וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה טוב: חוקרים פיצחו את הסוד מאחורי האורגזמה הנשית

2.8.2016 / 9:57

בניגוד ליונקים אחרים, לאורגזמה הנשית אין כל תפקיד בתהליך הרבייה. אז למה היא קיימת? זאת השאלה שהעסיקה ביולוגים רבים לאורך השנים. כעת, מסתמן שנמצאה לה התשובה

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: כמה פעמים בשבוע צריך לעשות סקס כדי להיות הכי מאושרים?

מדענים הצליחו סוף סוף לפצח את הסוד שעומד מאחורי האורגזמה הנשית. ולא, זה לא מה שאתם חושבים. לא תמצאו פה טיפים שישמשו אתכם במיטה. מה שכן תמצאו, זה את התשובה האפשרית לשאלה מדוע האורגזמה הנשית קיימת.

במשך שנים העולם המדעי תהה מה תכליתה של האורגזמה הנשית? שכן, אין לה כל תפקיד פונקציונלי בתהליך הרבייה, בניגוד לתהליכי רבייה של כמה מבעלי החיים בטבע. אך כעת מדענים סבורים שהאורגזמה הנשית היא מזכרת אבולוציונית שהשאירו לנו אבותינו הקופים הקדמונים.

עוד בנושא:
לא רק ויאגרה: הכל על הפרעות בזיקפה והטיפול בהן
חברת הקונדומים הבטיחה לגברים אורגזמה משולשת. האם היא קיימה?
כמה זמן בממוצע סקס אמור להמשך?

אצל מינים רבים של יונקים תהליך הביוץ מתחיל בגירוי מיני של הנקבה על ידי הזכר, מה שגורם לה להפוך לפוריה. אך אצל בני האדם לאורך שנות האבולוציה ניתק הקשר הזה שבין הגירוי המיני והביוץ, במקביל לתזוזה של הדגדגן ממקומו המקורי בתוך הנרתיק אל מחוץ לגוף. דבר שהוביל לכך שלאורגזמה הנשית אין כיום כל תוחלת בתהליך הרבייה.

מג רייאן בסצינת האורגזמה מהסרט כשהארי פגש את סאלי. When Harry met Sally, צילום מסך
זה טוב. אבל למה זה טוב? מג ראיין בסצינת האורגזמה המפורסמת מתוך הסרט "כשהארי פגש את סאלי"/צילום מסך, When Harry met Sally

בתחילה המדענים היו מבולבלים, משום שלא נראה היה שיש איזשהו קשר בין אורגזמות ובין השאלה האם יחסי המין הובילו להיריון או למספר הילדים שנולדו כתוצאה מהם. לכן, הם החליטו לבחון את הסוגיה מזווית אחרת ולבדוק אילו הורמונים משתחררים בעת האורגזמה הנשית. והם גילו שמדובר באותם הורמונים שלהם תפקיד חשוב בביוץ ביונקים אחרים. מכאן, הם שיערו שלסימפטום שמכונה כיום האורגזמה הנשית היה בעבר תפקיד פונקציונלי בהתנעת הביוץ בנשים.

עוד באותו נושא

חוקרים ממליצים: כך תגיעו לאורגזמה בזמן שאתן ישנות

לכתבה המלאה

האורגזמה היום שונה מבעבר

"מחקרים קודמים התמקדו בראיות מהביולוגיה האנושית ובשינויים שחלו באורגזמה עצמה, במקום במקורות האבולוציוניים שלה", אמר גונתר ווגנר, חוקר במכון הביולוגי של אוניברסיטת ייל. החוקרים ציינו עוד כי ייתכן מאוד שהקליימקס הקדמון היה שונה מזה שמוכר לנו כיום. "חשוב להדגיש שהאורגזמה הקדמונית לא נראתה כמו שהיא נראית היום", מסבירה מיכאלה פבליצב, אחת ממובילות המחקר. "אנחנו סבורים שהעיקר בתהליך ההוא היה פרץ ההורמונים שגרמו לביוץ להתחיל. התהליך הפיזי שמוכר כיום הוא התפתחות מאוחרת יותר, ככל הנראה".

המחקר הנוכחי התמקד בפרץ ההורמונלי, ולא באורגזמה עצמה. פעמים רבות קשה לזהות תכונה זהה במינים שונים, שכן לאורך השנים והאבולוציה הם עוברים שינויים רבים. אך החוקרים מנסים כעת להתחקות אחר הפרץ ההורמונלי שמוביל לביוץ, לאורך שנות האבולוציה במינים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully