וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תפיקו את המיטב מהתקופה הכי טובה בחיים שלכם

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף אלטמן

25.7.2016 / 10:23

יש לנו בשורות טובות: החלק הטוב של החיים מתחיל ממש עכשיו, וזה בדיוק הזמן להתחיל לפתח כמה הרגלים שיהפכו אתכם לאנשים בריאים ומאושרים יותר

אישה מבוגרת עובדת בגינה. ShutterStock
אצבעות ירוקות/ShutterStock

הגוזלים פרחו מהקן והשאירו מאחוריהם חדרים ריקים ומקרר מלא, הקריירה הגיעה לשיאה ואתם כבר לא חייבים להוכיח את עצמכם, המצב הכלכלי מאפשר לקחת נשימה עמוקה באלפים השוויצרים או על החוף בקוסומוי.

הנה הם באים, ימים של אושר ושל המון שעות פנויות. בהתחלה זה קצת מבהיל, אבל מתברר שאחרי שמתרגלים, עולם הפנסיה יכול להיות החלק הטוב של החיים. בלי דין וחשבון ובלי רגשות אשמה.

איך ממלאים את הזמן וגם מפיקים מכך תועלת? קבלו כמה רעיונות:

אצבעות ירוקות: אדניות, חביות, שקי שתילה, הרשת מלאה ברעיונות כיצד ליצור גינת ירק ותבלינים במרפסת, על גג הבניין המשותף, או בחצר. אפשרות נוספת: להצטרף לגינות קהילתיות. המלצה שלנו: היכנסו למדיה החברתית פינטרסט, בתחום גינון, ותתחילו להצמיח רעיונות, ירקות ופרחים. חשוב לשמור על מנח גב נכון בעבודה בגינה.

לשבת על שרפרף קטן מול עשבייה או שתילים, לשמור על גב ישר עם מגרפה או מעדר (מומלץ לבחור כלים בעלי מוט גבוה ככל הניתן), להניח כרית מתחת לברכיים במידה ואתם נשענים עליהם ולבצע מתיחות שרירים בתום יום העבודה בגינה.

לתת את הנשמה ואת הלב: עזרה לקשישים או לניצולי שואה, מענה בקווי סיוע לבני נוער במצבי סיכון, הדרכת ילדים לבטיחות בדרכים או, להבדיל - פעילות למען בעלי חיים נטושים ופגועים. ישנם הרבה מאד גופים התנדבותיים בישראל, שישמחו לקבל אתכם לשורותיהם. תחושת שליחות וסיפק – מובטחים.

מטייל טרק מוצ'ילר שביל קונגסלדן שבדיה. ShutterStock
צאו בעקבות הצאצאים שלכם, רק אל תשכחו נעליים נוחות/ShutterStock

אנו הולכים ברגל: הורים רבים יוצאים לטראקים בהודו ובדרום אמריקה בעקבות הצאצאים. ללא ספק, מדובר במבצע מורכב ולא זול. אלא שלא חייבים לעוף רחוק: שביל ישראל מתפתל ממש בסמוך לדלת שלכם. 1000 קילומטרים של נוף מגוון, בעמק ובהר.

צאו אליו, לכו את כולו או את חלקו. זו גם יכולה להיות הכנה מצוינת לקראת מפגש עם הנוער בקצה אחר של העולם. ולא לשכוח: נעליים נוחות, מקלות הליכה נורדים, תמיכות ברך לא לוחצות במידה שיש כאבי ברכיים, תיק גב לא כבד בעל שתי רצועות נשיאה ורצועת תמיכה ותיק עזרה ראשונה ובו משחות להקלה על כאבים וחבלות.

שלום שנה א': זה הזמן ללמוד: להתחיל תואר חדש, להשלים תואר ישן, להתעמק במה שהיה כל החיים רק תחביב, ואפילו לעשות הסבה מקצועית. ייתכן שדווקא בגיל מבוגר יותר תגלו שהיכולת שלכם להתרכז טובה יותר. ואפשר לתעל את הרצון ללמוד לתחום שאיננו אקדמי: ציור, צילום, קרמיקה, סריגה, ריקוד, נגרות, מוזיקה, אסטרולוגיה והכרת המחשב. שכחנו משהו? בטוח שיש עוד הרבה.

עד הקצה: רוצים להיות בריאים, רזים ושמחים יותר? אין ספק שפעילות גופנית מתונה או מאגרת יותר יכולה לגרום לזה לקרות. מפילאטיס, דרך אמנויות לחימה ועד רכיבה על אופניים. אבל אל תשכחו: להתחיל במתינות ובהתאם ליכולתכם, לקבל הדרכה מקצועית, להקפיד על תזונה נכונה, ליטול תוספי תזונה, לשתות הרבה ולנוח מדי פעם.

ארגון הסביבה בצורה חכמה: המפרקים כבר נותנים אותותיהם ומבשרים שגיל 18 חלף עבר. במטרה להפחית עומס על המפרקים, יש להקפיד על ארגונומיה נכונה בסביבה היום יומית שלנו - החל מעמדת העבודה, דרך חללי המגורים ועד לפעילות הפנאי.

מומלץ להתאים את עמדת המחשב כך שיפחת העומס על הברכיים והגב, לדעת כיצד נכון יותר לשבת בסלון או ברכב. כמו כן, מומלץ לבחור נעלי הליכה עם דגש על יציבות ונוחות, חשוב לדעת כיצד נכון יותר לעבוד בגינה או במטבח ואפילו בעבודות הניקיון שהופכות מאתגרות מבחינה פיזית.

לא לשכוח לתרגל בכל יום מספר תרגילי תנועתיות, מתיחות וחיזוקי שרירים במקום הנוח לכם ביותר. לשם יישום ארגונומי, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע בפיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק

אישה מבשלת. ShutterStock
להתראות במאסטר שף הבא/ShutterStock

היכל התרבות: לא תאמינו כמה מוזיאונים יש בישראל, ולא רק לאמנות: לארכיאולוגיה, להיסטוריה, למדע, לתרבות יפנית דרוזית או צ'רקסית, אתרי שימור ומוסדות לזכרם של אישים ואירועים מכוננים בתרבות הישראלית.

ומה עם ספריות? גם את אלה יש לנו למכביר. בכל מוסדות התרבות בישראל נערכים אירועים כגון הרצאות, קונצרטים, הקרנות סרטים ייחודיים ואירועי פתיחה. שווה להתעניין באילו מהם קיים חוג ידידים ואיך מצטרפים.

מהפך במטבח: אם תמיד אהבתם להתעסק במטבח, למצוא מתכונים חדשים או להמציא משלכם – זה הזמן להתמקצע. בעקבות תכניות הטלוויזיה שעוסקות בכך פורחות כיום כל מיני סדנאות בישול, בהן אפשר ללמוד ולהתעדכן בטכניקות בישול ואפייה, הכנת שוקולד או בצק סוכר, בישול טבעוני ובריא ומה לא. אז להתראות במאסטר שף הבא.

הטבה טובה לבריאות - הנחה על מגוון מוצרי אלטמן לנרשמים חינם למועדון, לחץ להרשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully