וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מילוי מחדש של בקבוקי פלסטיק הוא כל כך גרוע?

15.8.2016 / 8:00

אתם יודעים כבר שמאוד חשוב לשתות במהלך היום והתחלתם להחזיק בקבוק ליד השולחן במשרד ובתיק באופן קבוע. אבל האם אתם שוטפים אותו? אנחנו מאוד מקווים שכן

אישה שותה מבקבוק מים רב פעמי. ShutterStock
מקור החיים, כשהם לא מזוהמים/ShutterStock

בני אדם יכולים לחיות יותר משלושה שבועות ללא מזון, אבל בקושי שבוע אחד בלי מים. בתור כאלה ש-60 אחוזים ממסת הגוף שלהם היא מים, ולאור העובדה שאנחנו מאבדים בערך שלושה ליטרים של זיעה ביום, אין ספק שמים הם מקור החיים ואנחנו צריכים להרטיב את הגרון לא מעט. אז איפה מתחילה הבעיה? העובדה שרבים מאיתנו משתמשים בבקבוקי פלסטיק שוב ושוב, וממלאים אותם כמה פעמים ביום מבלי לחטא אותם. ועד כמה זה נורא? לפי מדענים זה גרוע ממש כמו ללקק את הצעצוע הבלוי של הכלב שלכם. כן, עד כדי כך גרוע.

צוות מאתר TreadmillsReview, החליט לעשות מעשה ולבדוק עד כמה מזוהמים הבקבוקים מהם אנחנו שותים שוב ושוב. לשם כך הם שלחו לבדיקות מעבדה 12 בקבוקי פלסטיק של ספורטאים שנעשה בהם שימוש חוזר ולא נשטפו במשך שבוע. הבקבוקים חולקו ל-4 סוגים: בקבוק עם פקק הברגה, בקבוק עם פיית קש, פיית ספורט ופיית החלקה (slide top). הממצאים הראו כי בכל אחד מהבקבוקים נמצאו כ-300 אלף חיידקים על כל סנטימטר מרובע בממוצע.

עוד בנושא:
לא תאמינו כמה חיידקים יש על הידיים של הילדים שלכם
מה הקשר בין חיידקים למשקל שלכם?
דו"ח: עד 2050 – חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה יהיו קטלניים יותר מסרטן

צלחת פטרי עם חיידקים. GettyImages
מאות אלפי חיידקים מסתתרים שם בחוץ/GettyImages

אז איזה בקבוק הכיל הכי הרבה חיידקים? לפי ממצאי המעבדה, הבקבוקים עם פיית החלקה היו הגרועים ביותר והכילו כ-900 אלף חיידקים על כל סנטימטר מרובע, כשבינהם חיידקים שעלולים לגרום לזיהומים בעור ואפילו להרעלת דם. מיד אחריהם, הבקבוקים עם פיית הספורט הלחיצה עם 162 אלף חיידקים על כל סנטימטר מרובע, ובקבוקי הברגה עם 600 אלף חיידקים על כל סנטימטר מרובע. לעומת זאת, הבקבוקים עם הקש הכילו רק כ-25 חיידקים על כל סנטימטר בממוצע. הסיבה לטענת אנשי המעבדה יכולה להיות בגלל שהמים מהקש מטפטפים לתחתית הבקבוק ולא יוצרים לחות שמושכת אליה חיידקים מכל מיני סוגים. אבל רגע לפני שאתם מתלהבים מדובר על ריכוז חיידקים שליליים לא רחוק ממושב האסלה הביתי הממוצע.

עורכי המחקר כתבו כי אלמנט נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא לא רק המבנה של הבקבוק אלא החומר ממנו הוא עשוי. לדבריהם, נירוסטה היא בחירה טובה יותר מפלסטיק וחשוב שהבקבוק לא יכיל סדקים. בכל מקרה אתם חייבים לשטוף את הבקבוק אחרי כל שימוש בעזרת חומרי חיטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully