וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני האולימפיאדה: האם מגיפת הזיקה בשלבי דעיכה?

24.7.2016 / 16:00

חוקרים בבריטניה מעריכים שתוך שנתיים-שלוש המגיפה תגווע מעצמה ולא תשוב לפחות למשך עשור. עם זאת, עקב מקרה הדבקה ראשון בארה"ב של גבר בעקבות מגע מיני, ה-CDC דווקא מרחיב את אזהרותיו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: ארגון הבריאות העולמי מכריז על נגיף הזיקה כמגיפה עולמית

שבועיים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בברזיל - המדינה שנקשרה יותר מכל למגיפת הזיקה העולמית, מתפרסם מחקר בריטי של חוקרים מ-Imperial College בלונדון שטוען כי לא זו בלבד שהמגיפה הנוכחית צפויה להסתיים בתוך שנתיים עד שלוש שנים, אלה שככל הנראה היא לא תחזור בעשור הקרוב לפחות.

החוקרים עשו שימוש בנתונים המלאים הידועים עד כה על הנגיף ועל היקף העברתו והזינו נתונים אלה למודל חישובי שהתבסס בין היתר על נתונים דומים ממגיפות עבר. המחקר שפורסם בגליון האחרון של הירחון הרפואי Science טוען, כי המגיפה הנוכחית צפויה להסתיים באופן עצמאי בתוך שנתיים עד שלוש שנים. הסיבה העיקרית היא כי אנשים שכבר נדבקו בנגיף יוכלו להימנע מהידבקות חוזרת בשל נוגדנים שקיימים בגופם, ומבלי שיועבר בין בני אדם, ילך וירד בהדרגה היקף ההדבקה של הנגיף. עוד טוענים החוקרים כי משום שהיקף המגיפה הולך וקטן, הסיכוי לייצור חיסון אפקטיבי וגם להוכיח את יעילותו באוכלוסייה יהיה קטן בשלב זה. לפי החישוב של מחברי המחקר יידרשו כ-10 שנים נוספות עד לעלייתו המחודשת של הנגיף, כאשר האוכלוסייה תכיל מספר רב יותר של אנשים שמעולם לא נחשפו לנגיף במהלך המגיפה הנוכחית.

עוד בנושא:
לא רק זיקה: עוד מחלות שמועברות בעקיצת יתוש
הנגיף שמאיים על מיליונים: כל מה שרציתם לדעת על זיקה
האו"ם: אין הצדקה לביטול האולימפיאדה בגלל נגיף הזיקה

נשיאת ברזיל דילמה רוסף משתתפת בקמפיין למיגור זיקה, ריו דה ז'ניירו, 13 בפברואר 2016. רויטרס
נשיאת ברזיל דילמה רוסף בקמפיין למיגור הנגיף במדינה/רויטרס

אף על פי שבחודשים האחרונים הנגיף ירד מהכותרות, הרי שדווקא כעת, לקראת פתיחת המשחקים האולימפיים בברזיל, המגיפה חוזרת לעמוד במוקד העניין הציבורי העולמי. החודש דיווחו הרשויות בניו יורק, ארה"ב, על הדבקה ראשונה בנגיף הזיקה של גבר על ידי אישה באמצעות יחסי מין. למרות שידוע כי הנגיף עלול להיות מועבר באמצעות מגע מיני, עד כה ההדבקות שדווחו בדרך זו עברו מגברים נגועים ולא מנשים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

האולימפיאדה בפתח, היתושים דווקא בירידה

המרכז האמריקני לבקרה ומניעה של מחלות (CDC) הרחיב את המלצותיו הקודמות, שקראו בעיקר לנשים בהיריון או לקראת היריון להימנע משהייה באזורים הנגועים, וכעת ממליצים כי גם בן הזוג יימנע משהייה באזורים נגועים. עבור מי שבכל זאת שוהה באזורים בהם משתוללת המגיפה, ממליץ ה-CDC האמריקני על שימוש באמצעי מניעה לאחר השהייה באזורי המגיפה, במידה שבת הזוג שלהם בהיריון.

חשוב לציין כי עבור הישראלים שצפויים לטוס לאולימפיאדה כי נגיף הזיקה שעובר באמצעות עקיצת יתוש, צפוי להיות פחות שכיח בתקופת המשחקים. זאת, משום שבברזיל חלה עונת החורף באוגוסט ומזג האוויר הקריר והיבש לרוב מאופיין בפחות יתושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully