וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הסוף שלכם: מחקר מצא את תוחלת החיים המקסימלית של בני האדם

6.10.2016 / 13:04

תשכחו מ"עד 120", מסתבר שהחיים שלנו בכלל לא יכולים להיות כל כך ארוכים. האם תוחלת החיים של בני האדם נמצאת בירידה, ואיך ניתן, אם בכלל, לגרום לה לעלות?

מערכת וואלה!

בווידיאו: האישה הכי מבוגרת בעולם חוגגת יום הולדת 116, שנה לפי מותה

אנחנו רגילים להגיד בימי הולדת "עד 120", אבל אם להאמין למדענים אמריקאים, הברכה הזו בכלל לא רלוונטית. ממצאי מחקר שפורסמו בכתב העת היוקרתי Nature מראים כי תוחלת החיים המקסימלית של בני האדם היא בכלל 115.

תוחלת החיים של בני אדם אומנם עולה ככל שהמדע והרפואה מתקדמים, אבל לטענת החוקרים מבית הספר לרפואה אלברט אינשטיין לרפואה בניו יורק, זה לא ימשך לנצח. החוקרים, שבחנו נתונים ממאגרי נתונים על אנשים שמתו בגילאי 110 ומעלה מיפן, אנגליה, צרפת וארה"ב, מצאו כי למרות העלייה בתוחלת החיים, בשני העשורים האחרונים נרשמה דווקא עצירה.

"זה כמעט בלתי אפשרי להגיע לגיל 125", אמרו החוקרים. מי שהייתה הכי קרובה הייתה ז'אן לואיז קלמן, שחייתה עד גיל 122 ומתה ב-1997. מאז אף אחד לא הצליח להגיע אפילו קרוב.

והנה איש שטוען שהוא בן 145

ישראל קרישטל בן 112 האיש המבוגר ביותר בעולם. באדיבות המשפחה
האיש המבוגר בעולם הוא משלנו. ישראל קרישטל בן 112 מקבל את התעודה מגינס/באדיבות המשפחה

פרופסור דיים לינדה פרטרידג' ראשת המרכז להזדקנות בריאה באנגליה, אמרה בראיון ל-BBC, כי ממצאי המחקר נראים הגיוניים, וחייב להיות גבול לתוחלת החיים האנושית. למרות זאת, היא ציינה כי המחקר הנוכחי אומנם קובע כי קיים גבול כיום, אבל לא מציין מה עומד לקרות בעתיד. לטענתה, בריאותם של בני המאה פלוס שנכללו במחקר, קשורה גם למחלות ילדות מהן סבלו במאה ה-19. "זה לבטח שונה, ממה שעתיד לקרות עם הדור הנוכחי, אבל זה עדיין יכול להיות בעל השפעה שלילית, שכן ילדים רבים סובלים מהשמנה, וזה דבר שיכול להוריד את תוחלת החיים משמעותית".

עוד באותו נושא

חוקרים גילו את המתכון לאריכות ימים

לכתבה המלאה

גם לאנשים יש גבול

אבל אם לבעלי חיים יש תוחלת חיים מוגבלת, למה שלבני אדם לא תהיה? הסטטיסטיקה אומרת כי כלבים לא חיים יותר מ-5,000 ימים ועכברים מגיעים לתוחלת ימים מקסימלית של כ-1,000 ימים, וככל הנראה גם לבני אדם יש גבול.

בעשור האחרון יותר ויותר מחקרים עוסקים בתחום הזדקנות, כשהאתגר הכי גדול הוא למעשה העובדה שאנחנו לא מתוכננים לחיות למשך שנים כה ארוכות. שהרי ההוכחה לכך היא העובדה שאנחנו גדלים ומתרבים בגילאים צעירים. "כל ניסיון להאריך את החיים של בני האדם יצריך שינוי רדיקלי, שכולל שינוי של הגנטיקה של המין האנושי. תהליך ההזדקנות הוא כה מסובך, שזה לא יהיה אפשרי לשנות באופן משמעותי לפחות, את המגבלה על מספר השנים שאנחנו חיים".

  • עוד באותו נושא:
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully