וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקל שלכם משתנה מהבוקר לערב? זו הסיבה המפתיעה

6.12.2022 / 6:47

אם אתם נשקלים כמה פעמים במהלך היום, או אפילו כל יום, אתם בוודאי מבחינים מדי פעם בשינויים קיצוניים במשקל שלכם. לאן הגרמים נעלמים, או מאיפה הם מגיעים? ולמה זו לאו דווקא הדיאטה שלכם שאחראית לירידה. לפחות לא לכולה

סיפור בדקה כוס מים ביום/מערכת וואלה

אם שקלתם את עצמכם בבוקר, ואחר כך שוב בערב, בטח שמתם לב שהמשקל שלכם השתנה. לצערנו אנחנו לא נושאים איתנו בשורה משמחת, שכן ההבדלים האלה במשקל הם לרוב תוצאה של איבוד או הוספת נוזלים. לא של דיאטה מוצלחת. משקל הגוף שלנו יכול להשתנות ב-2.5 קילוגרמים, למעלה, או למטה, מבלי שממש נעשה דבר. אז מאיפה הקילוגרמים האלה מגיעים ולאן הם הולכים?

רוב השינויים, טובים יותר או פחות, מתרחשים בגלל אכילה, שתיה או הליכה לשירותים. כשמשקל גוף האישה מורכב מ-52-55 אחוזים של מים, ומשקל הגבר בערך 60 אחוזים מים, זה לא פלא שלנוזלים בגוף שלנו יש את מירב ההשפעה על המשקל הכללי. בנוסף לכך, לפי ההמלצה הכללית לשתיית מים אנחנו צריכים להוסיף לגוף שלנו כל יום כ-8 כוסות מים נוספות, כדי שכל איברי הגוף יעבדו בצורה תקינה וטובה.

עוד בנושא:
משחקי הרעב: איך יודעים שבאמת הגיע הזמן לאכול?
למה יותר קשה לרדת במשקל אחרי גיל 30?
ההבדל המטורף שיכולה לעשות כוס מים נוספת ביום

כמה המשקל שלכם משתנה ביום אחד?. Tech insider, צילום מסך
אובדן הנוזלים היומי בגופנו יכול לנוע בין 1.3 ל-3.4 ליטר מים/צילום מסך, Tech insider

לפי מכון דווידסון, שהוא הזרוע החינוכית של מכון וייצמן, ההערכה ההיא כי ביום אחד אנחנו מאבדים כ-250 מיליליטר מים בנשימה, 500 מ"ל בשתן, 100 מ"ל בצואה ו-450 מ"ל בזיעה. בסך הכול מדובר ב-1.3 ליטר ביום שהגוף צריך להשלים ממקורות חיצוניים. ההערכה היא כי אובדן הנוזלים היומי בגופנו יכול לנוע בין 1.3 ל-3.4 ליטר מים.

בימים בהם אנחנו מרגישים לא טוב, אנחנו גם בדרך כלל מאבדים משקל נוסף. כך למשל אם אתם מקיאים, או משלשלים, הגוף שלכם יכול לאבד קצת יותר מליטר וחצי של נוזלים, ששוקלים כמעט אותו הדבר בקילוגרמים.

שינויים יומיים במשקל הם עניין של מה בכך, ואין מה להתרגש מהם, שוב, לטוב או לרע. אם הלכתם לישון כשאתם שוקלים 60 קילו וקמתם במשקל של 59 קילו, אל תתלהבו, כנראה פשוט קמתם הרבה פעמים במהלך הלילה לעשות פיפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully