וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עפים בפייסבוק על הפעילות הגופנית שלכם? אתם נרקיסיסטים

15.9.2016 / 11:51

כולנו מכירים את האנשים שעפים על עצמם בפיד בכל פעם שהם מסיימים ריצה או מבקרים במכון. מחקר פסיכולוגי נותן אישור למה שכולנו חושבים כבר הרבה זמן – הם עושים את זה רק בשביל הדאווין

לכל אחד מאיתנו יש חברים שמפגיזים את הפיד ברשתות החברתיות עם תמונות שלהם מחדר הכושר או בסיום ריצת הבוקר. ואולי אלה אתם בכלל שמשתפים את מסלול הריצה שלכם בפייסבוק עם הכיתוב "איזה כיף לפתוח את היום עם ריצה של 10 קילומטר!!! + אמוג'י יד עושה שריר" - כדי לסחוט עוד לייק. פוסטים מהסוג הזה יכולים להיות מקור מעולה למוטיבציה והשראה, או סתם מעיקים, תלוי מי קורא אותם. אבל כשזה מגיע למי שכותב אותם, יש לנו חדשות. מחקר פסיכולוגי שנערך בבריטניה מעלה מסקנות לא מחמיאות אודותיהם. מסתבר שהם נוטים להיות, הפלא ופלא – נרקיסיסטים.

המחקר, שנערך על ידי פסיכולוגים מאוניברסיטת ברונל בלונדון, ניתח פוסטים של 555 משתמשי פייסבוק שנוהגים להעלות פוסטים שמתעדים את הפעילות הגופנית שלהם ומשתפים אותה במדיות החברתיות באופן תדיר. אותם משתמשים התבקשו לענות גם על שאלון אישיות מוכר (the 'Big Five' personality traits), שמסווג אנשים לפי תכונות אישיות דומיננטיות. בעקבות הניתוח, הגיעו החוקרים למסקנה שמטרתם המרכזית של השיתופים הללו היא להשוויץ בכמות הזמן שאותם אנשים משקיעים במראה החיצוני שלהם. ועוד מסתבר, שזה עובד להם – כי פוסטים מהסוג הזה נוטים לגרוף יותר לייקים מפוסטים אחרים שאותם אנשים מעלים.

עוד בנושא:
למה מחמאות גורמות לכם להתכווץ?
לוחמה פסיכולוגית: מה צריך כדי להיות אלוף?

שעון ריצה. ShutterStock
בסדר, הבנו/ShutterStock

"אנשים נרקיסיסטיים נוטים לעדכן בתכיפות גבוהה אודות הישגיהם, דבר שמונע על ידי הצורך שלהם בתשומת לב ובאישור שמקורם בגולשי הרשתות החברתיות", נכתב במחקר. עם זאת, זה שהם מקבלים הרבה לייקים על הפוסטים המתרברבים האלה לא בהכרח אומר שכולם מתים עליהם.

"על אף שתוצאות המחקר שלנו מדגימות שההשווצה הנרקיסיסטית משתלמת לאנשים האלה – כי הם מקבלים יותר תגובות ולייקים, בהחלט ייתכן שחבריהם פשוט נותנים להם לייק מתוך נימוס. כאשר בפועל, הם סולדים מהמפגן האגואיסטי הזה", אומרת ד"ר טארה מרשל, אחת הפסיכולוגיות שהיתה מעורבת במחקר.

אז אלא אם כן עשיתם משהו באמת יוצא דופן באימון היומי שלכם, אולי כדאי שתשקלו שוב אם להעלות פוסט על זה. החברים שלכם יודו לכם על זה. וגם אנחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully