וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתרונות הבריאותיים של לעיסת מסטיק

18.9.2016 / 6:44

מסטיקים סובלים מיחסי ציבור לא מעולים, לרוב בגלל כמויות הסוכר והממתיקים המלאכותיים שבהם, ועדיין הצלחנו לאתר 3 סיבות למה בכל זאת בריא ללעוס אותם. רק שימו לב שיש הגבלת זמן

מסטיק. ShutterStock
לבריאות. אישה לועסת מסטיק/ShutterStock

כן, גם אנחנו הופתענו כשקראנו שמסטיק יכול לעשות לבריאות שלנו ממש טוב, אבל מסתבר שכמה מחקרים, חלקם מהעת האחרונה, הוכיחו שיש גם תועלת ללעיסה של הדברים הצבעוניים האלה. אבל עוד לפני זה - ממה בכלל עשוי מסטיק?

כבר בתקופת יוון העתיקה נעשה שימוש בעץ המסטיק לצורך הרטבת הפה וריענון הנשימה, ולקראת סוף המאה ה-19, גילו את השימוש שניתן לעשות מהשרף של עץ הספודיליה. היום הצריכה הממוצעת לאדם היא כ-2.5 קילו מסטיק בשנה, והוא לרוב יכיל בתוכו תערובת של חומרים סינתטיים - אלסטומרים, שרפים ושעוות, בנוסף לממתיקים מלאכותיים (כגון אספרטיים, סורביטול או מניטול), מרככים (גליצרין או מוצרי שמן צמחי אחרים), חומרי טעם וצבע מאכל. ולמרות כל אלה, הלעיסה שלו עושה לנו טוב.

עוד בנושא:
כך צחצוח שיניים משפיע על המערכת החיסונית
יד ראשונה מרופא: שאלנו 5 רופאי שיניים איך הם שומרים על פה בריא
8 סיבות בריאות להתחיל לחייך

טוב לבריאות הפה

בתחילת 2015 חוקרים הולנדים מאוניברסיטת גרונינג החליטו לנסות לבדוק האם היתרונות בהם מתהדר המסטיק אכן מוכחים מחקרית. כדי לבדוק את ההשערה הזו, הם פיתחו שיטות ייחודיות שאפשרו להם לכמת מבחינה מספרית את כמות החיידקים שנלכדים במסטיק בעת לעיסתו. בשלב השני, חמישה מתנדבים נתבקשו ללעוס מסטיק במשך 10 דקות, ולאחר מכן נבדקה כמות החיידקים שנלכדו במסטיק.

כאשר נבדקו המסטיקים לאחר הלעיסה נמצא כי יכולת המסטיק לספוח אליו חיידקים הייתה מקסימלית אחרי 10 דקות. בממוצע ספח אליו כל מסטיק מספר המוערך ב-100 מיליון חיידקים. ככל שעלה משך הלעיסה, עלה גם מספר החיידקים שנספחו אליו. אבל יש קאץ'. אם לועסים את המסטיק יותר מדי זמן, החיידקים שנאספים על ידו מתפזרים בחזרה בחלל הפה, כך ש-10 דקות זה אידיאלי, ועדיף מסטיק בלי סוכר, שלא יהיה לחיידקים ממה להתקיים.

בנוסף, מחקרים הראו שלעיסה של מסטיק 20 דקות אחרי הארוחה, עוזרת להגן מפני חורים בשיניים. ולא, זה לא אומר שזה יכול להחליף מברשת שיניים.

טוב למוח

לעיסה של מסטיק מועילה מאוד לריכוז, מאיצה את הזמן התגובה שלנו ומעלה את המהירות בה מידע חדש נקלט במוח שלנו. מחקר נשערך לפני כמה שנים טען שלעיסת מסטיק משפרת את הערנות שלנו ב-10 אחוזים. עורכי המחקר ביקשו מקבוצה של 19 נחקרים לערוך מבחן קוגניטיבי כשהם לועסים מסטיק, ופעם אחת ללא מסטיק. במהלך המבחן הם היו מחוברים למכשיר fMRI שניטר את פעילות המוח שלהם. התוצאות הראו כי חלקים במוח היו יותר אקטיביים בעת לעיסת המסטיק.

יעיל למערכת העיכול

לעיסה של מסטיק שמכיל קסיליטול (ממתיק טבעי) היא הדרך הטובה ביותר להרוויח את היתרונות למערכת העיכול. כאשר אתם לועסים מסטיק עם קסיליטול, מיד בתום הארוחה, אתם מייצרים יותר רוק וכך בונים למעשה את כמות החומצה בקיבה. החומצה הזו מסייעת למערכת העיכול לעכל בקלות רבי יותר את האוכל שאתם אוכלים. בנוסף, הקסיליטול מעכב חיידקים ועששת בשיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully