וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה חדשה מאפשרת למשותקים להפעיל סמארטפון בתנועות ראש בלבד

12.9.2016 / 14:12

אפליקציה שפותחה במסגרת פרוייקט משותף לגוגל ובית איזי שפירא מאפשרת גם לבעלי מוגבלות מוטורית ומשותקי גפיים לסמס, לגלוש ולצלם סלפי באופן עצמאי וללא סיוע

מערכת וואלה!

לסמס, להוריד אפליקציות ולגלוש באינטרנט הן פעולות שכבר הפכו מזמן לחלק משגרת היומיום שלנו, אבל עבור אנשים עם מוגבלות מוטורית או משותקים מדובר בפעולות שבהן הן נזקקים לסיוע מאדם אחר. טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי החברה הישראלית sesame-enable הצליחה לספק פיתרון עבור אנשים אלו ולאפשר גם להם להיות עצמאיים ולשלוח הודעות בוואטסאפ, לצלם סלפי ולעשות את מה שכולנו בעצם עושים עם הסלולרי שלנו. הטכנולוגיה הזו מחולקת כעת ועד לסוף שנת 2016 לגמרי בחינם, במסגרת פרויקט "הכל בראש", פרויקט חברתי משותף של גוגל ובית איזי שפירא.

האפליקציה פועלת על מכשירי אנדרואיד ונעזרת גם בבקר חיצוני שמתחבר לסמארטפון באמצעות בלוטות', שמזהה את תנועות הראש של המשתמש ומתרגם אותן להוראות הפעלה במכשיר הנייד. אחת הראשונות להשתמש בטכנולוגיה החדשה היא מריה אמן בת 15 נפגעת טראומה, שנותרה משותקת מהצוואר ומטה לאחר שטיל של צה"ל פגע בשוגג במכונית שבה היא נסעה עם משפחתה ברצועת עזה לפני כעשר שנים.

מריה איבדה בתקרית את רוב משפחה ונותרה עם אביה ואחיה הקטנים. היא טופלה ושוקמה בישראל וכיום היא מתגוררת בישראל יחד עם מה שנותר ממשפחתה. מריה התארחה באולפן וואלה! NEWS לצד אורית גרינשטיין, מרפאה בעיסוק מהמרכז לייעוץ טכנולוגי בית איזי שפירא, שסיפקה ייעוץ מקצועי לפרוייקט "הכל בראש" שבמסגרתו פותחה הטכנולוגיה המסייעת החדשה. צפו בראיון המלא באולפן וואלה! NEWS.

להצטרפות חינם לפרויקט חפשו "הכל בראש" בגוגל או התקשרו למוקד הארצי שמספרו 073-3730000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully