וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילה של גבר לא תועיל כאן: 5 שיחות שרק נשים מבינות

23.6.2016 / 10:01

היריון מביא עמו שורה של תופעות וסוגיות שלפעמים אין כל כך עם מי לדבר עליהם. גם אם בן הזוג שלך הוא תומך ומבין יש דברים שהוא יתקשה להבין או לייעץ לגביהם. 5 ענייני היריון שעדיף לשוחח עליהם עם אישה

היריון. ShutterStock
שיחה טובה עם חברה או קרובת משפחה יכולה לשחרר הרבה מתח/ShutterStock

היריון הוא (לרוב) עניין זוגי. ההתייחסות להיריון משתנה מזוג לזוג, יש כאלה שעוברים הכול ביחד, משתפים בכול תופעה ומצהירים בפני כולם ש'אנחנו בהיריון'; ואילו אחרים מרגישים שעם כל הסימביוזה שבעולם – בסופו של דבר האישה היא זו שעוברת את תהליך ההיריון והלידה ואם בן הזוג שלה הוא גבר – אז אין לו באמת יכולת להרגיש, להבין ולהשיא עצות בעניין.

כמובן שאם יש משהו חריג או מטריד – יש להתייעץ דבר ראשון עם הרופא/ה, אבל במקרים רבים שיחה טובה עם חברה או קרובת משפחה יכולה לשחרר הרבה מתח ולהביא להבנה ולסולידריות.

הנה כמה טיפים לנושאים הקשורים בהיריון שעם כל הכבוד לבן הזוג התומך בכל זאת עדיף לדבר עליהם עם אישה (ועדיף אישה שכבר עברה היריון או נמצאת בהיריון במקביל אליכן).

שינויים פיזיים מטרידים

זה לא שבן הזוג לא יבחין בכך שהגוף שלך משתנה (מעבר לבטן ולחזה). אתם בוודאי תדברו על זה, אבל יש כל מיני תופעות גופניות שעדיף להתעמק לגביהן עם אישה. בקיצור, אם תרצי לרדת לעומקן של תופעות מטרידות יותר או פחות כמו פיגמנטציה, הפס בבטן, שיעור, עור הפנים (זוהר עכשיו ומה אחרי הלידה?), שינויים בצבע הפטמות ועוד – בשיחה עם אישה תפיקי יותר.

בשיחת נשים יהיה קל יותר לדבר על האגן המתרחב (וכמה זמן לוקח עד שחוזרים לג'ינס), על מה שצפוי להתרחש לשדיים אחרי הלידה, בעת ההנקה ומה עושים נגד סימני מתיחה והרפיסות.

מצבי רוח ורגישות יתר

גם הם עשויים לתקוף בלי אזהרה ובלי סיבה ברורה והם תוצאה של שינויים הורמונליים שהגוף שלך עובר בגלל ההיריון. ייתכן מאוד שבן הזוג יגלה רגישות שיא, הקשבה, הכלה וקבלה – אבל כדי לדבר באמת על מה שעובר עלייך אין כמו שיחת נשים טובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

התקפי רעב, השמנה ומשקל

גברים מדברים לפעמים על התקפי הרעב ההזויים של הנשים ההיריוניות שלהן כעל קוריוז. הם מתרכזים במעשה האבירות שלהם - כשיצאו מהבית בשלוש בלילה כדי לקנות כריך פסטרמה או לחפש ענבים בכל העיר, אבל בזה זה נגמר.

בשורה התחתונה מעבר לחשקים הפתאומיים לדבר מאכל מסוים (גם הם קשורים בשינויים הורמונליים) - אישה היריונית גם מוטרדת בדרך כלל מנושא המשקל שלה, האם היא משמינה? איך היא תוריד את כל הק"ג העודפים האלה? ומה הקטע עם עוף בגריל עכשיו?

נשים בהיריון עושות קניות באינטרנט. ShutterStock
כל הנושא של ביגוד בהיריון הוא תורה שלמה/ShutterStock

הפרשות גוף מסתוריות

ההורמונים, המצב הגופני המצוי בתהליך של מתן חיים - כל אלה עושים מהפכים בגוף ולפעמים הדברים באים לידי ביטוי בהפרשות בעלות ריח ומרקם מסתוריים ואפילו חלב אם שמגיח עוד לפני הלידה.

חשוב לדווח לרופא על דברים חריגים שפתאום מתרחשים ולקבל חוות דעת מקצועית, אבל כדי להבין מה עושים עם זה אם הרופא לא מתרגש – כדאי לדבר עם חברה.

בגדי היריון

מעטים הגברים שבאמת מצליחים להבין את הסבך הזה שנקרא בגדי היריון מחמיאים ולא מחמיאים, מתי ללבוש משהו שמבליט את הבטן ומתי בגד שמסתיר.

כל הנושא של ביגוד בהיריון הוא תורה שלמה והיריוניות רבות מרגישות קושי למצוא בגדים. בין אם את מתוסכלת מנושא הלבוש או שמצאתי פריט מנצח – חלקי את האינפורמציה עם חברות, עזבי אותו.

וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully