וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא.קום: קבוצות הפייסבוק שכל אמא חייבת להכיר

4.7.2016 / 8:04

ללדת ולגדל תינוקות בעידן המדיה החברתית זה עולם אחר. המלצות על אנשי מקצוע, רופאים, חוגים וכל דבר אחר שעולה על הדעת. 5 קבוצות פייסבוק מובילות שיכולות לשנות לך את החיים

שמנה גולשת באינטרנט. ShutterStock
נשים רבות מתחברות לקהילה המקומית שלהן רק אחרי לידה/ShutterStock

קבוצת הבנות "השוות" הראשונה נפתחה על ידי ליאת ורדי-בר וכיום מונה מעל 9000 נשים ואימהות במגוון גילאים שהמאחד ביניהן הוא האזור הגיאוגרפי בו הן גרות (פרדס חנה-כרכור והסביבה).

בעקבות הצלחת הקבוצה נפתחו בארץ ובחו"ל קבוצות שוות נוספות מבוססות מיקום והמאפיין של כולן הוא שיתוף, עזרה הדדית ורצון להשפיע לטובה על הקהילה הקרובה והמציאות המשותפת בעולם הפיזי והאמיתי.

ברשת יש עשרות קבוצות אימהות ונשים, אבל ההבדל הוא שקבוצות השוות הרשמיות פועלות תחת המטרייה של "השוות" ומנוהלות בקו אחיד שהוכיח את עצמו בכפוף לחזון ברור וכללים ידועים ומוסכמים מראש.

גן עדן של תמיכה הדדית

הקבוצות הן מקום להתייעצות וחוכמת ההמונות בכל תחום (גם ייעוץ אנונימי דרך פנייה לאחת ממנהלות הקבוצה), המלצות על אנשי מקצוע, רופאים, חוגים וכל דבר אחר שעולה על הדעת. המעורבות ב"שוות" היא גבוהה ולכן על כל שאלה שעולה מקבלת הפונה תשובות כמעט מיידיות מנשים הגרות באזור שלה כולל נכונות להשאיל חפצים ולעזור.

עבור נשים בהיריון, לקראת לידה ואחרי לידה הקבוצות האלה הן עוגן והצלה, גן עדן של תמיכה הדדית, מתן עזרה, ייעוץ, שיתוף וחיזוק. במציאות של היום נשים רבות מתחברות לקהילה המקומית שלהן רק אחרי לידה ואז הן מחפשות אימהות נוספות שגרות בשכנות, פעילויות מקומיות ותמיכה.

אם את בהיריון או ילדת מומלץ לבדוק אם יש קבוצת שוות באזור מגורייך ולבקש להצטרף. כך קל יותר למצוא אימהות נוספות עם תינוקות, לבסס חברויות חדשות ולהיות חלק מקהילת אימהות ונשים שמשנה מציאות.

העמוד הרשמי של קהילת השוות בישראל ובעולם – הדף הארצי

קבוצות הורים בפייסבוק. ShutterStock
זה המקום לקבל ולהעניק תמיכה/ShutterStock

מאמאזון

ה-קבוצה של האימהות בישראל. חברות בה כיום מעל ל-100 אלף אימהות ועולים בה כאלף פוסטים ביום. היא נוסדה ב-2010 על ידי אור אלתרמן-ברנע אחרי שהפכה לאם טרייה ומלאת שאלות.

זה המקום לקבל ולהעניק תמיכה, להתייעץ על ענייני היריון, לידה, בריאות התינוק והילד, חיי משפחה, מטפלות וגנים וגם להפתיע בסוגיית שמות לתינוק או לתינוקת – כנראה הנושא הכי פופולרי בקבוצה. עולות כאן הרבה שאלות וגם צילומים של כל מיני תופעות רפואיות שאימהות מנסות לפענח בעזרת מאמות מנוסות מהן.

המענה האותנטי לא מאחר להגיע וכמו בכל קבוצה גם כאן יש כללי שיח ברורים הנאכפים על ידי הצוות המנהל. הצלחת הקבוצה הביאה גם לאופרציות נוספות כמו מאמזון מרקט (קנייה, מכירה והחלפה של מוצרים יד 2) וגם פתיחת קבוצה מקבילה של אבות – פאפאזון וקבוצת מאמאזון מתבגרים.

לצפייה בעמוד מאמאזון.

אמהות קונות ביחד

קבוצת פייסבוק למסחר, דילים והורדת מחירים על מוצרים וציוד לתינוקות ולפעוטות ומוצרים לבית ולמטבח. את הקבוצה הקימו דניאל שטרן ומורן צדקה גוטנדקר ומאחר שגדלה במהירות (כיום מונה מעל 196 אלף אמהות ואבות) הפכה לכוח צרכני שספקים ומשווקים לא יכולים להתעלם ממנו.

בנוסף לקודי קופונים והטבות, הקבוצה גם יוזמת אירועי מכירה מיוחדים, אירועי תוכן ובילוי לאימהות בחופשת לידה ומפורסמים בה באופן שוטף מבצעים ומחירים מיוחדים לחברי הקבוצה בהתאם לבקשות שעולות וגם בכלל.

לצפייה בעמוד אמהות קונות ביחד.

נשים בהיריון עושות קניות באינטרנט. ShutterStock
דילים והורדת מחירים על מוצרים וציוד לתינוקות/ShutterStock

e-ma-bey

קבוצה לרכישות אונליין בעיקר באתרים מחו"ל שפתחה גלית שבתאי ב-2012 בזמן חופשת הלידה שלה. כמוה, גם אימהות רבות אחרות ממונות בבית על נושא רכישת ציוד, ביגוד לתינוקות ולילדים וחפצים ובקבוצה עולים לינקים למחירים זולים במיוחד למוצרים שונים בכל מיני אתרים ברשת כמו אליאקספרס ואחרים כולל ביקורות.

הכוח שלה הוא במתן המלצות על מוכרים מהימנים, בפיתוח מיומנות לזיהוי מוצרים מקוריים ומזויפים באתרי הקניות הסיניים וביכולת של חברי הקבוצה לאתר ברשת אתר שמוכר מוצר ספיציפי שחברת קבוצה מחפשת בנרות.

לצפייה בעמוד e-mabey.

סקסימאמא

בניגוד לפטפוטים על עגלות, מנשאים, משאבות חלב ובגדי ניו בורן כאן בקבוצה של עדי אברהם ריצ'י הדיון סובב אחרי חלק אחר ומשמעותי בחייה של כל אם ואישה – זוגיות, סקס ויחסים.

24 אלף הנשים שכבר חברות בקבוצה חולקות כאן סודות של תשוקה ועונג והיבטים נוספים של חיי זוגיות, אהבה ומין. מוזמנות לשים את הבושה בצד, לתת דרור ליצר ולסקרנות ולהצטרף למועדון. יש גם אפשרות לשאול שאלה אינטימית באופן אנונימי דרך המנהלת. הכניסה מגיל 21+.

לצפייה בעמוד סקסימאמא.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully