וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגאדג'ט הספורטיבי הזה בכלל לא עוזר לכם לרזות

22.9.2016 / 6:46

אנשים רבים המעוניינים לרדת במשקל נעזרים במדי פעילות אלקטרוניים כמו שעון ספורט או מד צעדים, כדי לנטר את הפעילות הגופנית שלהם. הבעיה היא שזה כנראה גורם להם לאכול יותר

צילום מסך

בווידאו: עם או בלי מד פעילות, הנה כמה תרגילים שיעזרו לכם להתחטב

מדי פעילות – אותם גאדג'טים שתכליתם לנטר את הפעילות הגופנית שאנשים עושים, לא מסייעים לירידה במשקל. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association.

המחקר, שעקב במשך שנתיים אחרי 471 אנשים שסבלו מעודף משקל, גילה שלמכשירים אלקטרוניים שמנטרים ונותנים פידבק על פעילות גופנית – טכנולוגיה לבישה מסוגם של מדי פעילות או צעדים שעונדים על פרק כף היד, אין שום יתרון במבחן התוצאה, בהשוואה לגישות התנהגותיות אחרות שמטרתן לסייע בירידה במשקל.

לכל המשתתפים בניסוי הותאמה דיאטה דלת קלוריות, והם הונחו להגביר את פעילותם הגופנית. בנוסף, נערכו להם מפגשי ייעוץ קבוצתיים במסגרת המחקר, שהוא אחד הראשונים לבחון את יעילותם של מדי פעילות.

עוד בנושא:
רוצים לרזות מספורט? אתם חייבים להתחיל להאמין
הללויה: יש דרך להתחטב רק מלחשוב על זה
למה כולם לובשים מסיכות מפחידות בחדר הכושר?

שעון ספורט. ShutterStock
זה סתם יגרום לכם לנשנש יותר/ShutterStock

בחלוף חצי שנה מתחילת הניסוי, חולקו לחלק מהמשתתפים מדי פעילות שינטרו את התקדמותם. אך החוקרים מאוניברסיטת פיטסבורג הופתעו לגלות שדווקא משתתפים אלה איבדו פחות ממשקלם בתום הניסוי, בהשוואה לקבוצת הבקרה שלא קיבלה גאדג'טים כאלה. ההבדלים בשיעור הירידה במשקל היו בולטים למדי: המשתתפים שענדו מדי פעילות ירדו בממוצע 3.5 קילוגרמים, בעוד שמשתתפי קבוצת הביקורת ירדו 5.9 קילוגרם בממוצע.

ד"ר ג'ון יקיצ'יץ, החוקר שהוביל את המחקר, אמר כי ייתכן שהמשתתפים שענדו את מדי הפעילות חשו שהם יכולים לתגמל את עצמם עם "נשנושים" יותר מאשר משתתפים אחרים, דבר שהוביל בסופו של דבר לירידה קטנה יותר במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully