וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מורידים את העיניים מהסמארטפון? זה הנזק שאתם גורמים לעצמכם

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף ורובל אופטיק בוטיק

4.9.2016 / 9:22

אתם לא מביטים כל רגע במסך הסמארטפון שלכם, יושבים יום שלם במשרד מול מסך מחשב ובוהים מדי ערב בטלוויזיה. - ויש לזה מחיר. כדאי שתדעו מה מסכים עושים לעיניים שלכם, ותכירו את כל הדרכים להתמודד עם זה

אילוסטרציה. ShutterStock
לשעות העבודה הארוכות יש מחיר. תסמונת ראיית מחשב/ShutterStock

בשנים האחרונות נראה שאנחנו עובדים יותר קשה - שעות העבודה במשרד מתארכות וכמעט כולם לוקחים איתם את העבודה הביתה. העבודה הזו משפיעה על מידת העייפות, הריכוז, הסבלנות ואפילו על המשקל שלנו. אבל זה לא הכול, גם העיניים שלנו עובדות הרבה יותר, ויש לזה מחיר.

מפאת העובדה שאנחנו עובדים שעות ארוכות מול מחשבים, וגם לאחר העבודה כשאנחנו נחים אנחנו לא מסירים את העיניים ממסך הסמארטפון, כמעט כולנו סובלים מעומס ראייה. משך הזמן שבו אנו צופים במסכים גדל והתגובות הפיזיות להרגלי הצפייה הללו - יחד עם החשיפה לאנרגיה גבוהה וכן לאור המרצד של המסכים - גורמים לתחושת אי נוחות בעיניים. המתח והלחץ הנגרמים לעיניים שלנו, בשילוב חוסר הנוחות הפיזית הזו, נקראים תסמונת ראיית מחשב - Computer vision syndrome.

אז מה קורה לנו לעיניים בזמן צפייה ממושכת במסכים?
עקב השימוש האינטנסיבי בטאבלטים ובסמארטפונים מספר המחזורים היומיים שאנו עוברים במעבר בין ראייה לטווח קצר לראייה לטווח הארוך גדל משמעותית. פעילות זו מאוד תובענית לשרירי העיניים ובשילוב עם יכולות מיקוד הפוחתות של העין הדבר עלול להוביל לראיה מטושטשת, עיניים עייפות או יבשות וכאבי צוואר.

במהלך היום שרירי העין מסתגלים ומתאימים את עצמם באופן בלתי מורגש או מודע לצפייה במסכים דיגיטליים, על מנת לאפשר ראייה ברורה וחדה. ככל שאנו מתבגרים עדשת העין מאבדת מן הגמישות שלה ובכך יוצרת עומס על השריר הציליארי שנאלץ לעבוד קשה יותר.

רובנו מחזיקים את מכשירי הסמארטפון במרחק של 20 עד 30 סנטימטרים מהפנים, שזה טווח ראייה קרוב למדי, ואנחנו ממצמצים פחות, דבר המוביל לעייפות, התייבשות וגירוי בעיניים.

גם האור שמופק מן המסכים מזיק לראייה שלנו. כל מכשיר דיגיטלי, גם מכשירים חשמליים בעלי נורת חיווי, מקרינים קרני אור כחול. מחקרים מצביעים על כך שחשיפה ממושכת ומרוכזת לאור הכחול יכולה לגרום נזק לתאי הרשתית
של העין. האור הכחול הזה בעייתי בעיקר כאשר אנחנו מנסים לישון, שכן תאורת המסכים מגבירה את הערנות במוח, דווקא בזמן שהוא אמור להאט את פעילותו.

בדיקת עיניים. ורובל אופטיק בוטיק,
להגדיל את טווח הראייה לקרוב/ורובל אופטיק בוטיק

מגן מסך לעיניים

לאחרונה הושקו בעולם דור חדש של עדשות הנקראות עדשות דיגיטל (Digital Lenses). העדשות תוכננו במיוחד על מנת לענות על צורכיהם של אנשים בגילאי 25-40 החווים לראשונה קשיי ראייה לטווח הקצר, ללא קשר לכך שהם זקוקים למשקפיים חד מוקדיים או שאינם זקוקים לעדשות
ראייה כלל.

העדשות מצוידות בטכנולוגיה חדשנית אשר מגדילה את טווח הראייה לקרוב (בשל הצפייה במסכים) ומאפשרת לבעלי מרשם לרחוק פתרון ראייה אופטימלי גם כן. הציפוי המיוחד של העדשה מעלים את סנוור המסכים, חוסם אור כחול מלחדור לעיניים שלנו ומונע עייפות בראייה בזמן הבהייה במסכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בדיקת עיניים. ורובל אופטיק בוטיק,
בדיקת ראייה באמצעות מכשיר הבדיקה I profiler plus/ורובל אופטיק בוטיק

גם לקהל מבוגר יותר יש פתרון יעיל - לאחרונה יצא לשוק דור חדש של עדשות מולטיפוקל, המצוידות גם הן בטכנולוגית Digital Inside. הטכנולוגיה החדשה מתחשבת בהבדל בין מרחקי הקריאה ובזווית הקריאה השונה של מכשירים דיגיטליים, לבין המדיה המודפסת, ומעניקה מענה
אמיתי וראייה חדה ונטולת מאמץ עם פוקוס מהיר בין המרחקים השונים.

לשני סוגי העדשות קיימת אפשרות ליצר עדשות אינדיבידואליות מיוחדות המשלבת נתונים נוספים על מרשם הבדיקה ISCREETION ונמדדים על ידי מכשיר IPROFILER הייחודי והתוצאה עדשות מדויקות וראיה משופרת.

טיפ אחרון חשוב, ודאו שאתם מקבלים מהאופטומטריסט תעודת מקוריות ואחריות לעדשות כשהוא מוסר לכם את המשקפיים החדשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת אחריות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully