וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירה הבטוחה והבריאה: איך בוחרים רופא ילדים?

28.8.2016 / 7:22

הורים רבים מגלים מהר מאוד שרופא הילדים שלהם הוא אחד האנשים החשובים בחייהם. הנה כמה שיקולים שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם בוחרים רופא ילדים. והעיקר, שתהיו בריאים

רופאת ילדים בודקת תינוק. ShutterStock
לא תאמינו כמה הרופא שתבחרו יהיו משמעותיים בחייכם/ShutterStock

אחת ממערכות היחסים ההדוקות והחשובות ביותר בחייו של כל הורה, היא זו שהוא מנהל עם רופא או רופאת הילדים של ילדיו. כי ילדים, שיהיו בריאים, חולים לא מעט. בחורף הם מצוננים, משתעלים, מנוזלים. בקיץ אין וירוס בטן שפוסח עליהם. ואתם מוצאים את עצמכם פוקדים את מרפאת הילדים בתדירות תכופה למדי. לכן, הורים רבים כבר הפנימו שכשזה מגיע לרופא ילדים כדאי לעשות בחירה בטוחה ומושכלת.

אבל איך יודעים במי לבחור? הרי, מדובר כאן בבריאות של ילדיכם – אחת הסוגיות הכי חשובות ורציניות שתידרשו אליהן לאורך שנות ההורות שלכם. וראוי לציין, שרופא ילדים מטפל בילדים מגיל לידה ועד לגיל 18, כך שלפחות באופן פוטנציאלי, מדובר בבחירה לטווח ארוך. אם כי, כמובן שאלה לא נישואים קתוליים ובמידת הצורך תמיד תוכלו להחליף רופא. אבל כדי שלא תצטרכו, ותעשו את הבחירה הטובה ביותר עבורכם ועבור המשפחה שלכם כבר מההתחלה, הנה כמה קריטריונים שיעזרו לכם להחליט:

מוניטין
אין חכם כבעל ניסיון, ואין שום סיבה שאתם לא תרוויחו מניסיונם של הורים אחרים. בקשו מהורים שאתם מכירים וסומכים על שיקול דעתם המלצות על רופאי ילדים באזור שלכם. אל תסתפקו בהמלצה לקונית, העמיקו ושאלו אותם מהן הסיבות שבזכותן הם ממליצים על רופא כזה או אחר, ומהם הדברים שהם פחות מרוצים מהם בשירותו.

רופא ילדים בודק ילד. ShutterStock
בקשו המלצות מנומקות/ShutterStock

זמינות ונגישות
ישנם רופאי ילדים מצוינים שמרוב שהם מבוקשים המרפאה שלהם תמיד עמוסה וקשה מאוד למצוא תור פנוי אליהם. כשהילד שלכם יעלה חום של 40.2 באמצע הלילה, אתם תרצו רופא שיכול לראות אותו על הבוקר, ולא כזה שהתור הפנוי הבא שלו הוא בעוד 4 חודשים או כזה שמקבל רק 3 ימים בשבוע – ובדיוק היום לא. העדיפו מרפאה שפתוחה בכל ימות השבוע ופועלת בשעות גמישות. גם קרבה גיאוגרפית היא שיקול חשוב, אתם לא רוצים לגרור ילד אומלל וחולה לנסיעות ארוכות ברכב.

יחס חם
ביקור אצל הרופא לא חייב להיות חוויה לא נעימה לילדים. נכון, הם בדרך כלל מגיעים לשם לא במיטבם ואז עוד נבדקים וממוששים, לפעמים אפילו דוחפים להם מקל מעצבן כזה לגרון... אבל רופא ילדים מיומן וחביב ידע לתת לילד תחושה טובה גם כאשר הוא מבצע בדיקה לא נעימה. רוב רופאי הילדים מצטיינים בגישה נעימה ומכבדת לילדים, יודעים להסביר להם במונחים המתאימים לגילם מה יתרחש בבדיקה ומשרים עליהם תחושה בטוחה ולא מאיימת. בל נשכח, שגם אתם ההורים צד בסיפור הזה. בחרו רופא שיהיה קשוב גם לתחושות שלכם ולא יבטל את חששותיכם, אלא יאזין להם ויבדוק אותם באופן מקיף.

הרופא הדיגיטלי
הקדמה הביאה איתה כמה קיצורי דרך מבורכים גם בתחום שירותי הרפואה. במרפאות רבות ניתן כיום לפנות אל הרופא במייל או במסרון על מנת לשאול שאלות או לבקש מרשמים ואישורים. זה בהחלט יכול להיות שימושי וגם לחסוך לכם לא מעט זמן וטרטורים. אם אתם נוהגים להשתמש בערוצים דיגיטליים כעניין שבשגרה בחייכם, זה עשוי להיות שיקול חשוב בבחירת רופא.

מוטה מחקר מול ניסיון
יש רופאים שמקפידים מאוד להתעדכן בהתפתחויות האחרונות בתחום הרפואה ופתוחים יותר לטיפולים וגישות חדשניות. מאידך, אחרים נוקטים בגישה שמרנית יותר, ומסתמכים על ניסיונם האישי והמקצועי - הם כבר ראו מקרים רבים וטיפלו באינספור ילדים. לאלה וגם לאלה יש את היתרונות והחסרונות שלהם. שאלו את עצמכם, מה חשוב לכם יותר, ולאיזו אסכולה אתם מתחברים יותר.

מבנה המרפאה
חשוב שהמרפאה תהיה במקום נגיש לעגלות – בלי מדרגות או דרכים לא נגישות. מרפאות ילדים רבות מצוידות גם באזור משחק ובצעצועים שמסייעים להעביר את זמן ההמתנה עם הילדים בצורה נעימה יותר. עוד שיקול חשוב, במיוחד כאשר מדובר בתינוקות, הוא שתהיה לכם אפשרות להביא אותם לבדיקה בשעות שהמרפאה ריקה ממטופלים אחרים, או לחילופין, שיש אפשרות נוחה להמתין איתם מחוץ לחלל הסגור של המרפאה. הסיבה היא שהמערכת החיסונית של תינוקות רגישה במיוחד, ובמרפאת ילדים יש שפע של חיידקים ווירוסים שעדיף להימנע מהם.

תנאי שימוש סימילאק

סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully