וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטרס ועונשו: 5 תופעות מוזרות שנגרמות על ידי לחץ

3.11.2016 / 7:16

כולנו מצאנו את עצמנו בשלב זה או אחר תחת לחץ. מדובר על מצב טבעי, אבל ברגע שהסטרס מתמשך, הגוף שלנו כבר לא יכול להישאר אדיש. הנה כמה מהתופעות המוזרות שהוא עלול להביא איתו

סטרס. ShutterStock
לא תאמינו מה זה עושה לכם/ShutterStock

תיאבון שאינו יודע שובע, הזעה מרובה, לב דופק בחוזקה ולחץ דם גבוה הם רק חלק מהביטויים הפיזיים המוכרים יותר של מתח בחיי היומיום שלנו. מעבר לתסמינים הברורים, יש כמה משונים במיוחד:

אובדן שיער
יש כמה דרכם שבהן לחץ יכול לגרום לאיבוד שיער: בחלק מהמקרים לחץ יכול להביא את זקיקי השיער למצב של מנוחה, מה שעלול להוביל אותם לנשירה במהלך חפיפה או סירוק השיער. יש גם מצב הנקרא alopecia. מדובר על התקרחות שנובעת מסיבות שונות, ביניהן מתח, שגורמות למערכת החיסונית של הגוף לתקוף את זקיקי השיער. דרך נוספת בה לחץ גורם לאיבוד שיער היא משיכה שלו באופן רצוני במצב שנקרא טריכוטילומניה. מדובר על הפרעה נפשית המאופיינת בדחף אובססיבי למרוט את השיער מהקרקפת, הגבות או מכל מקום אחר בגוף.

יש הטוענים שמתח גם גורם לשיער להלבין, הנה מה שיש לד"ר שלנו להגיד בנושא.

עוד בנושא:
האם אנחנו באמת אוכלים יותר כשאנחנו בסטרס?
צאו מזה: 5 דרכים שיעזרו לכם להתגבר על הסטרס
מתח, חרדה ונדודי שינה: הצמחים שירגיעו אתכם

נשירה. ShutterStock
מאבדים את הראש/ShutterStock

חלומות רעים ומוחשיים
התודעה שלנו כאמור היא משהו שאי אפשר להסתיר ממנו כלום, ואותו הדבר מתרחש במצב של לחץ. הלחץ והחרדה מזדחלים גם לשנת הלילה והם מגיעים לעיתים באמצעות חלומות על איחור לטיסה, איבוד של חפצים או חוסר התמצאות במקום.

שלשולים
קיבה רגישה היא דבר שכיח אצל אנשים שסובלים מלחץ וחרדה ואחת הסיבות לתסמונת המעי הרגיז היא סטרס. מערכת העצבים ומערכת העיכול מקושרות דרך הסרוטנין בגוף שלנו, שמשפיע על המוח באופן שונה כאשר אנחנו מצויים במתח וקשור כאמור גם לבטן שלנו.

עוד באותו נושא

על הקצה: 7 סימנים שאתם באזור המסוכן של הסטרס

לכתבה המלאה
אישה יושבת בשירותים. ShutterStock
תופעה די שכיחה/ShutterStock

גירוי של העור
לחץ שנמשך לאורך זמן עלול לגרום לנו לפתח פריחות מסוגים שונים, כאשר חלקן עלולות לגרד ואחרות יכולות להרגיש ממש כמו עקיצה. אטופיק דרמטיטיס או פסוראזיס, שהן מחלות עור לא פשוטות נגרמות לעיתים בעקבות לחץ מתמשך.

"ראיית מנהרה" ושמיעה פגומה
קיימות לא מעט תופעות לוואי חושיות למתח שכוללות רגישות לאור ותחושה של חוסר קואורדינציה או בלבול. "ראיית מנהרה" (Tunnel vision) ושמיעה פגומה הן חלק מהם והן נגרמות לרוב בשל עודף אדרנלין במצב לחץ. בנוסף, סטרס משפיע על האזורים במוח שאחראיים על עיבוד מידע וזיכרון באופן שלילי והתוצאה של זה היא שאתם שוכחים יותר דברים ולא ממוקדים בדברים שעליכם לעשות בחיי היומיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully