וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש מגלה: כך אלכוהול ומריחואנה משפיעים על חיי המין שלכם

11.8.2016 / 11:14

אלכוהול עלול לגרום לגברים אימפוטנציה, אצל נשים - דווקא מריחואנה משפיעה לרעה על הביצועים. גברים ונשים כאחד נוטים להתחרט אחרי סקס בהשפעת אלכוהול, ומריחואנה גורמת לחרדות

צילום מסך

קיום יחסי מין תחת השפעת אלכוהול או מריחואנה עלול להוביל להתנהגות מינית לא מבוקרת, הכוללת מין לא מוגן והבעת חרטה על מפגשים מיניים – כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת ניו יורק. המחקר, שנערך במרכז האוניברסיטאי לחקר השימוש בסמים ולמחקר מחלת האיידס (CDUHR), כלל ראיונות עם 24 צעירים (בני 18-35), מחציתם נשים ומחציתם גברים. במסגרת הראיונות, נשאלו הצעירים אודות תפישותיהם ותחושותיהם ביחס למפגשים מיניים שהתקיימו תחת השפעת אלכוהול או מריחואנה.

הרציונל למחקר, מסביר החוקר הראשי, שהתמחותו בבריאות הציבור – ד"ר ג'וזף פאלמר – הוא לבחון את השפעותיה של המריחואנה על יחסי המין, "מאחר שהיא נעשית יותר ויותר מקובלת בארה"ב, ואף נמכרת באופן חוקי בכמה מדינות". לדבריו, "חשוב לבחון את התנסויותיהם המיניות ואת הסיכונים שצעירים לוקחים על עצמם תחת השפעת סמים, בכדי למזער נזקים".

עוד בנושא:
כמה אלכוהול אתם שותים ביום וכמה זה מסוכן לכם?
מה אתם באמת יודעים על ההשפעה של אלכוהול על הבריאות?
גברים, עישון מריחואנה פעם בשבוע עלול לפגוע לכם בפוריות

תחרות מריחואנה באורוגוואי, 19 ביוני 2016. AP
"מוביל להתנהגות מינית לא מבוקרת"/AP

לאור זאת, החוקרים התעניינו באופן שבו מין בהשפעת מריחואנה שונה ממין בהשפעת אלכוהול. על פי המרואיינים, אף ששני החומרים תורמים להסרת עכבות ומעצימים את ההערכה העצמית – אלכוהול, יותר ממריחואנה, קשור במוחצנות חברתית, בנועזות ובפתיחות מול פרטנרים מיניים פוטנציאליים.

מתחרטים בבוקר שאחרי

"רבים מהגברים שראיינו הביעו חרטה לאחר הסקס, כי בבוקר הם גילו שהם לא נמשכים לאדם שאתו שכבו"

רבים מהמרואיינים – גברים ונשים כאחד – ציינו שבבוקר המחרת לערב רווי אלכוהול ומין התאכזבו מהבחירה שלהם בפרטנר למין, מה שגרם להם לחוש חרטה. "רבים מהגברים שראיינו הביעו חרטה לאחר הסקס, כי בבוקר הם גילו שהם לא נמשכים לאדם שאתו שכבו", מסביר פאלמר. "אלכוהול גורם לכך שאנשים נראים מושכים יותר מכפי שייתפשו באופן רגיל".

האפקט הזה קיים הרבה פחות אצל צרכני המריחואנה. "למעשה", מציין פאלמר, "מעשני מריחואנה בדרך כלל לא דיווחו על שיפוט לקוי בבחירת הפרטנר המיני". מרואיינת בת 31 ציינה בהקשר זה: "כשאני שיכורה, אני עשויה לחשוב לעצמי בנוגע לבחור מסוים 'וואו, הוא נראה טוב'. ואז בבוקר שאחרי אני חושבת לעצמי: 'מה לעזאזל עשיתי?'"

מצד שני, מריחואנה עלולה לגרום למשתמשים לחוש דאגה וחרדה בסיטואציות מוכרות. "מפגשים מיניים בהשפעת מריחואנה נטו להיות עם אדם מוכר", מוסיף פאלמר, "וסקס תחת אלכוהול היה לעתים קרובות עם אדם זר".

שתי כוסות מרטיני. ShutterStock
איך זה יגמר/ShutterStock

השלכות שליליות נוספות של שימוש בסמים ואלכוהול בסמיכות לסקס הן הפרעות בתפקוד המיני, כמו אימפוטנציה בקרב גברים (אלכוהול) ויובש וגינלי בקרב נשים (מריחואנה).

ממצאי המחקר חשובים, טוען פאלמר, כי אנשים שמעשנים מריחואנה בדרך כלל אינם מודעים לסיבות שבגללן השילוב שבין הסם למין עלול להיות מסוכן. "אומרים להם לא להשתמש בסם, לא מסבירים להם למה", הוא אומר. אחד מחששותיו העיקריים הוא שאנשים תחת השפעת סמים או אלכוהול ייקלעו לסיטואציה של תקיפה מינית. "כשמישהו תחת השפעה, ונמצא לבד, דברים רעים עלולים לקרות לו. וזה נכון גם לכל סם שהוא, לרבות מריחואנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully