וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתוף המידע הרפואי ברחבי העולם מוביל לרפואה מותאמת אישית נגד הסרטן"

21.6.2016 / 9:21

זיהוי ה-DNA של הגידול, מיפוי השינויים שלו אצל כל חולה – והתאמת תרופה ביולוגית ממוקדת, כך תיאר ד"ר רענן ברגר, מנהל המערך האונקולוגי בשיבא את הגישה הטיפולית במחלת הסרטן ואת המיקוד בבדיקות כמו פאונדיישן. "אנחנו רוצים להתקדם מהטיפול מבוסס קבוצות האוכלוסייה"

אתר רשמי

"רופאים התייחסו תמיד לכל חולה באופן ייחודי, וניסו להעניק לו טיפול מותאם אישית. התאמת עירוי דם לסוג הדם של המטופל הייתה צעד חשוב ותגלית משמעותית. מה אם נוכל לקדם עוד את התהליך, ולהתאים באופן יעיל ויומיומי טיפול סרטני המבוסס על הקוד הגנטי שלנו"?

זהו אחד מהציטוטים מהשנה האחרונה של לא אחר מאשר נשיא ארצות הברית ברק אובמה שמוביל באופן אישי את פרויקט הרפואה המדויקת (Precision Medicine) מיזם גרנדיוזי של הבית הלבן שמבקש בן השאר להכריע את מחלת הסרטן בתוך 5 שנים. האתגר הוא מיפוי גינומי של כל המוטציות הקשורות בסרטן ופיתוח תרופות נגד ממוקדות מטרה.

"הכיוון המרכזי שעולם האונקולוגיה הולך אליו הוא טיפול מותאם אישית", הסביר ד"ר רענן ברגר, מנהל המערך האונקולוגי בשיבא, שמוביל במרכז הרפואי מחקר מקיף המתמקד בנושא זה, וידע לספר באולפן וואלה על ניסיונו ועל חוויות מטופליו.

"אנחנו מנסים לזהות את הרכב ה-DNA בגידול ואת השינויים שהוא עובר אצל כל מטופל, להבין איך הם עובדים כיצד ניתן לתקוף אותם באופן ביולוגי וממוקד – ולהתאים תרופה ביולוגית אישית".

ד"ר ברגר הביע תקווה כי השינוי שעובר עולם רפואת הסרטן, ובמרכזו הסתמכות על בדיקות מיפוי גנומיות כמו פאונדיישן, יוביל בסופו של דבר למימוש חזונו של אובמה. "אנחנו רוצים להתקדם מהטיפול מבוסס קבוצות האוכלוסייה, ולהעניק לכל מטופל טיפול מותאם לו – ושזה יעבוד בשבילו", הדגיש.

וואלה! NEWS בשיתוף רוש נציגת FoundationOne

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully