וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לתינוקות באיכילוב חוששים מגילוי החיידק: "נעבירם בית חולים"

ההורים, שילדיהם מאושפזים במחלקת הילודים, נותרו מודאגים לאחר ששמעו על אבחון ארבעה פגים כנשאי חיידק קטלני. כעת הם חוששים שמגע הרופאים המטפלים גם בפגים יפגע בילדיהם. "אנחנו בלחץ, אם היינו יודעים - לא היינו באים לכאן"

צילום: יותם רונן

הורי תינוקות שנולדו זה עתה ואושפזו במחלקת הילודים בבית החולים איכילוב בתל אביב נותרו מודאגים לאחר שפורסם אתמול (רביעי) כי אישה שילדה תאומים במחלקת הפגים נמצאה כנשאית של חיידק קטלני. ההורים ביקשו להעביר את ילדיהם לחדרים נפרדים כדי שלא יבואו במגע עם ארבעה פגים שנדבקו בחיידק ועדיין מאושפזים בבית החולים.

דניאלה, בת 25 בתל אביב, השתחררה אתמול ממחלקת היולדות ובתה נותרה מאושפזת עם צהבת. "התקשרנו לבית החולים מיד, ביקשנו שיעבירו אותנו למחלקת ילדים ולא היה מענה, אז באנו מהר והרגיעו אותנו", סיפרה. "רצנו לפה מהר כי קראנו על זה בתקשורת ופחדנו, כי אנחנו יודעים שמדובר באותם רופאים. הבת שלי עם צהבת ואני חוששת שזה בגלל זה, כי זה הופיע לה רק לאחר הלידה".

היא הסבירה כי החשש שלה נובע מכך שהמגע עם הרופאים, העובדים בפגייה ובמחלקת הילודים כאחד. "אני מאד מפחדת, אנחנו רואים את אותם הרופאים עוברים מהפגייה למחלקת היולדות. ילדתי בלילה בין יום ראשון לשני, אם הייתי שומעת על דבר כזה לפני הלידה שלי לא הייתי מגיעה לכאן. באופן כללי אני חושבת להעביר את הילדה לבית חולים אחר", הוסיפה.

בית חולים איכילוב. שרון בוקוב
"לא עשו לנו תדרוך מהצוות הרפואי". בית החולים איכילוב/שרון בוקוב

גם דוד ושירי איסי, הורים לשלושה שבתם הקטנה מאושפזת בפגייה במשקל 1.4 קילוגרמים, שמעו על הפרשה באמצעי התקשורת ונתקפו דאגה. הם נמצאים בבית החולים שבוע לאחר שבתם נולדה בשבוע ה-32 להיריון. "היינו בבית ושמענו את הסיפור מהתקשורת. ישר נכנסנו ללחץ ובאנו במהירות, אבל הסבירו לנו שאנחנו בחדר אחר אז זה יותר מרגיע", סיפרו. "ממש גידרו את החדר שהתאומים היו בו. על אף שישר ידענו שזה לא בחדר שלנו, בכל זאת התקשרתי ושאלתי ואמרו שהכול בשליטה ועושים את כל הבדיקות הנחוצות. לא עשו לנו בכלל תדרוך מהצוות הרפואי, אבל האווירה הכללית מאד רגועה דווקא".

מאז אבחון האישה שילדה תאומים כנשאית החיידק CRE, זוג הפגים שילדה ושני פגים נוספים הוכנסו לבידוד. שאר הפגים במחלקה, המכילה כ-40 תינוקות, מוגדרים במצב של חשד לנשיאות החיידק המסוכן. בסקירה שבוצעה היום לא נמצאו מקרי הדבקה נוספים והפגים שהתגלו כנשאים לא פיתחו תסמינים חריגים.

פרופ' דרור מנדל, מנהל פגיית בית החולים דנה לילדים באיכילוב, מסר כי ארבעת הפגים אינם חולים במחלה הקשורה לחיידק, אלא רק נשאים של חיידקים במעי "שיש לכל אחד מאיתנו". "הסוג הזה שזיהינו אצל הפגים ידוע שהוא עמיד לטיפול אנטיביוטי. הם מטופלים אבל לאף אחד מהם אין מחלה", הבהיר. לדבריו, "באמצעות בידוד הפגים, אף פג נוסף לא נדבק. אנו מקווים שעצרנו את התפשטות החיידק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילוסטרציה. ShutterStock
החיידק שכיח בבתי חולים ועמיד לאנטיביוטיקה/ShutterStock

בארבע השנים האחרונות נרשמו שישה מקרים של התפרצות החיידק בלפחות ארבע מדינות שונות בארצות הברית. לפני כשנתיים התגלו סימנים של החיידק בבית חולים בני ציון שבחיפה, ואז טענו בבית החולים כי הדבר נגרם כתוצאה מעומס ומחסור כבד בכוח אדם שפוגעים ביכולת בית החולים לשמור על היגיינה נאותה. לדברי הורים שהגיעו למחלקת הפגים באיכילוב בשבוע האחרון, קיים במקום עומס חריג במיוחד, עם אחות אחת לכל תשעה תינוקות – פי שלושה מהרצוי על פי התקנות.

חיידק CRE שכיח בבתי חולים, ולאורך השנים נעשה מאמץ לבלום את התפשטותו. הוא עלול לגרום לזיהומים במערכת הנשימה ובדרכי השתן, וכן לזיהומים בפצעים פתוחים. החיידק נחשב לקטלני יותר, מכיוון שהוא עמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה הקיימים בשוק. עם זאת, בשנת 2014 התגלה החיידק אצל שמונה פגים בבית החולים שיבא בתל השומר, אולם אצל אף אחד מהם לא התפרצו התסמינים.

מעמותת לה"ב (למען הפגים בישראל) נמסר כי "אחת הסיבות המרכזיות לזיהומים בפגיות הינה מחסור בכוח אדם סיעודי. אם יוגדל כוח האדם הטיפולי בפגיות וייקבע יחס הולם בין מספר האחיות למספר מיטות, כנהוג במדינות המערב, ניתן יהיה להפחית משמעותית את שיעור הזיהומים".

(עדכון ראשון: 22:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully