וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות הברקוד: כל מה שאתם לא יודעים על המוצרים שאתם קונים

14.9.2016 / 15:00

החל ממידע על אלרגנים, דרך רשימת רכיבים בשפת הדיוטות ועד למה שצרכנים אחרים באמת חושבים על המוצר – אפליקציות לסריקת ברקודים יגלו לכם עולם שלם של מידע שהיה מוסתר מכם עד היום

סופרמרקט. GettyImages
מקור למידע חדש אודות מוצרים יומיומיים/GettyImages

הברקוד, אותו שילוב של פסים ומספרים שמופיע על כל מוצר, הוא חלק בלתי נפרד מחווית הקניות שלנו מאז שנת 1974. בשנים שחלפו מאז הוא הפך לכמעט שקוף בעינינו, והיצרניות מצאו דרכים יצירתיות להחביא אותו, כדי שלא "יכער" את עיצובי האריזה של מוצריהן. אולם, כיום כשלכל צרכן יש סמארטפון ביד שעליו מותקנות אפליקציות לסריקת ברקודים, הם הולכים ותופסים מקום חדש בחווית הקנייה שלנו.

כיום, ברקודים הם לא רק אמצעי שמשמש את החנויות למעקב אחר מלאי, והם יכולים להיות מקור למידע חדש אודות המוצרים - החל מסודות אודות יצרנית המוצר, דרך מידע על אלרגנים וביקורות צרכנים. הנה 3 דברים מעניינים שהברקוד יכול לגלות לכם:

עוד בנושא:
דירוג החטיפים הגדול: מה הכי בריא?
רכיב המזון היחיד שיעזור לכם לרזות
מדריך: מה המשמעות של השמות המסובכים על תוויות המזון?

1. מה אנשים באמת חושבים על המוצר

רוב האנשים לא יעלו על הדעת לקנות מכונית, מכונת כביסה או אפילו להזמין חופשה מבלי לבדוק ברשת מה יש לאנשים אחרים להגיד על זה. עם זאת, כשמדובר בקנייה של נוזל כביסה או ירקות קפואים רובנו לא ישקיעו את המאמץ בסקר צרכני. אבל האמת היא שיש דרך מאוד פשוטה לעשות את זה, אז למה לא? אפליקציות כמו OpenLabel ו- Purchx מכילות ביקורות גולשים על מוצרים יומיומיים שתמצאו בכל סופרמרקט. אחד המאפיינים המעניינים של OpenLabel היא האפשרות ליצור תווית אלטרנטיבית ו"כנה" למוצר מסויים, עם מידע שכדאי שצרכנים אחרים ידעו עליו. עם בסיס נתונים של למעלה משלושה מיליון משתמשים, אפליקציית Purchxמכונה "ה-yelp של מוצרי הצריכה" ומאפשרת לכם גישה למאגר גדול של חוות דעת לא מצונזרות.

2. רשימת רכיבים (מזיקים) מלאה

רוצים לדעת מה עומד מאחורי השמות הארוכים והמדעיים שמופיעים ברשימת הרכיבים על מוצרי מזון שאתם קונים? יש אפליקציות שיכולות לעזור גם עם זה. אפליקציות כמו GoodGuide, Chemical Cuisine, ThinkDirty, HealthyLiving ו-Food Facts יתרגמו את רשימת הכימיקלים שרשומה על גב המוצר לשפה פשוטה שגם אתם יכולים להבין. בחלק מהאפליקציות תמצאו שיטת דירוג נוחה, שמסמנת מוצרים "בטוחים" יותר או פחות לצריכה, ואחרות אפילו יציעו לכם חלופות של מוצרים עם רכיבים בריאים יותר.

עוד באותו נושא

הדיאטה שלכם מתחילה בסופר: 6 טיפים לקניות בריאות

לכתבה המלאה
אישה סורקת את הברקוד של מוצרים בסופר. ShutterStock
למה אתם אלרגים?/ShutterStock

3. מידע על אלרגנים

אגוזים, לקטוז, גלוטן, ביצים – אם אתם או מישהו מבני ביתכם סובלים מרגישות לאחד מהרכיבים הללו, או למשהו אחר, כדאי שתכירו אפליקציות כמו Ipiit ו- Content Checked שאותן תוכלו לתכנת לפי הרגישויות האישיות שלכם. וכך, במקום לסקור את רשימת הרכיבים במלואה בחיפוש אחר סעיפים בעייתיים, פשוט לסרקו את הברקוד של המוצר והאפליקציה כבר תעדכן אתכם אם הוא מכיל משהו שאתם צריכים להתרחק ממנו. עם זאת, כדאי לציין שהאחריות היא בסופו של דבר שלכם וגם אפליקציות יכולות לטעות. אז אם אתם סובלים מאלרגיה מסכנת חיים, תבדקו פעמיים.

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully