וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר או סוכר: מה באמת גורם למגפת ההשמנה העולמית?

4.8.2016 / 14:07

חוקרים ערכו השוואה בין 170 מדינות ברחבי העולם ומצאו מה תורם יותר למגיפה שפוגעת בכשני מילארד אנשים ברחבי העולם. אז מה הם ממליצים לכם לאכול?

צילום מסך

בווידיאו: זה מה שקרה לאיש שהחליט להפסיק לאכול סוכר

בחודשים האחרונים קיים דיון מאוד ער בארץ ובעולם על הנזקים של סוכר לבריאות שלנו. כעת מתברר שהסוכר לא לבד. מחקר של אוניברסיטת אדלייד באוסטרליה מצא שבשר תורם למגפת ההשמנה העולמית לא פחות.

לדברי החוקרים שומנים ופחמימות יכולים לספק לנו מספיק אנרגיה כדי לעמוד בדרישות הגוף, והם מתעכלים מהר יותר מחלבון מן החי. המשמעות היא שהאנרגיה האצורה בבשר משמשת בשלב מאוחר יותר את הגוף, ואם אין בה צורך היא מומרת ומאוחסנת כשומן בגוף.

עוד בנושא:
האם צריכת חלבון מן החי מסוכנת?
דע את האויב: אילו פחמימות טובות לכם?
5 סיבות טובות להכניס שומן לתפריט

600 מיליון איש סובלים מהשמנת יתר

לשם השוואה, בדקו החוקרים את הזמינות העולמית של סוכר ובשר ואת ההשפעה שלהם על ההשמנה ב-170 מדינות. הם מצאו קשר חזק בין הדברים. אחרי שערכו השוואה בין המדינות והכניסו משתנים כמו אורבניזציה, פעילות גופנית וצריכת קלוריות, החוקרים מצאו שזמינות הבשר אחראית ל-13 אחוזים משיעור ההשמנה – אותם אחוזים כמו סוכר. על פי הערכות כיום יש כשני מילארד אנשים שסובלים מהשמנה כש-600 מיליון מתוכם סובלים מהשמנת יתר.

המבורגר. ShutterStock
שומן ופחמימה/ShutterStock

"קיימת דוקטרינה ששומנים ופחמימות - בעיקר שומנים - הם הגורם העיקרי להשמנה", אמרו החוקרים. "בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, שומנים ופחמימות מספקים לנו מספיק אנרגיה יומית. בגלל שחלבון מן החי – כמו בשר, מתעכל בשלב מאוחר יותר זה הופך את האנרגיה שאנו מקבלים מחלבון לעודפת, ואז היא מומרת לשומן ומאוחסנת בגוף. אם אנשים צריכים לבחור מתוך מוצרים מן החי , עדיף שתנסו לבחור עוף או דגים ותוותרו על מוצרים מעובדים ובשר אדום".

מחקרי עבר טענו שהקשר בין צריכת בשר להשמנה נובע מאחוזי השומן בבשר. לטענת החוקרים במחקר הנוכחי, דווקא החלבון הוא שגורם להשמנה. "הממצאים שלנו צפויים להיות שנויים במחלוקת כי הם מראים שבשר תורם לשכיחות ההשמנה בעולם באותה מידה כמו סוכר", הסבירו החוקרים. מצד שני זה יהיה חוסר אחריות לפרש ממצאים אלה לכך שזה בסדר להמשיך לאכול תזונה עשירה בשומנים ופחמימות , זו עלולה להיות בעיה רצינית עבור הדיאטה שלנו. פשוט תאכלו פחות בשר וסוכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully