וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק לפיפי: היתרונות הבריאותיים של החמוציות מתגלים

27.7.2016 / 12:31

מחקר חדש מצא שיותר מכל פרי יער אחר, החמוציות מכילות נוגדי חמצון רבים שעוזרים לגוף לפעול בצורה טובה יותר. אז איך מומלץ לצרוך אותן?

מיץ חמוציות. ShutterStock
לא רק לפיפי/ShutterStock

נכון שחמוציות מיד נקשרות אצלנו לטיפול בדלקות בדרכי השתן, בין אם בגלל אינטרסים או בגלל שהן באמת עוזרות, אבל מחקר חדש מבקש לשים את זה בצד ולהתרכז ביתרונות של הפרי הקטן לכלי הדם שלנו, למערכת החיסונית ואפילו למוח.

המחקר הנוכחי התרכז בתרכובות שמצויות בחמוציות ובעלות השפעה על חלקים נרחבים בגוף, כמו פוליפנולים נוגדי החמצון המגנים על קרום התא וה-DNA ונקשרו במחקרי עבר לשיפור תפקודי הכליה, הלב ומחזור הדם. הפוליפנולים מצויים בסוגי מזון אחרים כמו תה ירוק, קפה, יין אדום, פירות יער שונים ושזיפים.

עוד בנושא:
כך תותים יעזרו לכם לרדת במשקל
אלה המאכלים שיעזרו לכם להילחם בדלקת
העונה האדומה: 9 סיבות בריאות לאכול דובדבנים

מורידות את רמות השומנים

הממצאים של המחקר הראו כי לתרכובות האלה יש פוטנציאל בחיזוק מערכת החיסון ואוכלוסיית החיידקים במערכת עיכול, בנוסף לשיפור בריאות כלי הדם. החוקרים גם מצאו כי מוצרים שונים של חמוציות (מיובשות, טריות ומיץ) יכולים להוריד את לחץ הדם ואף לכווץ את רמות השומנים בדם. מיצי חמוציות לא ממותקים וחמוציות מיובשות אף הצליחו לעזור בשליטה ברמות הסוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2.

כלי דם. ShutterStock
משפרות גם את זרימת הדם/ShutterStock

"הוכח כבר בעבר שחמוציות, יותר מכל פרי יער אחר, מכילות רמות גבוהות של פוליפנולים התורמים לבריאות הכללית" אמרו החוקרים מאוניברסיטת טאפטס במסצ'וסטס בהודעה לעיתונות.

"המחקר הנוכחי, הראה כי הפוליפנולים בחמוציות עשויים ליצור אינטראקציה עם תרכובות אחרות שמצויות בפרי, ויכולות להגן על החיידקים במעיים ולספק פונקציות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות לשיפור מערכת הלב וכלי הדם, חילוף החומרים ותפקוד מערכת חיסון". עוד הם הוסיפו כי "בהתחשב באופי ומגוון בתרכובות שנמצאות בפירות היער והאופן בו הם פועלים אחד עם השני, אנחנו מאמינים שרק גירדנו את פני השטח בזיהוי הכוח הפוטנציאלי של החמוציות".

  • עוד באותו נושא:
  • חמוציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully