וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואים או רווקים? אחת מהאופציות עדיפה משמעותית על השנייה

8.8.2016 / 6:45

חכו רגע עם הבליינד דייט. רוב הרווקים רוצים למצוא זוגיות שתעשה אותם מאושרים, אבל יכול להיות שזה אוקסימורון. מחקר חדש ומקיף מצביע על כך שחיי רווקות מספקים וטובים יותר מחייהם של אנשים נשואים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: אם אתם כבר בזוגיות, זו תדירות הסקס שתעשה אתכם הכי מאושרים

נדמה שרוב הרווקים טרודים במשימה של מציאת בן או בת זוג – מישהו שיהיה שותף אמיתי לחייהם, מישהו שיקים איתם משפחה או לכל הפחות מישהו שיבטיח שהם לא ימותו גלמודים ועריריים. ואם הם לא עסוקים בזה, אז הסביבה שלהם בטוח עסוקה בזה – עם הצעות להיכרויות ושידוכים ושאלות חטטניות. בעידן המודרני, עבור רוב האנשים נישואים הם לא הכרח, כי אם בחירה חברתית-תרבותית. בניגוד לשנים שבהן לא היה מקובל חברתית לא להינשא או לתקופות שבהן לנשים לא היתה אפשרות לקיים עצמן כלכלית ללא גבר, כיום המצב שונה מאוד, לפחות בעולם המערבי. אבל עבור כל מי שחושבים שבחירה בחיי נישואין תביא להם אושר וסיפוק, יש לנו חדשות בשבילכם.

מחקר מקיף שהוצג לאחרונה בכנס השנתי של איגוד הפסיכולוגים האמריקאי הגיע למסקנה שחייהם של רווקים מספקים יותר מאלה של זוגות נשואים. "העיסוק בחסרונות של הבדידות עלול לעתים להאפיל על היתרונות של החיים לבד", אומרת בלה דה-פאולו, מחברת המחקר וחוקרת באוניברסיטת קליפורניה בסנטה ברברה.

עוד בנושא:
לגור איתו: זוגות שחיים יחד מפתחים מערכות חיסוניות דומות
מחקר: זוגות שמשתכרים יחד, נשארים יחד
מחקר: לרווקים סיכוי גבוה יותר מנשואים לקבל התקף לב

ח"כ מירב מיכאלי  מגיע לברך את שמעון פרס, יוני 2013. נועם מושקוביץ
אי אפשר לומר עליה שאין לה חיים מספקים. ח"כ מרב מיכאלי/נועם מושקוביץ

דה-פאולו חוקרת את חיי הרווקות זה שני עשורים והיא הגיעה למסקנה שרוב התפיסות לגבי חייהם של רווקים שגויות. בניגוד לתפיסה הרווחת, רווקים אינם מבודדים וקיימת סבירות גבוהה יותר שהם ישמרו על קשר עם הוריהם, אחיהם ואחיותיהם, חבריהם, שכניהם ועמיתיהם לעבודה – יתמכו, יפגשו ויתייעצו עמם. לעומת זאת, דווקא לאחר הנישואים אנשים נוטים להפוך מבודדים ומסוגרים יותר, ייתכן שבשל העובדה שהם נסמכים יותר על הקשר הזוגי שלהם מאשר על רשת התמיכה החברתית-משפחתית שלהם. כך הסבירה דה-פאולו.

לאחר שניתחה למעלה מ-800 מחקרים מקצועיים בנושא, דה-פאולו הגיעה למסקנה שרובם לא באמת בחנו את מאפייני החיים של רווקים, אלא רק השתמשו בהם כקבוצת השוואה שמתוכה למדו על זוגות נשואים או על נישואים ככלל. במחקרים שכן התמקדו ברווקים עצמם, היו ממצאים מעניינים. לדבריה, מחקר שהשווה בין אנשים שנשארו רווקים ובין אנשים שנישאו מצא שרווקים ניחנו בנחישות וכוח רצון גדולים יותר ולכן קיימת סבירות גבוהה יותר שהם יחושו "תחושה מתמשכת של צמיחה והתפתחות אישית כאדם".

ליאונרדו דיקפריו. ספלאש
גם לו לא ממש רע בחיים. ליאונרדו דיקפריו/ספלאש

מחקר אחר מצא שככל שרווקים הם עצמאיים יותר, פוחתת הסבירות שהם יחושו רגשות שליליים. בעוד שעבור הנשואים – המחקר מצא שההיפך הוא הנכון. ככל שאחד מבני הזוג, או שניהם, העדיפו להתמודד עם דברים בכוחות עצמם, כך עלתה הסבירות שהם יחוו רגשות שליליים.

בהתחשב בעובדה שיש לא מעט חוקים שמיטיבים עם אנשים נשואים, דה-פאולו מאמינה שהם אמורים להיות במצב הרבה יותר טוב מרווקים. "זוגות נשואים זכאים ללמעלה מאלף הטבות והגנות פדרליות (בארה"ב), רובן כלכליות", אמרה.

הדשא של הרווק תמיד ירוק יותר

אז, האם זה אומר ששומר נפשו ירחק מן החופה? לא בהכרח. האמת היא שחיי הנישואים לא מתאימים לכל אחד, וגם חיי הרווקות לא. ייתכן שמשמעותם של הממצאים היא בסך הכל שיש אנשים נשואים שמעדיפים להתמודד עם אתגרי החיים לבד, ולא בזוג. וייתכן שאנשים אלה היו מאושרים יותר לו היו נשארים רווקים. במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שנישואים הם ממש לא הימור בטוח - שיעורי הגירושין בארה"ב עומדים על כ-50%. וחוץ מזה, אל תשכחו שהדשא של השכן (הרווק) תמיד נראה ירוק יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully