וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהים או בהירים: מי צריך יותר להיזהר מסרטן העור?

7.8.2016 / 7:15

נכון שאחוזי החולים בסרטן העור גבוה יותר אצל אנשים בעלי גוון עור בהיר, אבל מחקר שסקר נתונים רחבי היקף מצא שדווקא אצל כהי העור הוא יותר קטלני

איזה מקדם הגנה הכי יעיל נגד סרטן?/סיפור בדקה

בווידיאו: מקדם ההגנה שמפחית את הסיכון לסרטן עור ב-80%

תמיד חשבתם שרק אנשים לבנבנים או ג'ינג'ים צריכים להיזהר מהשמש הקטלנית. אז טעיתם. מחקר חדש שפורסם בכתב העת של האגודה האמריקאית לדרמטולוגיה מצא כי בעוד שללבנים ממוצא אירופאי יש סיכויים גדולים יותר לחלות בסרטן העור, בהשוואה לשאר האוכלוסייה, אחוזי ההישרדות שלהם גבוהים יותר מאלה בעלי צבע עור כהה.

החוקרים מאוניברסיטת Case Western Reserve בקליבלנד, ניתחו מידע שנלקח מ-97 אלף נחקרים ממוצאים שונים שאובחנו עם סרטן העור מסוג מלנומה במהלך השנים 1992-2009. הממצאים הראו כאמור שלבנים ממוצא אירופאי חלו יותר במחלה, אבל גם החלימו ממנה באחוזים גבוהים יותר. אלה שהיו בעלי סיכויי ההחלמה הנמוכים ביותר היו בעלי עור שחור ורבים מהם אובחנו בשלבים המתקדמים של המחלה.

עוד בנושא:
צפו: כך נראה העור שלכם דרך קרינת השמש
המחלות שאפשר לחטוף בבריכה
האם קרם ההגנה עשוי להיות מסוכן לבריאות?

שוני ביולוגי

אבל זו לא הסיבה היחידה לאחוזי ההישרדות הנמוכים יותר והחוקרים מעריכים כי לא רק שאנשים כהי עור נוטים פחות להבחין או לתת את הדעת לסימנים חשודים על גופם, אלא קיים שוני ביולוגי במלנומה בקרב אנשים כהי עור שמתבטאת באופן יותר אגרסיבי. "סרטן עור עלול לפגוע בכולם, ולכן חשב לשים לב למניעה ולאיתור שלו", אמרו מחברי המחקר בהודעה לעיתונות. "אל תיתנו למחלה הזו, שעלולה לגרום למוות, לחמוק לכם מתחת לאף כיוון שאתם בטוחים שלכם זה אף פעם לא יקרה".

קייט מוס, נעמי קמפבל. splash
אל תסמכו על צבע העור שלכם/splash

הנתונים האחרונים שפורסמו בישראל על ידי האגודה למלחמה בסרטן הראו כי בשנת 2012 מתו 230 אנשים בישראל ממלנומה ממאירה של העור. נכון לאותה שנה, גברים בישראל היו ממוקמים במקום ה-13 ונשים במקום ה- 20 בהשוואה בינלאומית בין 20 המדינות עם שיעורי ההיארעות והתמותה הגבוהים ביותר בעולם של מלנומה חודרנית של העור. בתמותה, גברים בישראל ממוקמים במקום השמיני ונשים במקום העשירי.

החוקרים ביקשו להבהיר כי "ניתן לטפל בצורה הטובה ביותר בסרטן העור אם הוא מאובחן מוקדם, כך שכולם צריכים באופן קבוע לבדוק אם הופיעו כתמים חדשים או חשודים על עורם. אם אתם שמים לב שמשהו משתנה, ולפתע מופיע גירוד או דימום על העור, אתם חייבים לגשת לרופא ולהבדק. לא משנה מה צבע העור שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully