וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמן הצמחי שיעזור לכם להפטר מהשומן הבטני

9.11.2016 / 6:45

מי היה מאמין שהפיתרון לצמיג השומן המעצבן שיש לנו בבטן טמון דווקא בבקבוק שמן? בטח לא אנחנו. אבל מחקר של אחת מחוקרות התזונה המובילות בתחומה גילה ששמן קנולה עוזר בהפחתה של שומן הבטן בתוך 4 שבועות

צילום: עידו שחם עריכה: רן צימט

בווידאו: חלי ממן מדגימה כמה שמן יש באוכל שאנחנו אוכלים

מה לא ניסיתם כדי להפטר מהצמיג המעצבן הזה בבטן? ספורט, דיאטה, אכילה מודעת, אכילה מודחקת... הנה משהו שאולי לא חשבתם לנסות – שמן. מחקר חדש קובע שהוספת שמן קנולה לתפריט היומי עשויה לעזור לכם להפחית את שומן הבטן. ואת התוצאות תוכלו לראות ולהרגיש כבר בתוך ארבעה שבועות.

שמן הקנולה, שמופק מזרעי צמח הלפתית, מכיל פחות ממחצית הכמות של שומן רווי שמצויה בשמן זית והוא מכיל רכיבים שידועים ביכולתם להלחם עם שומן בטני באופן ספציפי. איך זה עובד?

עוד בנושא:
מבחן השומן: באילו מהמאכלים הבאים יש שמנים בריאים?
כל מה שבריא בשמן קוקוס
טוב שם טוב: העדפה לשומנים היא בכלל בגנים שלכם

בקבוקי שמן על מדפים בסופר מרקט. ShutterStock
בא לכם שייק שמן קנולה?/ShutterStock

שמן הקנולה עשיר בחומצות חד-שומן בלתי רווי והן אלה שנמצאו כבעלות השפעות מיטיבות על מבנה והרכב הגוף, ובמיוחד על אנשים שסובלים מהשמנת יתר. "שומן בטני הוא גורם סיכון למחלות לב וכלי דם והוא נקשר גם בסיכון מוגבר לתסמונות מטבוליות וסוכרת", אמרה פרופ' פני מ. קריס-את'רטון, מרצה לתזונה באוניברסיטת פן סטייט ואחד השמות המקצועיים המובילים בתחום זה. "חומצות החד שומן הבלתי רווי בשמן הקנולה מפחיתות את השומן הזה, שלו השלכות בריאותיות חמורות", הוסיפה.

במסגרת המחקר, שבחן את השפעותיהם של 5 תערובות שמנים צמחיות: שמן קנולה רגיל, שמן קנולה עשיר בחומצה אולאית, שמן קנולה עשיר בחומצה אולאית בתוספת DHA (סוג של חומצת שומן מסוג אומגה 3), שמן תירס ושמן פשתה – התבקשו נסיינים בעלי שומן בטני לשתות שני שייקים שהכילו את אחד השמנים, מדי יום.

תוך חודש השומן התחיל להתאדות

לאחר חודש בלבד שבמהלכו דבקו הנסיינים בתפריט הניסוי, פרופ' קריס-את'רטון ועמיתיה גילו שהמשתתפים שצרכו את השייקים שהכילו שמן קנולה רגיל או שמן קנולה עשיר בחומצה אולאית איבדו 110 גרם מהשומן הבטני שהיה להם בתחילת הניסוי. בנוסף, הם בדקו ומצאו שהשומן שירד מאזור הבטן לא מצא לו מקום אחר להשתכן בו, ולא התווסף לאזורי גוף אחרים. כלומר, השפעת השמן לא היתה בשינוי חלוקת השומן בגוף, אלא היא באמת סייעה להפטר ממנו.

"בדרך כלל, לא ניתן לכוון הפחתה במשקל לאזורי גוף מסויימים. אבל נראה שחומצות חד-שומן בלתי רוויות מתכווננות באופן ייעודי לשומן בטני", אמרה קריס-את'רטון. ואם שייק עם שמן פחות עושה לכם את זה ואתם תוהים מהן הדרכים הטובות ביותר לשלב שמן קנולה בתפריט שלכם, לפרופסורית יש המלצות בשבילכם. היא מציעה להשתמש בשמן קנולה בבישול או הקפצה של מזון, באפייה וגם לתיבול סלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully