וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אורח חיים בריא באמת יכול למנוע סרטן?

ד"ר יוסף ברנר

27.6.2016 / 12:00

מחקר של אוניברסיטת הרווארד שפורסם לאחרונה מצא מה הקשר האמיתי של תזונה נכונה, שינה טובה, שמירה על משקל נכון ופחות סטרס ובין מחלת הסרטן. התוצאות אולי יפתיעו אתכם

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

בווידיאו: נתוני הסרטן בישראל נחשפים

מחקרים רבים עוסקים בעשורים האחרונים בשאלה האם מחלת הסרטן היא רק גזירה גנטית או גם תוצר של אורח חיים לקוי. במחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב ובית החולים מסצ'וסטס ג'נרל בבוסטון ניתנת תשובה חד משמעית לגבי הערך של שמירת אורח חיים בריא כמניעה של מחלות הסרטן.

עוד בנושא:
סטרס כרוני מאיץ את התפשטות הסרטן בגוף
הגרף שינבא ממה תמותו
אילו סוגי סרטן קשורים לגנטיקה שלכם ואילו פחות?

במחקר שפורסם באתר JAMA ONCOLOGY עקבו החוקרים אחר הרגלי החיים של 89,531 נשים ושל 46,339 גברים. אורח חיים בריא נקבע במחקר על ידי 4 קריטריונים:

1. עישון של פחות מ-5 קופסאות סיגריות במהלך שנה.

2. שתית אלכוהול עד כוסית משקה אחת ליום אצל נשים ועד שתי כוסיות ליום אצל גברים.

3. מסת גוף (Body mass index) שווה או פחות מ-18.5 אצל נשים ושל פחות מ 27.5 אצל גברים.

4. 75 דקות בשבוע של פעילות אירובית אינטנסיבית או 150 דקות בשבוע של פעילות אירובית בינונית.

תא סרטן. ShutterStock
אפשר לנצח אותה/ShutterStock

בקבוצת הנשים, 16,531 משתתפות עמדו בכל 4 הקריטריונים ובקבוצת הגברים - 11,371. ההשוואה נערכה בין המשתתפים שעמדו בכל 4 הקריטריונים (קבוצת הסיכון הנמוך) לבין אלה שעמדו ב-3 קריטריונים ומטה (קבוצת הסיכון הגבוה). סך סיכויי התחלואה בסרטן בקבוצת הסיכון הגבוה אצל נשים היו גבוהים ב-25 אחוזים מזו של קבוצת הסיכון הנמוך וב-33 אחוזים אצל גברים. הסיכויים למות מסרטן היו גבוהים ב-48 אחוזים אצל הנשים וב-44 אחוזים אצל הגברים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

תזונה, שינה ופחות סטרס

כאשר בחנו את סיכויי התחלואה והתמותה במרבית סוגי הסרטן השונים, נמצא כי אכן הסיכויים לחלות בקבוצת הסיכון הגבוה היו גבוהים מאלה של קבוצת הסיכון הנמוך. כך נמצא שהסיכוי לחלות בסרטן ריאה בקרב הקבוצה עם הסיכויים הגבוהים היה גבוה ב-82 אחוזים אצל הנשים ו-78 אחוזים אצל הגברים. בסרטן לבלב: 30 אחוזים אצל הנשים ו-29 אחוזים אצל הגברים, בסרטן שלפוחית השתן: 36 אחוזים אצל הנשים ו-44 אחוזים אצל הגברים ובסרטן הוושט: 62 אחוזים אצל הנשים ו-66אחוזים אצל הגברים. בהשוואה לכלל האוכלוסייה בארה"ב התחלואה הכללית בסרטן גבוהה ב-41 אחוזים בנשים בהשוואה לקבוצת הסיכון הנמוך וב-63 אחוזים אצל גברים.

שמירת אורח חיים בריא היא חיונית בכל הפרמטרים. הפסקת עישון, שתיה מתונה של אלכוהול, שמירה על משקל גוף תקין ופעילות גופנית קבועה הם המתכון לחיים ארוכים יותר. בנוסף, גורמי תזונה, הפחתת סטרס, שנת לילה תקינה, שתיית מים, נטילת תוספים ועוד עשויים להפחית באחוזים נוספים את סיכויי התחלואה והתמותה מסרטן.

ד"ר יוסף ברנר הוא מומחה באונקולוגיה ומומחה ברפואה משלימה-אינטגרטיבית בסרטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully