וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה ספורט אתם באמת צריכים לעשות כדי לשמור על הבריאות?

10.7.2016 / 6:30

עובדים בחדר כושר שעות? עושים מרתונים בלי הפסקה? תפסיקו עם זה. מחקר חדש מצא שאפילו כמה דקות ביום ישיגו עבורכם את היתרונות הבריאותיים שיש לפעילות גופנית להציע

www.designedtomove.org

בווידיאו: קמפיין לעידוד פעילות גופנית בבריטניה

היתרון הכי גדול של פעילות גופנית מגיע דווקא כאשר עושים אותה במנות קטנות. כך לפחות טוען מחקר חדש שמגיע אלינו כחל הדרך מקופנהגן הקרירה. במחקר שפורסם בכתב העת המדעי American Medical Association (JAMA) השוו החוקרים את ההשפעה שיש לסוגים שונים של פעילות גופנית מדודה כמו רכיבה על אופניים והליכה מהירה ופעילות גופנית נמרצת יותר כמו חתירה וריצה, על מחלות לב ואחוזי תמותה.

עוד בנושא:
כמה ספורט אתם באמת צריכים לעשות בשבוע?
כמה צריך להזיע כדי לשרוף ג'אנק פוד?
פעילות גופנית מאטה את הזדקנות המוח ב-10 שנים

הכמות הנמוכה ביותר של "ספורט אפקטיבי" כפי שהוגדרה במחקר הייתה 15 דקות ביום, שמסתכמות ל-105 שעות בשבוע. כאשר היה מדובר בספורט נמרץ יותר, החוקרים מצאו כי מספיקות 5-10 דקות ביום כדי שזה ישפיע על הבריאות שלכם.

אילוסטרציה. ShutterStock
ריצה קצרה וגמרנו/ShutterStock

אבל אלה לא החדשות הטובות היחידות. המחקר הטיל ספק ביתרונות הנוספים שיש לזמן פעילות גופנית מוגבר (כשעה וחצי ביום) ומצא כי הוא אינו תורם, לא לירידה במשקל ולא לבריאות ואריכות ימים.

עוד באותו נושא

פעילות גופנית לא תעשה אתכם רזים יותר

לכתבה המלאה

נגמרו התירוצים

המחקר הנוכחי עומד בסתירה למחקר מהשנה שעברה שמצא כי 150 דקות של פעילות גופנית בשבוע, מעניקה לאלה שעושים אותה חיים ארוכים יותר, ומקטינים את הסיכון שלהם למוות מוקדם ב-31 אחוזים בהשוואה לאלה שלא עסקו בספורט בכלל. בנוסף, המחקר שערכה אוניברסיטת הרווארד טען דווקא כי אלה שעשו קצת למעלה משעה של פעילות גופנית הורידו את הסיכון שלהם למות מוות מוקדם בצורה הכי משמעותית.

"למרות שחוסר זמן מהווה חסם קריטי לעיסוק בפעילות גופנית", כתבו החוקרים, "תוצאות אלו מראות כי אפילו אנשים עסוקים יכולים לעשות את המינון האפקטיבי הנמוך ביותר של פעילות גופנית ועדיין להנות מהיתרונות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully