וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידענו! זוגות שמשתכרים ביחד, נשארים ביחד

21.7.2016 / 9:52

השתכרות, כך מסתבר, היא לא עניין רק לחברה צעירים וגם אנשים מבוגרים יותר צריכים אותה מדי פעם בשביל ה"ביחדנס" הזוגי. זה לפחות מה שמחקר חדש מארה"ב טוען

צילום מסך

כולם מחפשים אחר האושר, בטח כשהם נמצאים בזוגיות ארוכת שנים. המחקר הבא טוען כי הוא מצא את המפתח, לפחות אחד מהם, כדאי לעשות לכם את חיי הזוגיות מאושרים יותר. מה צריך לעשות? לשתות, אבל ביחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיד זה עובד?/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחקר רחב ההיקף נערך על זוגות בני 50 פלוס מארה"ב, ומצא כי בני זוג שנטו לשתות אלכוהול ולהשתכר בנפרד מבני הזוג שלהם, היו פחות מאושרים מאלה ששתו יחד ובטח מאלה שנמנעו יחד. החוקרים מאוניברסיטת אן הארבור במישיגן הבהירו כי הממצאים לא מבקשים מבני זוג לשתות יותר, אלא מצביעים על כך ששתייה משותפת של אלכוהול עשויה לסייע להם כזוג ולעשות אותם מאושרים יותר.

עוד בנושא:
כמה אלכוהול אתם שותים ביום וכמה זה מסוכן לכם?
מה אתם באמת יודעים על ההשפעה של אלכוהול על הבריאות?
הוכח מדעית: שתיית בירה עוזרת לגברים במיטה

שתי כוסות מרטיני. ShutterStock
לשתות רק בזוגות/ShutterStock

המחקר שפורסם בכתב העת Gerontology B: Psychological Sciences בדק 2,767 זוגות נשואים שהשתתפו בסקר שארך כ-10 שנים, במהלכו הם מילאו שאלונים על הרגלי השתייה שלהם ועל התגובות לבני הזוג שלהם לאחר ששתו (כמו האם הם היו מעצבנים או דרשנים מדי). עבור כשני שלישים מהזוגות היו אלה נישואים ראשונים.

התוצאות הראו כי אצל מחצית מהזוגות, שני בני הזוג שתו אלכוהול. נשים, שתו פחות באופן כללי מגברים, והן גם דיווחו על חוסר שביעות רצון גבוה יותר כששתו והשתכרו לבד.
אבל לשתיית אלכוהול יש כאמור לא מעט חסרונות ולכ-20 אחוזים מהגברים ול-6 אחוזים מהנשים בסקר נמצא כי יש בעיית שתיית אלכוהול. וזה לבד עלול ליצור בעיות בזוגיות.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully