נושאים חמים

לא רק כאב ראש: 5 כאבים נפוצים שנגרמים מהסמארטפון שלכם

כואב לכם הגב ואתם מאשימים את המזגן? הצוואר שוב נתפס ואין לכם מושג ממה? הסיבה נמצאת ממש לידכם ויש עליה כיסוי צבעוני. כל הרעות החולות שהטלפון גורם לגוף שלכם, בלי מילה אחת על קרינה

כואב לכם הגב, או הצוואר? יש סיכוי שזה בגלל המזגן שעובד שעות נוספות, אבל רוב הסיכויים שזו אשמת המכשיר הנייד שלכם. גוף האדם, חזק וגמיש ככל שיהיה, לא נועד להתכופף קדימה במשך כל הרבה שעות כמו שהוא עושה בפועל כשאנחנו מחזיקים את המכשירים הניידים שלנו. הנה חמישה כאבים שהנייד יכול לגרום לכם:

1. כאב באגודל

נכון שפעם המקלדת של הטלפונים הניידים הצריכה לחיצה אמתית, והיום המסך הוא מסך מגע, אבל עדיין האצבע השמנה שלנו ממשיכה ללחוץ. דלקת באגודל, שזכתה לכינוי "אגודל בלקברי" עלולה לגרום לכאבים, נפיחות ורגישות למגע ביד. אם היא לא מטופלת בזמן היא גם עלולה לגרום בהמשך לשחיקה של הסחוס במפרק בסיס האגודל.

2. כאבי צוואר

מרוב שזה נהיה נפוץ, זה כבר קיבל שם - "צוואר סמס" – או באנגלית text neck - זה שם התסמונת החדשה שגורמת בשנתיים האחרונות להתעקמות של הצוואר ושל הגב אצל בני הנוער. וזה לא נגמר שם. לפי מומחים, העומס שמופעל על הצוואר עלול לגרום לא רק לצוואר תפוס ועקום אלא גם לכאבי ראש ואפילו לדיכאון.

מחקרים אחרונים מראים שרובנו מבלים שלוש שעות בממוצע ביממה בבהייה במסך הטלפון הסלולרי שלנו. אם ראש של מבוגר שוקל בין ארבעה לחמישה קילוגרמים כשהוא בתנוחה הטבעית שלו, כשאנחנו מכופפים את הצוואר, הודות לכוח המשיכה, הוא הופך כבד יותר. אם תטו אותו בזווית של 60 מעלות, כאילו העמסתם 27 קילוגרמים על הצוואר. כן כן, מה שאתם שומעים.

כאבי גב שליחת טקסטים ()
המשקל שהצוואר שלכם נאלץ להתמודד איתו (מערכת וואלה)

3. כאבי מרפק

כאשר אתם מכופפים את המרפק אתם עלולים לאמץ את העצבים שעוברים דרך מפרק המרפק, שיכולים לגרום כאב או עקצוץ שעובר ומקרין אל היד. כמו כן, אנשים נשארים בתנוחה של כיפוף היד והמרפק לאורך זמן, במיוחד כשהם בסשן של שליחת הודעות, מה שיכול להעמיס גם על שרירי האמה ולגרום לכאבים בפרק כף היד. ממש אגב כמו גולף או טניס, מינוס הורדת הקלוריות והבגדים הלבנים.

4. כאבי גב

כשהראש מכופף קדימה בזוויות שונות, העומס על הצוואר גדל משמעותית, מה שיכול להוביל לשחיקה, התנוונות ואפילו לצורך בניתוח. בנוסף, התנוחה הזו אומנם גורמת לשרירים הקדמיים להימתח ולהתחזק, אבל מחלישה את שרירי הגב ונוצר חוסר איזון שרירים. התנוחה הטבעית היא הנכונה ביותר לצוואר ולגב והיא עמידה כשהאוזניים הן בקו הכתפיים, והכתפיים מתוחות ופתוחות. בצורה כזו העומס על הצוואר ועמוד השדרה נעלם.

5. כאבי שורש כף היד

נכון לא מדובר על תסמונת התעלה הקרפלית ממנה סובל 1 מתוך 20 אנשים ועלולה לגרום לכאבים וחולשה ביד ולקושי בתפקוד היומיומי, אבל גם כשאתם מחזיקים את המכשיר הנייד בכף היד ומסמסים ללא הרף, אתם עלולים לפגוע בשורש כף היד. אימוץ הגידים והמפרקים עלו לגרום לכאבים שמגיעים עד למרפק.