וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא סיבה מפתיעה שעלולה לגרום למיגרנות

16.6.2016 / 15:00

רבים סובלים מכאבי ראש חזקים שנגרמים בתקופות שונות לאורך השנה וגורמים להם סבל רב ומתמשך. מחקר חדש מציע כי חוסר בוויטמינים שונים עלול להיות אחד הגורמים לכך

כאב ראש. ShutterStock
יש פיתרון לסבל?/ShutterStock

מחקר חדש מצא כי לאחוז גבוה של ילדים ומבוגרים צעירים הסובלים ממיגרנות יש מחסורים קלים בוויטמין D, ריבופלבין (ויטמין B2) וקו-אנזים Q10 - נוגד חמצון הדרוש לתפקוד התא הבסיסי. החוקרים מהמרכז הרפואי של בית החולים לילדים בסינסינטי ניתחו נתונים של חולים צעירים עם מיגרנות וגילו כי מחסור בוויטמין D שמגיע בעיקר מאור השמש, אבל גם ממזונות כמו ביצים ודגים, עלול לגרום לכאבי הראש הנוראיים.

עוד בנושא:
למה המיגרנה מגיעה דווקא כשיש לנו חופש?
למנוע את כאב הראש הבא
כואב לכם הראש? נסו לאכול פחות מלח

מיגרנה תוקפת כ?10 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת, כשאצל בני נוער מדובר על כ-4 אחוזים, ונשים לרוב יסבלו מהן יותר מגברים. הכאב מתחיל בדרך כלל באופן הדרגתי, מחמיר במרוצת הדקות או השעות וחולף באופן ספונטני בסוף ההתקף. המאפיינים העיקריים של מיגרנה הם החמרה של הכאב בחשיפה לאור, בהתעטשות, במאמץ, בהנעה מהירה של הראש ובפעילות גופנית. ברוב המקרים הכאב מופיע רק בצד אחד של הראש ומלווה ברגישות לאור, ולעתים גם בבחילות ובהקאות. אף שהתקף מיגרנה יכול להימשך גם שלושה ימים, במרבית המקרים מדובר בשעות ספורות בלבד.

אילוסטרציה. ShutterStock
יעזור במשהו?/ShutterStock

רבים מהחולים שהיו מעורבים במחקר קיבלו תרופות נגד מיגרנה ותוספות ויטמינים אם הרמות שלהם היו נמוכות בבדיקות הדם. מעטים קיבלו ויטמינים בלבד. החוקרים גילו כי נערות ונשים צעירות היו בסבירות גבוהות יותר מאשר בנים וגברים צעירים להיות בעלות חוסרים של Q10. בנים וגברים צעירים לעומת זאת היו בסבירות גבוה יותר לסבול מחוסרים בוויטמין D .

חולים עם מיגרנות כרוניות היו בסבירות גבוהה יותר להיות בעלי חוסרים שםל Q10 וריבופלאבין (ויטמין B2) מאשר אלה הסובלים מהתקפי מיגרנה מזדמנים. מחקרי עבר קודמים מצאו כי ויטמינים מסויימים וחוסר באחרים יכולים להיות מעורבים בתהליכים שגורמים למיגרנות. מחקרים שניסו להשמש בתוספי תזונה, הראו ממצאים מעורבים ולא אחידים.

"יש צורך במחקרים נוספים על מנת להבהיר אם תוספות ויטמין יעילות בקרב חולי מיגרנה, והאם חולים עם מחסור מתון בוויטמין הזה עשויים להפיק תועלת נוספת מכך", אמרה ד"ר סוזן הגלר, נוירולוגית מהמרכז הרפואי בבית החולים לילדים והמחברת הראשית של המחקר. ממצאי המחקר יוצגו בכנס המדעי השנתי ה-58 של האגודה האמריקאית לכאבי ראש בסן דייגו שיתקיים החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully