וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו לרוץ איתו: כך תבחרו את שותף הריצה הכי מתאים

4.8.2016 / 12:57

ריצה עם פרטנר קבוע שונה בתכלית מריצה קבוצתית ובוודאי מריצת סולו. איך בוחרים את השותף הכי מתאים לכם ובאילו טיפוסים אתם עשויים להיתקל בדרך?

ריצה. ריצה, אדידס
תצטרכו לעבוד קשה כדי להשיג את השותף הפעיל/אדידס, ריצה

גם אם יש מי שנהנה לרדות בעצמו בשעת מאמץ, ולהכיל לתוך נפשו את טעמה המר של הזיעה – ריצה, בניגוד למה שנהוג לחשוב, היא דווקא ספורט קבוצתי. הסיבה פשוטה: מרבית היצורים האנושיים יודעים להעריך חברה טובה, זאת מבלי לומר מילה על השיפור בכושר ההישגי שמתגלה ומעצים את תחושת הסיפוק.

שלא תהיה טעות: ריצה עם פרטנר קבוע שונה בתכלית מריצה קבוצתית שערכיה ממוסדים ונוסף לה נדבך משמעתי בלתי מתפשר. בחירת שותף הריצה המתאים היא משימה שדורשת מודעות עצמית גבוהה יותר וכמובן, התאמה שתהפוך את הריצה למרכיב חוויתי יותר במהלך היום.

ככל שזה ייראה מוזר, גם הצעד הזה מורכב מכמה פרמטרים שיבטיחו שאכן הבחירה התבצעה כהלכה. אבל כדי לעשות זאת נכון, כדאי לדעת ראשית ליד מי אתם עומדים. כלומר, רצים.

השותף הפעיל

שותף כזה לא מתאים לכל אחד. ההתלהבות שלו והדבקות בכל תהליך הריצה וגם מה שמסביב לה, עשוי אמנם לעורר קנאה לעתים אבל ברוב הזמן הוא פשוט עסוק בלהדביק את הקצב. לא שלכם.

השותף הפעיל תמיד ישכים לפניכם לאימון, תמיד ירוץ עוד 5 קילומטר רק כדי "להשלים את הקילומטראז'" וכמובן שהוא כבר קרא את כל מה שצריך על שעון הריצה החדש ששמתם עליו עין, רק כדי להזהיר אתכם מאיזה סעיף שאיש לפניו לא ראה.

לא תמיד זה מרגיש טרחני, אבל תדעו שתצטרכו לעבוד קשה כדי להשיג אותו כי בדיוק הוא התחיל לעבוד על תכנית אימונים חדשה שכתב מאמן ידוע. המטרה שלו ברורה: להיות תמיד צעד אחד לפני כולם. וכמובן, מכם.

ריצה. אדידס, אדידס
ריצה עם פרטנר קבוע שונה בתכלית מריצה קבוצתית/אדידס, אדידס

השותף המאמן

אם חשבתם לעצור רגע כדי לקחת אוויר, כדאי שתחשבו שוב, כי מישהו כבר יצעק מאחוריכם שלא עוצרים באמצע ריצה וכמובן, אתם יכולים להיות הרבה יותר טובים אם רק תתאמנו נכון. זהו השותף המאמן, שלא ייתן לכם רגע של מנוחה אלא יתעקש להפגין ידע (לא תמיד מלווה בניסיון) בכל צעד שתעשו.

יש לכם שאלות והתלבטויות אם לבצע אימון טמפו אחרי ריצה ארוכה? השותף המאמן כבר יסביר לכם את הנזק שאתם עלולים לגרום לעצמכם. חשבתם להחליף נעליים לדגם חדש? תסמכו עליו שהוא ייתן חוות דעת מקצועית (שוב, מניסיון של אחרים כמובן) על הנעל ויתרונותיה. למקרה שתהיתם, לא תמיד מדובר בצורך להתנשא מעליכם. אבל צורך פדגוגי? זה בטוח.

השותף השתקן

דיבורים זה לא בשבילו כי גם בחיים הוא לא דברן גדול, אבל בריצה קורה דבר מוזר. ככל שהוא ממלא פיו באוויר על ענייני דיומא, כשמדברים על ריצה הוא דווקא מביע את דעתו.

שותף כזה הוא מצוין אם גם אתם לא באים לשעת שיח. גם אם חשתם כאב בגיד האכילס וברצונכם להפסיק את הריצה, הוא לא ירשה לעצמו להפסיק את האימון. לא חלילה מחמת סוציומטיות, אלא כי הסיטואציה כבר אמרה את הכל.

ריצה. אדידס, אדידס
מרבית היצורים האנושיים יודעים להעריך חברה טובה/אדידס, אדידס

השותף המעריץ

כדאי שתנשמו עמוק. השותף הזה הולך להחמיא לכם במשך כל הריצה, ובעצם לשכוח שהוא עצמו קיים. טכניקת הריצה שלכם, המהירות, הכוח להחזיק מרחקים ארוכים וכמובן, תוצאת המרוץ הצפויה שתמיד תהיה עדיפה על שלו.

למען האמת, הוא לא ממש מבין איך אתם עושים את זה. הוא, בניגוד אליכם, יוותר על אימון מעת לעת, יקצר את המרחק וידאג לרוץ עם ציוד מגן, בעוד אתם יוצאים עם המון שמחה בלב. השותף המעריץ תמיד ידאג לשבח את יכולות הריצה שלכם בקרב הסביבה וידאג לצרף אליכם רצים אחרים רק כדי לציין זאת בפניכם.

השותף הטכנולוגי

כדאי שתזכרו את זה. ותשננו את זה. השותף הטכנולוגי לא יזוז בלי לנטר את הריצה שלו בכל מדד אפשרי. שעון ריצה, אפליקציית ריצה בסמארטפון ואפילו מד וואטים משוכלל – כולם כבר ממתינים בדום מתוח על גופו כדי להכריז לו באוזניות הכי משוכללות, את המרחק והקצב שלו.

כמובן שזה לא מסתיים כאן. כשהוא מגיע הביתה הוא מוריד את הנתונים למחשב האישי ומתעד על גרפים את האימון. השותף הטכנולוגי לא נח גם כשהוא נח. שעון הריצה תמיד עליו, נחוש לשדר התראות מתי הריצה הבאה ומהו הזמן המתאים להתאוששות.

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully