וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמאש'ך גאונה: ילדים מקבלים את האינטליגנציה שלהם מהאמא

18.6.2017 / 6:45

מחקר עדכני העלה שהגנים שאחראים על אינטליגנציה מופעלים בגופם של ילדים רק כאשר המקור הגנטי שלהם הוא מהאם. אולי זה יכול להסביר גם למה אמהות תמיד צודקות

ילד קורא ספר. ShutterStock
כמו בהרבה מקרים אחרים, גם כאן - זו אמא שקובעת/ShutterStock

מחקר חדש שפורסם ב-Psychology Spot מצא שהאינטליגנציה של ילדים תלויה בעיקר באמא שלהם. על פי המחקר, אנשים נולדים עם גנים מותנים שפועלים בגוף בצורה שונה בהתאם למקור הגנטי שלהם – מהאם או מהאב. כשזה מגיע לאיי-קיו הגנים שקובעים באמת הם אלה שהורישה לכם אמכם.

אף על פי שרוב הסברות בנושא אינטליגנציית ילדים מייחסות חשיבות זהה לשני ההורים, במחקר הזה הגיעו החוקרים למסקנה שונה. הם מצאו שהגנים שקשורים באינטליגנציה יושבים על כרומוזום X, ומאחר שנשים נושאות גן X כפול, הסבירות שילדים יירשו את האינטליגנציה שלהם מהאם היא גבוהה פי שניים. והשפעתה של האם לא מסתיימת כאן, גם למערכת היחסים הרגשית בינה ובין ילדיה יש השפעות על התפתחותו השכלית. והשפעה זו הוכחה כבר במחקרים רבים בעבר.

עוד בנושא:
מחקר: נשים עם ישבן גדול מגדלות ילדים חכמים יותר
ילדים שנולדים לאמהות בשנות ה-30 לחייהן, חכמים יותר
לרתום את המדע: איך לגדל ילדים חכמים?

: ילד חכם. GettyImages
גם אם האבא מצליח להוריש לילדיו גן או שניים של אינטליגנציה, לא תהיה להם השפעה/GettyImages

על פי המחקר הנוכחי, גם אם האבא מצליח להוריש לילדיו גן או שניים של אינטליגנציה, רוב הסיכויים שלא תהיה להם השפעה מאוד גדולה על השכל שלהם, מפני שגנים כאלה מתוכנתים לפעול רק כשמקורם באם. "אם אותו גן של אינטליגנציה מועבר לילדים מהאב ולא מהאם, הוא 'מכובה'. מן הסתם ישנם גם גנים מסוגים אחרים שפועלים בצורה הפוכה, ומופעלים רק כאשר מקורם באב", נכתב במחקר.

ממצאי המחקר הנוכחי מצטרפים לממצאים של מחקר אחר, שנערך בשנת 1994 על ידי המועצה למחקר רפואי והיחידה למדעי בריאות הציבור בארה"ב. במסגרת המחקר רואיינו 12,686 צעירים בגילאי 14-22. שאלות החוקרים התמקדו במנת המשכל של הצעירים, והם נשאלו גם על מאפיינים אחרים כגון גזע, רמת השכלה ורקע סוציו-אקונומי. רוצים לנחש מה היה המנבא המדוייק ביותר לקביעת האינטליגנציה של אותם צעירים? אכן. רמת האיי-קיו של האמהות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully