וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם יחסי מין בגיל מבוגר מסוכנים? תלוי אם את אישה או גבר

11.9.2016 / 6:49

חוקרים מארצות הברית בדקו כיצד יחסי מין משפיעים על הבריאות של גברים ונשים בגילאים מבוגרים. הם מצאו השפעות הפוכות ביניהם, לטוב ולרע

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

סקס הוא חלק גדול מהחיים שלנו והוא כבר נחקר לא מעט, אבל אחד הנושאים שלא נבחן דיו הוא כיצד משפיעים יחסי מין על בריאותם של גברים ונשים בגילאים מתקדמים. כן, גם אנשים מבוגרים עושים סקס.

מחקר שפורסם השבוע בכתב העת Journal of Health and Social Behavior, אותו הובילה יו ליו, סוציולוגית של הבריאות מאוניברסיטת מישיגן בארצות הברית, ניסה לשנות את המצב ולהתחקות אחר השפעתם של יחסי מין על גברים ונשים מבוגרים – ומצא ממצאים מפתיעים למדי.

עוד בנושא:
למה חלק מהזוגות עושים יותר סקס מאחרים?
3 דקות מתחת לשמיכה ועם רגל על הדלת – כך נראה סקס של הורים
בואו לגלות: כמה קלוריות בדיוק אתם שורפים בסקס?

ליו וצוותה יצאו לחקור את המגמות במצבם הבריאותי של 2,204 נשים וגברים בין גילאי 57 עד 86, שלקחו חלק בפרוייקט ארוך טווח של האוניברסיטה, הבוחן השפעות של מגוון גורמים חברתיים על הבריאות. לחוקרים היו את התיקים הרפואיים של הנבדקים ובנוסף, הם נשאלו לגבי חייהם האישיים. החוקרים בדקו את הנחקרים בסבב אחד בשנים 2005 ו- 2006 ובסבב נוסף חמש שנים לאחר מכן.

יו הפנר. GettyImages
לידיעת הקורא יו הפנר/GettyImages

הממצאים של המחקר הראו כי גברים שמקיימים יחסי מין לפחות פעם בשבוע נמצאים בסיכון כפול מחבריהם שאינם פעילים מינית לחלות במחלות לב. לעומת זאת, אצל נשים, ככל שתדירות – ואיכות – המין היו גבוהים יותר, כך המדדים הבריאותיים, כמו לחץ דם למשל, השתפרו לאורך הזמן.

החוקרים לא הציעו הסברים לשוני המשמעותי בין גברים ונשים בגילאים מבוגרים, לאור העובדה שפעילות מינית כוללת ספקטרום רחב של פרמטרים פיזיולוגיים ופסיכולוגיים וקשה לבודד את המשתנים המשפיעים, אבל לליו היו כמה רעיונות למהות אותם ההבדלים.

עוד באותו נושא

כמה זמן בממוצע סקס אמור להמשך?

לכתבה המלאה

יחסי מין טובים מורידים סטרס

בין היתר, הציעה החוקרת בטקסט הנלווה למחקר, כי גברים צריך להתאמץ יותר כדי להגיע לאורגזמה בגיל מאוחר ועל כן עליהם להוציא יותר אנרגיה, מה שיוצר הצטברות של מתח נוסף על מערכת כלי הדם והלב. כמו כן, היא מאמינה כי רמות הטוסטסרון – ובעיקר תרופות לשיפור ביצועים מיניים הנלקחות על ידי לא מעט גברים מבוגרים – משפיעות אף הן על מערכת הלב.

ומה לגבי נשים והיתרון הבריאותי שמין טוב ותדיר טומן בחובו? "הסבר אפשרי אחד הוא חשיבותם של אלמנטים פסיכולוגיים של קרבה ותמיכה רגשית. כשיחסי המין טובים וקרובים זה עשוי להפחית סטרס ואולי לכן מצבן הבריאותי של נשים עשוי להשתפר", אמרה. לדעתה האלמנטים הפסיכולוגיים הללו יותר משמעותיים בקרב נשים.

"התוצאות שלנו מראות כי בריאות מערכת הלב והדם של נשים עשויה להשתפר בעקבות מערכת יחסים משמעותית וקרובה", הסבירו החוקרים במחקר. הם הוסיפו כי הם ממליצים לרופאי משפחה לדון בסכנות הקיימות בחיי מין מאומצים עם גברים מבוגרים, כחלק ממסקנות המחקר שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • סקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully