וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעים לרוץ בחו"ל? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

13.11.2016 / 11:47

חופשה שמשלבת את התחביב האהוב ואחריו כמה ימים של חוויה בינלאומית תופסת מקום של כבוד בלוח השנה, אבל קודם צריך לקחת בחשבון לא מעט שיקולים. איך תדעו שבחרתם את המרתון הנכון?

מרתון ברלין. ShutterStock
הגדרת תקציב הנסיעה היא חשובה מאוד/ShutterStock

פריז, לונדון, מילאנו, תל אביב, ירושלים, ברצלונה, פראג, מדריד, וינה, צריך – קשה למצוא עיר גדולה ברחבי אירופה שלא נערכת בימים אלה להפיק את המרתון השנתי. כמעט בכל יום ראשון בחודשים מארס-אפריל, תוזנק תחרות ריצה עירונית למרחקים שונים ובסופה הפנינג מסורתי שכובש את כל תושבי האזור.

עבור הישראלים מדובר במנעד אינסופי של אפשרויות. לא בכדי, חופשה שמשלבת את התחביב האהוב ואחריו כמה ימים של חוויה בינלאומית תופסת מקום של כבוד בלוח השנה. בימים אלה משלימים רצים רבים את בחירתם בנוגע ליעד הריצה. מלבד אפשרויות הנופש והאווירה ברחובות ביום המרתון, יש לא מעט שיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים.

הגדירו תקציב

למרות שאף פעם זה לא תמיד יוצא כמו התכנון המקורי, הגדרת תקציב הנסיעה היא חשובה מאוד. מרבית המרתונים באירופה גובים דמי הרשמה זהים, פחות או יותר, שנעים בסביבות 50-70 אירו. אבל זה לא נגמר כאן. לדמי ההרשמה יש להוסיף את עלויות הטיסה, הלינה, השהות, התחבורה וכן, גם ההתאוששות.

קחו בחשבון שמדובר במועדים קשיחים למדי ורמת הביקוש אליהם מרקיעה שחקים מכל רחבי העולם בימי המרתון. לפיכך, ככל שתקדימו להזמין כל ייתכן שתמצאו את העסקה הטובה ביותר.

התוצאה הסופית

לא משנה אם מדובר בברצלונה, פראג או רוטרדם. בסופו של יום, הגעתם כדי לרוץ. בזמן הריצה אינכם תיירים אלא רצים שחותרים להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורכם. זה אומר שחוץ מההנאה שנלווית לריצה בעיר מוכרת, עליכם לוודא שהמרתון מתאים לתוצאה אליה אתם מכוונים. מרתון עם מספר שיא של משתתפים או עם מסלול הכולל פניות עלול לשבש את תכניות הריצה שלכם בשל צפיפות גדולה וירידה בקצב.

עוד באותו נושא

צעד ראשון להצלחה: כך תרוצו למרחקים ארוכים יותר

לכתבה המלאה
מרתון ברצלונה. ShutterStock
המרתונים האירופיים מתקיימים כולם על מסלול אורבני/ShutterStock

בדקו את מזג האוויר

תקופת הסתיו-אביב בישראל שונה בתכלית ממקבילתה באירופה. בעוד כאן נהנים הרצים מאקלים נוח ושמשי, באירופה עדיין קופאים מקור ואם לא תרגלתם ריצות במזג אוויר דומה, אתם בבעיה.

כמובן שביום ההרשמה אין שום סיכוי להעריך את מידות הקור, אבל מבט על שנים קודמות ושערוך סביר של טווח הטמפרטורה וכיוון נשיבת הרוח יעניקו לכם מידע שמיש כמה חודשים מראש. קחו בחשבון את שעת ההזנקה הרשמית של המקצה שלכם.

בדקו את תוואי המסלול

המרתונים האירופיים מתקיימים כולם על מסלול אורבני ולא כוללים עליות ארוכות וחדות מדי. עם זאת, חשוב לחשב את גובה הטיפוס הממוצע, את מספר הגבעות והפניות, את תוואי הקרקע (מרצפות או אספלט?) ואת רוחב הכביש. כמו כן, בדקו האם מדובר במסלול מעגלי או אופקי. גם אם אתם לא רצים עבור מקום בפודיום, תתפלאו לדעת את ההשפעה על קצב הריצה שלכם.

מרתון פריז. ShutterStock
ככל שהמרתון גדול ומפורסם יותר כך האווירה בו מהנה יותר/ShutterStock

בדקו את הדופק

לא כל המרתונים הגדולים באירופה מספקים את אותה חווית ריצה. מצד אחד, ככל שהמרתון גדול ומפורסם יותר כך האווירה בו מהנה יותר אבל מצד שני, הסיכוי לכשלים בהפקה ובארגון גבוה יותר. לפני ההרשמה מומלץ לקבל את המידע העדכני ביותר על מצב ההיערכות, לבדוק את אתר האינטרנט של המארגנים, את דרכי הגישה התחבורתיות לזינוק, את מיקום חלוקת הערכות, את מסלול הריצה ואת אפשרויות הביטול.

הכי חשוב, וודאו כי יישאר טעם של עוד

הנדידה למרוץ בחו"ל אמורה להיות חוויה מרוממת נפש ולפיכך, מוטב לוודא שהריצה עוברת באתריה המפורסמים של העיר בה בחרתם, את הירתמות התושבים לעידוד הרצים ורוח ההתנדבות לסייע במקרה הצורך. אחרי הכל, ריצה מוצלחת בחו"ל תהיה רק הסנונית הראשונה שתבשר כי גם בשנה הבאה יגיע הסתיו.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully