וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולים מדאגה: איך הפחד שלכם ממחלות משפיע על הלב

7.11.2016 / 6:47

גם אתם מבלים אצל רופא המשפחה שעות נוספות, ומקפידים להבדק באופן תדיר, אפילו כשלא חייבים? מחקר חדש מצא למה זה ממש לא בריא ללב שלכם

התקף לב. ShutterStock
יש מקום לדאגה. אבל מעט, ולעיתים רחוקות/ShutterStock

אם אתם שייכים לחמישה עד עשרה אחוזים מהאנשים שמוטרדים רוב החיים שלהם מהמחלה שממתינה להם מעבר לפינה – או במילים אחרות: היפוכונדרים, הכתבה הזו בשבילכם. מחקר חדש מצא כי אנשים שמודאגים וחושבים על המחלה הבאה שתתקוף אותם - נמצאים בסיכון גבוה ב-70 אחוזים לחלות במחלות לב.

המחקר שפורסם בכתב העת הרפואי BMJ נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ברגן שבנורבגיה. החוקרים בחנו מידע של 7,000 נחקרים שהשתתפו במעקב רפואי ארוך טווח בנורבגיה שארך 12 שנים. במסגרת המחקר הם ענו על שאלונים רפואיים ונבדקו בדיקות פיזיות ונפשיות. רמת החרדה שלהם הוערכה על פי מבחן שנקרא 'Whiteley Index' ובודק גם את רמת ההיפוכונדריה שלהם.

עוד בנושא:
תרופות הסבתא שאתם חייבים להפסיק להשתמש בהן
איך מזהים הפרעת אישיות?
הסיבה שבגללה אסור לשבת בבגד ים רטוב אף פעם

חרדה עזה לבריאות

היפוכונדריה, או כפי שהיא מוגדרת "חרדה מפני מחלות" (Illness Anxiety Disorder), נמשכת 6 חודשים לפחות וכוללת עיסוק יתר במחלה קשה נוכח תסמינים גופניים קלים ואף בהיעדרם (כשלעיתים ברקע המשפחתי מחלות קשות), חרדה עזה בקשר לבריאות ובדיקות חוזרות ונשנות של סימני מחלה או הימנעות מכל ביקור אצל רופא או בבית חולים.

התקף לב. ShutterStock
"קשר מפתיע וחזק בין רמות החרדה הבריאותיות והסיכוי למחלות לב"/ShutterStock

הממצאים הראו כי 3 אחוזים מהחולים פיתחו מחלות לב איסכמיות – שכוללות התקפי לב. כאשר בדקו את האנשים שסבלו מחרדה ממחלות, המספרים הכפילו את עצמם ועמדו על 6 אחוזים. "מצאנו קשר מפתיע וחזק בין רמות החרדה הבריאותיות והסיכוי למחלות לב", אמרו החוקרים. גם כאשר הפעילו משתנים אחרים, הם מצאו כאמור כי הסיכוי לחלות במחלות לב איסכמיות עלה ב-70 אחוזים בשנים שלאחר מכן. מחלת לב איסכמית מתרחשת לרוב בשל ירידה באספקת הדם לשריר הלב.

"המחקר שלנו מראה כי התנהגויות של אנשים שסובלים מהיפוכונדרייה – כמו בדיקות שגרתיות מרובות – לא מפחיתות את הסיכוי לחלות במחלות לב", אמרו החוקרים. "זה טבעי שאנשים ידאגו אם הם מרגישים שלא בטוב, אבל סטרס וחרדה יכולים לגרום להתנהגויות אחרות שעלולות לפגוע בבריאות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully