך משמעותית לסבול מחרדות והם נוטים להתמודד טוב יותר עם לחצי החיים. והיתרון הזה ניכר גם בחלוף עשרות שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילויות בחיק הטבע, מפחיתות גם את הסיכויים לפתח בעיות נפשיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשים שהיו חברים בצעירותם בתנועת נוער נמצאים בסיכון נמוך יותר לחלות במחלות נפש בשלבים מאוחרים יותר בחיים. כך עולה ממחקר חדש. מהממצאים עולה כי ילדים שלוקחים חלק בפעילויות של ארגונים ששמים להם למטרה לפתח יכולות כמו עצמאות, פתרון בעיות ותשוקה ללמידה עצמאית צפויים להנות מחוסן נפשי טוב יותר בבגרותם המאוחרת.

החוקרים גילו עוד שהפעילויות שמאפיינות תנועות נוער בדרך כלל, כמו פעילויות בחיק הטבע, מפחיתות גם את הסיכויים לפתח בעיות נפשיות בקרב ילדים שמגיעים מבתים עניים.


עוד בנושא:
מחקר: בעיות השינה בקרב בני נוער הוכפלו
כיצד מגדלים היום בני נוער עצמאים, נבונים ואחראים?
הסטרס ועונשו: 5 תופעות מוזרות שנגרמות מלחץ

נשיא המדינה ראובן ריבלין וחניכי תנועת הנוער "הצופים" ביום הצופה הבינלאומי. 22 בפברואר 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
בריאות נפשית, גם בגיל 50/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

מסקנות החוקרים, שהתפרסמו בכתב העת Journal of Epidemiology and Community Health, מתבססות על מחקר ארוך טווח בשם "המחקר הלאומי להתפתחות הילד", שבו השתתפו 10,000 בני אדם, ילידי 1958, מכל רחבי בריטניה. מדענים מאוניברסיטאות גלזגו ואדינבורו שניתחו את הנתונים שנאספו במסגרתו גילו שהמשתתפים שהיו חברים בתנועות נוער כמו הצופים למשל, נטו להיות בריאים יותר נפשית בשנות ה-50 לחייהם.

עוד באותו נושא

שחור חזק: האם קפה הוא התשובה גם לדיכאון שלכם?

לכתבה המלאה

הסתמכות עצמית ועבודת צוות

כרבע מהמשתתפים במחקר היו חברים בצעירותם בתנועת נוער, ואותם אנשים נמצאו כבעלי סיכוי נמוך ב-15 אחוזים לסבול מחרדות ומהפרעות במצב הרוח, בהשוואה למשתתפים האחרים. החוקרים אומרים שהממצאים שלהם מצביעים על כך שלתכניות שמטפחות בילדים כישורים דוגמת הסתמכות עצמית ועבודת צוות ומעודדות פעילות מחוץ לבית, מעניקות למשתתפים בהן יתרונות שנמשכים לאורך כל החיים.

החברות בתנועת נוער ככל הנראה מסייעת בפיתוח עמידות לסטרס וייתכן שהיא אף מעלה את הסיכויים להגיע להישגים בחיים – דבר שעשוי להפוך אותם לפגיעים פחות ללחצי החיים. כך סברו החוקרים.

נערים מתנועת הצופים יושבים לאור לפידים בטקס לזכר חללי צה"ל בהר הרצל. רויטרס
מסייעת בפיתוח עמידות לסטרס וייתכן שהיא אף מעלה את הסיכויים להגיע להישגים בחיים/רויטרס

"זה די מפתיע שהיתרונות ניכרים באנשים גם בחלוף שנים רבות כל כך מהתקופה שבה היו חברים בתנועת נוער", אמר פרופסור כריס דיבן, מרצה באוניברסיטת אדינבורו שעמד בראש המחקר. "אנחנו צופים שאותן השלכות ארוכות טווח יהיו רלוונטיות גם לצעירים שהם חניכי תנועות הנוער כיום. לאור העלות הגבוהה של מחלות הנפש הן עבור אנשים ומשפחות באופן אישי והן על החברה שלנו ועל מערכת הבריאות, אני סבור שיהיה זה חכם להשקיע בפעילויות התנדבותיות כאלה לנוער", הוסיף דיבן.

בר גריילס, העומד בראש תנועת הצופים הבריטית אמר בתגובה לממצאים, כי "אני גאה שתנועת הצופים מספקת לצעירים את ההזדמנות לפתח כישורים הנחוצים להם כדי לגדול להיות מבוגרים סתגלנים המסוגלים להתמודד עם מה שהחיים מזמנים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully