וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אתם חייבים לכבס בגד חדש לפני שאתם לובשים אותו?

22.6.2016 / 6:32

העולם לא רק מתחלק לכאלה שאוהבים כוסברה וכאלה שלא, ולאלה שאוכלים קודם כל את העוגיה של קרמבו, אלא גם לכאלה שמכבסים בגד חדש לפני שהם לובשים אותו וכאלה שלא. הנה הסיבה שעדיף לכם להיות שייכים לקבוצה הראשונה

צילום מסך

בווידיאו: גם הכביסה יכולה להיות לפעמים מסוכנת. במיוחד לילדים

הנה שאלה הרת גורל. נכנסתם לחנות, בחרתם לכם בגד, חזרתם איתו הביתה שמחים ומרוצים. תלבשו אותו כבר באותו ערב, או שתכבסו אותו לפני? אם התשובה היא "ברור שנלבש", כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה.

מגזין האופנה Elle פרסם ראיון עם לנה יו, יצרנית בדים מסן פרנסיסקו, שביקשה להזהיר מלבישת הבגדים רגע אחרי שקנינו אותם. לדבריה, אם לא שמתם את הבגדים בכביסה אתם חשופים לא רק לכימיקלים של תהליך הייצור של הבגד, אלא גם לחיידקים שעלולים להיות עליו בשל העובדה שהוא עבר הרבה ידיים עד שהגיע אליכם לארון. לדברי יו, הצבעים בהם משתמשים לצבוע את הבדים, הם "לא ידידותיים" כהגדרתה, לעור שלנו. "אתם חייבים לכבס את הבגדים לפני שאתם לובשים אותם", אמרה, "במיוחד כאשר מדובר בבגדים שצמודים לעור ותזיעו בהם".

עוד בנושא:
מייבש ידיים חשמלי מפיץ פי 1,300 יותר חיידקים ממגבות נייר
המחקר שיגרום לכם לוותר על האוטובוס
בין הסדינים: לא תאמינו כמה מזוהמים המצעים שלכם

בגדים לבנים תלויים על חבל כביסה. ShutterStock
אתם לא יודעים מה הבד הזה עבר/ShutterStock

כימיקלים שנמצאים בשימוש שגרתי של תעשיית הבדים כוללים פורמלדהיד שרף ואזו-אנילין. בדים סינטטיים רבים מקבלים את הגוונים שלהם מצבעי אזו-אנילין, שיכולים לגרום לתגובת עור קשה, גם עבור אלה שאינם אלרגיים. בנוסף, מדובר בחומר רעיל ודליק. פורמלדהיד שרף, גם הוא כימיקל שמתווסף אל הבגדים, נועד למנוע קמטים בבד ולהפחית את הסיכון לפתח עובש, אך הוא נקשר לגירויים בעור, אלרגיות ואפילו סרטן. בנוסף לכך, סיבי הבדים עוברים פעמים רבות ריסוס כדי שיוכלו להשתלב במכונות האריגה התעשייתיות ויהיו שטוחים.

אבל שימו רגע בצד את התהליכים שעוברים הבדים וחישבו רק על כמה ידיים נגעו בבגד לפני שהוא הגיע לארון שלכם. חשבתם על כמה פעמים מדדו את החולצה שקניתם לפני שאתם מדדתם אותה? קחו בחשבון שיש סיכוי שמספר אנשים לבשו אותה לפניכם, מה שאומר שהם השאירו עקבות של שיער ואפילו תאי עור. וזה כבר דוחה ממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully