וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכות שעירות: הסיבה שנשים צרפתיות מפרסמות תמונות של שיער הגוף שלהן

18.7.2016 / 13:27

הרשתות החברתיות מוצפות לאחרונה בתמונות של בתי שחי ורגליים שעירות של נשים צרפתיות, שנמאס להן להשלים עם הלחץ החברתי על נשים להסיר את שיער גופן

יש לא מעט בדיחות עממיות על העובדה שנשים צרפתיות לא מסירות את שיער גופן, על רובן כבר אבד מזמן הכלח. אבל קמפיין פמיניסטי שמתנהל בעת האחרונה ברשתות החברתיות, דווקא מחזיר את הפולקלור השעיר הזה לקדמת הבמה. נשים צרפתיות משתפות תמונות של שיער הגוף שלהן ברשתות כמו טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, ומוסיפות לתמונות את התגית #LesPrincessesOntDesPoils, שפירושה: גם לנסיכות יש שיער.

את הקמפיין התחילה נערה צעירה בת 16 בשם אדל לאבו, שפנתה לרשתות החברתיות בבקשה להוכיח לעולם שאין שום דבר חריג בעובדה שגם לנשים יש שיער גוף. הדיון הציבורי אודות הלחץ שמופעל על נשים ונערות בכל העולם בנוגע לשיער הגוף שלהם אינו דבר חדש. מחקר שפורסם כבר לפני יותר מעשור, בשנת 2005, העלה שכמעט כל הנשים – 99% מהן – דיווחו שהן מסירות את שיער גופן. האזורים השכיחים ביותר שמהם נשים נוהגות להסיר שיער הן: רגליים, בתי שחי, אזור הערווה והגבות.

סקר שנערך לאחרונה בקרב 3,316 נשים, העלה ש-84% מהמשיבות נוהגות לטפח בצורה זו או אחרת את שיער הערווה שלהן, בין אם משום שהן סבורות שזה גורם להן להראות מושכות יותר, ובין אם מדובר בהעדפה של בן הזוג שלהן.

התגית #LesPrincessesOntDesPoils זכתה ללמעלה מ-25 אלף אזכורים עד כה, דבר שבהחלט מעיד על נפיצותה של הסוגיה, ועל כך שיש עוד הרבה עבודה בכל הנוגע למאבק הציבורי של נשים על המודעות לכך שהן יכולות להיות יפות גם עם שיער גוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully