וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הכי נחמד בארץ: הכירו את שיאן תרומות הדם

14.6.2016 / 16:00

היום מציינים בארץ את יום תורם הדם הבינלאומי, ולרגל זה הזמנו לאולפן וואלה! NEWS את מנחם שטיינמץ שתרם 315 מנות דם והציל אלפי בני אדם. צפו בראיון

אימג'בנק GettyImages

היום מציינים ברחבי העולם את יום תורם הדם הבינלאומי, כדי להעלות את המודעות לחשיבות של תרומות דם. במד"א החליטו להקדיש את היום הזה לשיאן תרומות הדם בישראל מנחם שטיינץ, שתרם 315 מנות ומרכיבי דם, ובכך הציל אלפי בני אדם.

בראיון לאולפן וואלה! NEWS הוא מספר כי הוא עושה זאת מתוך רצון לתרום לקהילה, וגם כי זה "כיף". חוץ מתרומות דם, הוא מתנדב גם במשטרת התנועה. "התחלתי בשנת 1965, אבל הפנקסים נכתבו רק בשנת 1971", מספר שטיינץ, טכנאי מכונות תפירה בדימוס, ומוסיף שאסף כבר 31 פנקסי תרומה.

אז מי יכול לתרום? חנה רז, האחות הראשית של שירותי הדם במד"א מסבירה כי ניתן לתרום דם כל שלושה חודשים, ומרכיבי דם (טרומבוציטים למשל) ניתן לתרום כל 3 שבועות. רק בשנת 2015 נתרמו בישראל כ-265 אלף מנות דם.

על מועדי התרמות דם ברחבי הארץ ניתן לקבל מידע באתר מד"א, ובטלפון 03-5300400. במד"א נזקקים בדרך כלל לדם מסוג 0 פלוס (התורם האוניברסלי), וכל סוגי ה-RH מינוס - הקיימים אצל 11 אחוזים מהאוכלוסייה בלבד. כל אדם בריא מגיל 17 עד 70 יכול לתרום דם.

  • עוד באותו נושא:
  • תרומת דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully