וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: נשים מרוצות הרבה יותר מאיך שהן נראות

8.8.2016 / 6:41

נשים עדיין מופלות לרעה, מרוויחות פחות וסובלות יותר מהפרעות אכילה. אבל יש לנו בשורה אחת טובה - נשים מרגישות טוב יותר ביחס לגופן בהשוואה לעשורים קודמים. למה זה קורה?

יח"צ - חד פעמי

נשים סובלות מהפרעות אכילה יותר מגברים וגם בדרך כלל פחות מרוצות המראה שלהן, אבל על פי מחקר אמריקאי חדש מצבן טוב מבעבר. על פי המחקר, שהוצג בשבוע שעבר בכינוס השנתי של איגוד הפסיכולוגים האמריקאי (APA), נשים מרגישות טוב יותר ביחס לגופן בהשוואה לעשורים קודמים.

עוד בנושא:
הסיבה שנשים צרפתיות מפרסמות תמונות של שיער הגוף שלהן
הגיל המדויק שבו נשים מרגישות הכי סקסיות
למה נשים מסירות את שיער הערווה שלהן, והאם זה בריא?

החוקר, ד"ר בראיין קאראזיה, ערך מטה-אנליזה (סקירה מחקרית) של יותר מ-250 מחקרים, המקיפים כמעט 130 אלף אלף איש. המחקרים הסתמכו על שני מדדים מוכרים לבחינת היחס של נשים ושל גברים כלפי גופם (מדד שביעות הרצון מהגוף, BSS; ומדד הדחף לגבריות, DMS). אלה אמדו את תפיסותיהן של נשים ביחס למראן בטווח של 31 שנה (1981-2012) ואת אלה של גברים ביחס לגבריותם בטווח של 14 שנה.

החוקרים גילו שבעוד שתפישותיהם של גברים נותרו יציבות לאורך השנים – הציון הממוצע של נשים בתחום חוסר שביעות הרצון מגופן פחת ב-3.3 נקודות. על פי כותב המחקר, ד"ר בראיין קאראזיה מהקולג' של ווסטר, שינוי זה בציון שנתנו נשים לגופן הוא "משמעותי מאוד". כמו כן, הוא הוסיף כי "הממצאים הם בשורות טובות. כאב לבנות צעירות, תוצאות המחקר מעודדות בעיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהם/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אנשים נעשים ביקורתיים יותר כלפי דימויי רזון קיצוני וחברות מסחריות מכירות בכך שנשים בכל הצורות והמידות יכולות למכור מוצר"

כיצד ייתכן שבעידן הנוכחי, שבו דימויי רזון עודם נוכחים במדיה במידה משמעותית, נשים מרגישות טוב יותר עם עצמן מאשר בשנים קודמות? קאראזיה טוען שלצד שחקניות ודוגמניות רזות, המדיה מציגה בשנים האחרונות דימויי גוף ורסטיליים יותר, כמו אלה הנוכחים בקמפיין "הנשים האמיתיות" של דאב ובקמפיינים נוספים של חברות אופנה והלבשה תחתונה.

דוגמה לכך היא חברת ההלבשה התחתונה האמריקאית Adore Me שהצהירה באחרונה שהדוגמנית שלה למידות גדולות מכרה פי ארבעה חזיות בהשוואה לדוגמנית הרזה.
נראה כי הטרנד הזה מבושש מלהגיע לישראל, אך בארה"ב – טוען קאראזיה – "רואים יותר ויותר דימויי גוף מגוונים במדיה. אני חושב שאנשים נעשים ביקורתיים יותר כלפי דימויי רזון קיצוני ושהחברות המסחריות מכירות בכך שנשים בכל הצורות והמידות יכולות למכור מוצר".

קייט אפטון במגזין ווג ארצות הברית, יוני 2013. Mario Testino,
קייט אפטון. "רואים יותר ויותר דימויי גוף מגוונים במדיה"/Mario Testino

הסבר אפשרי נוסף על פי קאראזיה הוא שאנשים שופטים את עצמם בהשוואה לדימויי הגוף שהם רואים סביבם – ואלה נעשים גדולים יותר ויותר בארה"ב. בהתחשב בסכנות הטמונות בהשמנת יתר, שאננות שמגלים אנשים ביחס למשקל חורג היא לא תמיד בשורה חיובית. "יותר משני שלישים מהמבוגרים הם במשקל יתר או שמנים (בישראל הנתון הוא סביב 50%, ה"ו). ניתן היה לצפות שבסיטואציה כזו אנשים ירגישו אי נוחות עם עצמם, אבל גילינו ההפך. בפועל, אנשים מסתכלים סביב (ומכיוון שאנשים הם גדולים), הם מרגישים נורמליים לעומתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully