וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הללויה: יש דרך להתחטב רק מלחשוב על זה

14.7.2016 / 14:42

אנחנו יודעים שאתם חושבים שאנחנו ממציאים, אבל זה מחקר מדעי שנבדק במשך חודש. הממצאים המדהימים מוכיחים כי גם למחשבה יש כוח, ואין שום סיבה שתקומו מהספה ותצאו מהמזגן

איש עושה ספורט. ShutterStock
תדמיינו חזק, זה עובד/ShutterStock

אוקי, או שגיהינום קפא, עוגות גבינה הפכו טבעוניות ויש שלום בעולם, או שזה המחקר הכי מעולה שנתקלנו בו בחיים. ועוד כזה שנבדק על ידי ה-BBC. מה אם היינו אומרים לכם שיש דרך להתחטב ולהפוך את הגוף שלכם לשרירי יותר והיא לא כוללת קימה מהספה, הזעה או איזשהו מאמץ גופני?

ד"ר מייקל מוסלי והצוות שלו יצאו לחקור תחום ממדעי המוח שנקרא הדמיה נפשית וטוען למעשה כי רק מלדמיין את עצמכם עושים ספורט תוכלו לחזק את השרירים שלכם. הטכניקה כבר נמצאת בשימוש בקרב ספורטאי על, אבל האם היא יכולה לעבוד גם עבור בני תמותה כמונו?

עוד בנושא:
פעילות גופנית מאטה את הזדקנות המוח ב-10 שנים
כך פעילות גופנית משפרת לך את החיים
האם ניתן להזיז חפצים בכוח המחשבה?

כדי לבדוק האם השיטה באמת עובדת יצאו 7 מתנדבים, כולל כאלה שלא יכולים לעשות פעילות גופנית בגלל מצב בריאותי כזה או אחר, לקבל אימון מנטלי כדי לעשות פעילות חמש פעמים בשבוע. הניסוי נערך במסגרת התוכנית Trust Me, I'm a Doctor ששודרה השבוע.

מוח. ShutterStock
הגוף הוא מכונה נהדרת/ShutterStock

לפני תחילת הניסוי נבדק כוח שרירי השוקיים של הנחקרים כאשר הם נתבקשו לדחוף את רגליהם חזק ככל שניתן כנגד מכונה שמדדה את הכוח שלהם. בנוסף, בדיקת אולטרסאונד מדדה את מסת השרירים שלהם, ובדיקה נוספת בדקה באיזה שרירים בדיוק הם משתמשים. לאחר מכן הם נתבקשו לדמיין את עצמם דוחפים את רגליהם לכיוון המכונה, ואת השרירים שלהם מתכווצים, כך במשך 50 פעמים, למשך 15 דקות, חמש פעמים בשבוע. כל זאת, כאשר הם למעשה לא מזיזים שריר אחד.

עוד באותו נושא

פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר

לכתבה המלאה

"תוצאות מדהימות"

אחרי חודש כל הנחקרים נקראו לשוב ולערוך את אותן הבדיקות. למרבה הפלא, הכוח שלהם עלה בכ-8 אחוזים, ואצל אישה אחת השיפור אפילו הגיע לרמות מדהימות של 33 אחוזים. "מדובר על תוצאות מדהימות", אמר ד"ר מוסלי, "המדידות הראו שהשינוי לא קרה בגלל שהשריר גדל".

אז מה בעצם קרה? "התוצאות הראו כי הנסיינים שלנו השתמשו יותר בסיבי שריר מבעבר. הנסיינים עברו מלהשתמש ב-50 אחוזים ללהשתמש ב-70 אחוזים. כאמור השרירים שלהם לא גדלו, אלא באמצעות הדמיון הם השתמשו בהם יותר טוב ואימנו את המוח לעשות שימוש טוב יותר בשריר", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully