וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלו קיטי: הסיבה שאתם צריכים להפסיק לנשק את החתול שלכם

18.9.2016 / 13:35

בשורה מבאסת לחובבי החתולים – אם אתם רוצים להמנע ממחלה שעשויה להיות קשה וקטלנית, אתם צריכים להפסיק להתנשק עם חיות המחמד הפרוותיות האלה, ובמיוחד עם גורים קטנים ומתוקים

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

בווידאו: 5 דברים שלא ידעתם על חתולים

חובבי חתולים יצטערו לשמוע שכדאי מאוד שהם יצננו את מערכת היחסים שלהם עם חיות המחמד הפרוותיות הללו, לפחות בהיבט הפיזי שלהן. מחלת שריטת החתול, שנגרמת על ידי חיידק שמצוי בפרוותם ובדמם של חתולים והינה מדבקת לבני אדם, נחשבת בעיקרון למחלה קלה, או לפחות נחשבה כך עד לא מזמן - משום שמחקר חדש שפורסם על ידי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית (CDC) מעלה שבשנים האחרונות מתרבים המקרים שבהם היא מובילה לסיבוכים קשים, שיכולים להסתיים גם במוות.

במסגרת המחקר הנוכחי נסקרו עשרות אלפי תביעות ביטוחי בריאות שהוגשו בין השנים 2005 ל-2013, בניסיון לזהות באילו מקרים עולה הסבירות לחלות במחלת שריטת החתול. החוקרים גילו שמדי שנה כ-12 אלף בני אדם מאובחנים כחולים במחלה, ומצבם של 500 מתוכם יהיה מספיק חמור כדי להצדיק את אשפוזם בבית חולים. רבים מהנדבקים במחלה הם ילדים, ככל הנראה בשל האופן שבו ילדים נוהגים לשחק עם חתולים (הם מועדים להשרט יותר ממבוגרים).

עוד בנושא:
שינה משותפת עם חיות המחמד גורמת להפרעות שינה
כל המחלות שחיות המחמד שלכם יכולות להעביר לכם

שלושה גורי חתולים ישנים בתוך סלסלה. ShutterStock
אלה הכי מסוכנים. גורי חתולים/ShutterStock

מחלת שריטת החתול נגרמת על ידי חיידק בשם ברטונלה ותסמיניה כוללים חום, עייפות ונפיחות בקשרי הלימפה. במקרים מסויימים, בעיקר בקרב אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, היא עלולה להוביל גם לנפיחות במוח או לדלקת בלב – מצבים שעלולים להיות קטלניים. ההדבקה בחיידק מתרחשת כתוצאה ממגע ישיר עם חתולים – הן במקרים של שריטות (כמשתמע משמה של המחלה) אך היא יכולה לעבור גם במגע של הפה עם פרוות החתול, לשונו או אפו. הפצת המחלה נעשית על ידי פרעושים שמעבירים את החיידק מחתול לחתול, וניתן למצוא אותו גם ב"אבק הפרעושים" (כינוי מכובס לצואת פרעושים) שמצוי בפרוות חתולים נגועים.

לדברי רופאים, גורי חתולים הם סכנת הדבקה גדולה יותר, משום שהחיידק מצליח להכנס למחזור הדם שלהם בקלות יתרה. משמעות הדבר היא שלמרות חמידותם הקיצונית, דווקא מול חתלתולים קטנטנים תצטרכו לתרגל את יכולת האיפוק והריסון העצמית שלכם ביתר שאת – ולעמוד בפיתוי של להתכרבל איתם ולנשק אותם.

לצד ממצאי המחקר פרסם ה-CDC מספר הנחיות להפחתת הסיכון להדבקות במחלה, שכוללות: שטיפת ידיים לאחר מגע עם חתולים וכן הימנעות מלנשק את פרוותם או את אפם ופניהם. כמו כן, במקרה שאתם סובלים מפצעים פתוחים על העור, אין לאפשר לחתולים ללקק או לבוא במגע אחר עם הנגעים. אמצעי מניעה נוספים כוללים לדאוג לבצע בחתולים טיפול תקופתי להרחקת פרעושים ולהחזיקם בבית ולא לאפשר להם להסתובב בחופשיות בחוץ במידת האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully